ÖZET
Bu araştırmanın amacı, Bolu merkez ilçe ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin etik iklim ile okul yöneticilerinin öğretimsel denetime ilişkin görüşlerini belirleyerek kişisel değişkenler açısından görüşlerinde anlamlı fark olup olmadığını belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırma 333 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Etik İklim ve Okul Müdürlerinin Öğretimsel Davranışları Ölçekleri veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis, korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin etik iklime yönelik görüşleri ölçek genelinde ve başkalarının iyiliğini isteme, kanun ve kodlar ile kurallar boyutlarında çoğu zaman, araççılık ve bağımsızlık boyutlarında bazen düzeyindedir. Öğretimsel denetime yönelik görüşleri ise ölçek genelinde, öğretimi ve öğretmeni geliştirme boyutunda çoğu zaman, sınıf ziyaretleri ve geri bildirim sunma boyutunda bazen düzeyindedir. Öğretmenlerin etik iklimine ilişkin görüşleri ile öğretimsel denetime ilişkin görüşleri arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır.
Anahtar Sözcükler: Etik iklim, öğretimsel denetim, öğretmen.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology, Labor Psychology |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Early Pub Date | November 14, 2023 |
Publication Date | December 23, 2023 |
Submission Date | August 21, 2023 |
Acceptance Date | August 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 2 |