The aim of this research is to examine the opinions of physical education teachers regarding national and cultural values gained through physical education and sports activities. In the research, the interview method was used from qualitative research patterns. The research group consists of 19 physical education teachers (12 Males and 7 Women) selected according to the easily accessible sampling method from purposeful sampling methods, which is one of the improbable sampling strategies working at the middle and high school level in Gaziantep province in the 2019-2020 Academic Year. The research data were collected through a semi-structured interview form developed by the researcher. In the research, the data were evaluated by content analysis method. According to the results of the study it has been determined that physical education teachers think that physical education and sports activities have positive effects in the development of students in terms of national and cultural values, but have various criticisms and suggestions for the implementation of such activities.
Physical education and sports activities physical education teacher national and cultural value
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor etkinlikleri yoluyla kazanilan millî ve kültürel değerlere ilişkin beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında Gaziantep ilinde ortaokul ve lise kademesinde görev yapan olasılıksız örnekleme stratejilerinden biri olan amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre seçilen 19 beden eğitimi öğretmeni (12 Erkek, 7 Kadın) oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Araştırmada veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenlerinin milli ve kültürel değerler açısından, beden eğitimi ve spor etkinliklerinin öğrencilerin gelişim alanlarında olumlu etkiler oluşturduğunu düşündükleri ancak bu tür etkinliklerin uygulanmasına yönelik çeşitli eleştirilerinin ve önerilerinin olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports Medicine, Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | October 25, 2021 |
Acceptance Date | December 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |
This journal is licensed under the Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı