BibTex RIS Cite

Application of Task Analysis Method to Physics Laboratory Experiments

Year 2010, Volume: 1 Issue: 2, 54 - 60, 01.06.2010

Abstract

References

  • Akdeniz, AR. & Karamustafaoğlu, O, (2003). Fizik Öğretimi Uygulamalarında Karşılaşılan Güçlükler, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 193 203.
  • Algan, Ş. ( 1999) . Laboratuvar Destekli Fizik Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi ve 1962 1985 Yılları Arasında Türkiye’de Uygulana n Modern Matematik ve Fen Programları, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Annett, J. & Stanton, N. (2000). Task Analysis .Chapter 1:Research and Developments in Task Analysis.Taylor and Francis.
  • Güven, İ. & Gürdal, A.(200 2).Ortaöğretim Fizik Derslerinde Deneylerin Öğrenme Üzerindeki Etkileri. Retrieved February 22, 2010, from http://www.fedu.metu.edu.tr/UFBMEK 5/ozetler/d116.pdf
  • Hofstein, A . & Lunetta, N.V.(2004) . The Laboratory in Science Education: Foundations for the Twenty First Century . Science Education , vol. 88, Issue 1, pp.28 54.
  • Karaca, A., Uluçınar,Ş. & Cansaran,A.(2004). Fen Bilgisi Eğitiminde Laboratuarda Karşılaşılan Güçlükleri n Saptanması. Milli Eğitim Dergisi , 170 .
  • Nahuoğlu, H., Kocabaş, Ö. & Bozdoğan , A.E.(2004) . Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik, Kimya ve Biyoloji Laboratuarına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6 9 Tem muz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi .
  • Nuhoğlu, H. & Yalçın, N . ( 2004). Fizik Laboratuarına Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuarına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakülte si , Cilt 5, Sayı 2 .
  • Özdemir , M. & Azar, A. (2004).Fen Öğretmenlerinin Laboratuar Derslerine Yönelik Tutumları . XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , 6 9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Riley , JM. & Endsley MR (2002) Computer aided decision support: is it what the Army needs? In Proceedings of the 46th annual me eting of the Human Factors & Ergonomics Society. Human Factors & Ergonomics Society, Santa Monica, CA , pp 477 – 481 .

Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması

Year 2010, Volume: 1 Issue: 2, 54 - 60, 01.06.2010

Abstract

Laboratuar çalışmalarının fizik dersi gibi soyut kavramların sıkça yer aldığı fen eğitimiderslerinde yeri ve önemi büyüktür. Öğrencilerin deneyleri daha iyi anlaması ve deneyi yaparkendaha planlı çalışması onları laboratuara karşı dolayısı ile konuya karşı daha ilgili ve meraklıkılacaktır. Bu nedenle laboratuar etkinliklerinde kullanılmak üzere yeni tekniklerin geliştirilmesiönemlidir. Laboratuar kılavuzları deneylerin anlaşılmasında ve yapılmasında öğrencilere büyükyardım sağlar. Deneysel etkinlikler için öğrencilerin kullandığı kılavuzların sık sık yenilenmesi,öğrencilerin değişen ihtiyaçlarına göre düzenlemeler yapılması önemli bir gerekliliktir. Buçalışmada fizik laboratuarı deney kılavuzlarında kullanılmak üzere görev analizi yöntemi elealınmıştır. Bu yöntemde görevi gerçekleştirecek olan kişinin takip edeceği aşamalar bir diyagramüzerinde verilir ve döngülerle eğer varsa eksiklikler ya da unutulan aşamalar tespit edilir. Öğrencilerdeney süresince diyagram yardımıyla deneyin tamamını tüm aşmalarıyla birlikte görür haldeolacaklardır ve Neyi? Neden? yaptıklarını diyagram üzerinde bağlantı kurarak daha iyianlayacaklardır

References

  • Akdeniz, AR. & Karamustafaoğlu, O, (2003). Fizik Öğretimi Uygulamalarında Karşılaşılan Güçlükler, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 193 203.
  • Algan, Ş. ( 1999) . Laboratuvar Destekli Fizik Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi ve 1962 1985 Yılları Arasında Türkiye’de Uygulana n Modern Matematik ve Fen Programları, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Annett, J. & Stanton, N. (2000). Task Analysis .Chapter 1:Research and Developments in Task Analysis.Taylor and Francis.
  • Güven, İ. & Gürdal, A.(200 2).Ortaöğretim Fizik Derslerinde Deneylerin Öğrenme Üzerindeki Etkileri. Retrieved February 22, 2010, from http://www.fedu.metu.edu.tr/UFBMEK 5/ozetler/d116.pdf
  • Hofstein, A . & Lunetta, N.V.(2004) . The Laboratory in Science Education: Foundations for the Twenty First Century . Science Education , vol. 88, Issue 1, pp.28 54.
  • Karaca, A., Uluçınar,Ş. & Cansaran,A.(2004). Fen Bilgisi Eğitiminde Laboratuarda Karşılaşılan Güçlükleri n Saptanması. Milli Eğitim Dergisi , 170 .
  • Nahuoğlu, H., Kocabaş, Ö. & Bozdoğan , A.E.(2004) . Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik, Kimya ve Biyoloji Laboratuarına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi, XIII.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6 9 Tem muz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi .
  • Nuhoğlu, H. & Yalçın, N . ( 2004). Fizik Laboratuarına Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuarına Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakülte si , Cilt 5, Sayı 2 .
  • Özdemir , M. & Azar, A. (2004).Fen Öğretmenlerinin Laboratuar Derslerine Yönelik Tutumları . XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , 6 9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Riley , JM. & Endsley MR (2002) Computer aided decision support: is it what the Army needs? In Proceedings of the 46th annual me eting of the Human Factors & Ergonomics Society. Human Factors & Ergonomics Society, Santa Monica, CA , pp 477 – 481 .
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sema Çıldır This is me

Publication Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Çıldır, S. (2010). Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması. The International Journal of Research in Teacher Education, 1(2), 54-60.
AMA Çıldır S. Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması. The International Journal of Research in Teacher Education. June 2010;1(2):54-60.
Chicago Çıldır, Sema. “Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması”. The International Journal of Research in Teacher Education 1, no. 2 (June 2010): 54-60.
EndNote Çıldır S (June 1, 2010) Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması. The International Journal of Research in Teacher Education 1 2 54–60.
IEEE S. Çıldır, “Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması”, The International Journal of Research in Teacher Education, vol. 1, no. 2, pp. 54–60, 2010.
ISNAD Çıldır, Sema. “Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması”. The International Journal of Research in Teacher Education 1/2 (June 2010), 54-60.
JAMA Çıldır S. Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1:54–60.
MLA Çıldır, Sema. “Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması”. The International Journal of Research in Teacher Education, vol. 1, no. 2, 2010, pp. 54-60.
Vancouver Çıldır S. Görev Analizi Yönteminin Fizik Laboratuarı Deneylerine Uygulanması. The International Journal of Research in Teacher Education. 2010;1(2):54-60.