Bu
araştırmanın amacı cebirsel sözel problemlerin çözümüne yönelik stratejilerin
ve yapılan hata türlerinin öğretmen bakış açısıyla değerlendirilmektir. Nitel
araştırma yöntemine göre tasarlanan bu çalışma Adana ili merkez ilçelerine bağlı
okullarda görev yapan on iki matematik öğretmeni ile yürütülmüştür.
Araştırmada, veri toplama aracı olarak öğretmenler için hazırlanan yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda, araştırmanın
amaçlarına uygun olarak öğrencilerin cebirsel sözel problemleri çözmede
uyguladıkları stratejiler, yapabilecekleri hatalar ve bu hataların
giderilmesine yönelik düşüncelerini derinlemesine irdeleyen açık uçlu sorular
bulunmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlere göre öğrencilerin deneme
yanılma, sistematik dağıtma, ters işlem, denklem kurma ve çözme stratejilerini
etkili olarak uygulayabileceklerini düşündükleri ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca
çalışmanın sonucunda öğretmenlere göre öğrencilerin soruların çözümünde en çok
mantık hatası yapabileceklerini düşündükleri ortaya konmuştur. Bu bağlamda
öğretmenlerin sınıf içerisinde öğrencilerinin özellikle mantık hatalarını
giderici yönde örnek sorulara ağırlık vermeleri ve cebirsel akıl yürütme
stratejilerini geliştirici yönde etkinlikler düzenlemeleri önerilebilir.
This research was aim to evaluate solution strategies of algebraic
verbal problems and generated error types in terms of the point of views of
teachers. This study is a study in which quantitative methods were used to
obtain the point of views of teachers towards strategies and error types in
solution of algebraic verbal problems. The primary school mathematics teachers
working in schools of central counties of Adana province in 2012-2013 academic
year formed the population of this research. In sum, in the scope of this study
it was found out that the teachers think the students can apply trial and
error, systemmatic distribution, inverse operation, forming and solving
equation strategies effectively and they can mostly make logical mistakes. In
this study only the opinions of teachers were taken. Studies in which the
opinions of students are taken, will also be done. It can be suggested that the
teachers can concentrate on questions in class that can resolve logical errors
and use activities that can develop their algebraic reasoning strategies.
Algebraic Problem solving strategies Mathematics teachers algebraic problems solution strategies
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.