İngiliz Dili Eğitim Programları, İngilizce öğretmeni adaylarını gelecekteki mesleklerine hazırlamak üzere yapılandırılmış programlardır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu programlar öğrencilere mesleki bilgi ve becerileri kazandırmak için çeşitli teknik ve stratejiler sunarlar. Öğrencilerin mesleki donanımı kazanmalarında etkili yollardan biri de akran öğretimi sürecidir. Bu çalışmada akran öğretimi uygulamasının İngilizce öğretmen adaylarının yöntem derslerinin içeriğini anlama ve kendi öğrenme ve öğretme deneyimleri üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. İstanbul’da bir devlet üniversitesinde yürütülen bu nitel çalışmaya yöntem dersine kayıtlı 38 İngilizce öğretmeni adayı katılmış, çalışma 14 hafta sürmüştür. Veriler gözlem, görüşme, akran değerlendirme formları ve öz değerlendirme raporları yoluyla elde edilmistir. Tüm görüşme kayıtları ve yazılı belgeler tümevarımsal yöntemle çözümlenmiştir. Bulgular, akran öğretimi tekniğinin öğrenciler tarafından etkili bulunduğunu göstermiştir. Çalışmaya katılan öğrenciler bu surecin kendi öğretim tekniklerini ve değerlendirme becerilerini geliştirdiğini öne sürmüşlerdir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 3 |