Abstract
The characteristic features of societies in the world constitute their values and cultural characteristics. In addition to knowledge and skills, transferring the qualities of society to individuals and giving them an identity are among the main goals of education. At the same time, the transfer of values contributes to the individual's adaptation to the society he lives in and to the process of living together. The aim of this study is to categorize the values that are important to be taught/acquired/developed in the process of religious education. Considering the inadequacy of studies in the field of religious education within the framework of teaching principles and methods, specifically the curriculum, it is thought that this research will make a significant contribution to the literature. The data was obtained using qualitative research methods, and descriptive analysis and content analysis were used to evaluate the data. As a result, based on the information obtained, the research is based on the Religious Culture and Ethics Course Curriculum and asks "What are the values that should be taught in Religious Education?" How should these values be categorized pedagogically? What should be taken into consideration when teaching values in the education process? It was structured under the headings and the findings were interpreted.
Keywords: Religious Education, Values Education, Education, Values, Curriculum
Toplumların millet olarak temayüz etmesini mümkün kılan karakteristik özellikleri onların kendilerine mahsus değer ve kültürel özelliklerinden oluşmaktadır. Eğitimin temel hedefleri arasında ise bireyin entelektüel olgunlaşması anlamında akademik bilgi ve beceri kazandrılması yanında millet inşa etme süreci olarak tanımlanması gereken tarihsel topluma (millete) ait niteliklerin bireylere aktarılması ve onlara kimlik kazandırılması vardır. Merkezi-yaygın eğitimin bu işlevinin bir parçası olarak eğitim kurumları yoluyla değerler aktarımı, bireyin içinde yaşadığı topluma adapte olmasına, birlikte yaşama sürecine uyum sağlamasına katkı sunmaktadır. Kuşkusuz bu kimlik ve kültür aktarımının en önemli unsurlarından birisini dini değer aktarımı oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı’nın organizasyon şemsiyesi altındaki merkezi din eğitimi sürecinde öğretilmesi/kazandırılması/geliştirilmesi istenen değerlerin kategorize edilmesidir. Mevcut öğretim programı ile ilgili öğretim ilke ve yöntemleri düşünüldüğünde ve bu bağlamda değer aktarımı konusunda din eğitimi alanına özel çalışmaların yetersizliği dikkate alındığında bu makale alan yazına önemli bir katkı sunacaktır. Bu makalenin dayanağını oluşturan veriler nitel araştırma yöntemleri kullanılarak elde edilmiş, verilerin değerlendirilmesinde ise betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak elde edilen bulguların yorumlanması suretiyle bu makale, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programından hareketle “Din eğitiminde öğretilmesi gereken değerler nelerdir? Bu değerlerin pedagojik olarak kategorizasyonu nasıl yapılmalıdır? Eğitim-öğretim sürecinde değerlerin öğretiminde nelere dikkat edilmelidir? Sorularını cevaplamaya çalışmıştır.
Anahtar Kelimeler: Din eğitimi, Değerler eğitimi, Eğitim, Değer, Öğretim programı.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Other Fields of Education (Other) |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Publication Date | August 5, 2025 |
| Submission Date | November 12, 2024 |
| Acceptance Date | July 13, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 11 Issue: 2 |