Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında ve 4-6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarında tasarruf ve eşitlik değerlerini incelemektir. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma, gözlem, mülakat ve doküman analizi gibi nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı, algı ve olguların doğal ortamda gerçekçi ve bütüncül bir şekilde ortaya konulduğu bir araştırmadır. Araştırma verileri nitel araştırma tekniklerinden biri olan doküman analizi ile elde edilmiştir. Veri kaynakları, Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı (2018) ve 4-6. Sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarıdır. Araştırma verilerinin elde edildiği kitaplar, 2020- 2021 eğitim öğretim yılında kullanılmıştır. Bu kitaplar, araştırmacıların okullarından birinde öğretildikleri için kolay erişilebilirlik nedeniyle seçildi. Araştırma verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tasarruf değeri 4. Sınıf ders kitabında beş kazanımda ve eşitlik değeri 6. Sınıf ders kitabında üç kazanımda yer aldığı görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | November 11, 2022 |
Acceptance Date | December 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |