The purpose of this study is to find out research trends in the field of “Classroom Teacher Education”(CTE) in Turkey by exploring the master theses and dissertations that were published between 2008 and 2012. For the purpose, articles were evaluated in terms of their publishing dates, methods, data collection procedures, sample characteristics, data analysis techniques and subject areas. The articles were explored by investigating the documents within the framework of descriptive approach and research trends in the field of CTE were attempted to be described. In the study, 31 universities that are published in the field of CTE, which are all included in the YOK National Theses Database, were covered in the study. According to results it was determined that the majority of the theses and dissertations used quantitative research method, descriptive studies, used questionnaires and likert type scale, studied with primary school students and used t-test and variance analysis.
Classroom teacher education research trends master theses and dissertations content analysis
Bu çalışmanın amacı Türkiye`de 2008-2012 yılları arasında sınıf öğretmenliği alanında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenerek lisansüstündeki araştırma eğilimlerinin belirlenmesidir. Bu temel amaç doğrultusunda, tezler yayınlandığı yıl, yöntemi, veri toplama araçları, örneklem özellikleri, veri analiz teknikleri ve konu alanları açısından değerlendirilmiştir. Tezler betimsel yaklaşım çerçevesinde doküman incelemesi yapılarak incelenmiş ve her bir tez “Tez Sınıflama Formu” kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmada YÖK Ulusal Tez Veri Tabanında yer alan ve tam metin olarak ulaşılabilen sınıf öğretmenliği bilim ya da ana bilim dalındaki tezler çalışma kapsamına alınmış olup, çalışma 2008-2012 yılları ile sınırlandırılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tezlerin çoğunluğunun nicel çalışmalar olduğu, betimsel tarama türünde olduğu, tezlerde çoğunlukla anket ya da likert tipi ölçeklerin kullanıldığı, öğretmenler ve ilköğretim 1-5 öğrencileriyle çalışıldığı ve t-testi ve varyans analizi istatistiklerinin kullanıldığı belirlenmiştir. Ayrıca incelenen tezlerin sırasıyla en çok eğitim programları ve öğretim, Türkçe eğitimi ve hayat bilgisi ve sosyal bilgiler eğitimi alanlarında yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2013 Issue: 12 |