Laboratuar çalışmalarının fizik dersi gibi soyut kavramların sıkça yer aldığı fen eğitimiderslerinde yeri ve önemi büyüktür. Öğrencilerin deneyleri daha iyi anlaması ve deneyi yaparkendaha planlı çalışması onları laboratuara karşı dolayısı ile konuya karşı daha ilgili ve meraklıkılacaktır. Bu nedenle laboratuar etkinliklerinde kullanılmak üzere yeni tekniklerin geliştirilmesiönemlidir. Laboratuar kılavuzları deneylerin anlaşılmasında ve yapılmasında öğrencilere büyükyardım sağlar. Deneysel etkinlikler için öğrencilerin kullandığı kılavuzların sık sık yenilenmesi,öğrencilerin değişen ihtiyaçlarına göre düzenlemeler yapılması önemli bir gerekliliktir. Buçalışmada fizik laboratuarı deney kılavuzlarında kullanılmak üzere görev analizi yöntemi elealınmıştır. Bu yöntemde görevi gerçekleştirecek olan kişinin takip edeceği aşamalar bir diyagramüzerinde verilir ve döngülerle eğer varsa eksiklikler ya da unutulan aşamalar tespit edilir. Öğrencilerdeney süresince diyagram yardımıyla deneyin tamamını tüm aşmalarıyla birlikte görür haldeolacaklardır ve Neyi? Neden? yaptıklarını diyagram üzerinde bağlantı kurarak daha iyianlayacaklardır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 2 |