Son yıllarda terapi kuramları arasında en çok yıldızı parlayan yaklaşım,
çabuk ve kalıcı neticeler vermesinden dolayı Bilişsel-Davranışçı Terapidir
(BDT). Terapinin amacı, bilişsel bozulma ve yetersizliklerinin anlaşılmasını
sağlamak, gerçekliği test etmek, rasyonel olmayan düşünceler ve inançlarla baş
etmek, bunların rasyonel, akılcı düşüncelerle yer değiştirilmesini sağlamak ve
yeni becerileri öğretmektir (Grave ve Blissett, 2004, Kendall ve Braswell,
1993). Yetişkinlerde psikolojik bozukluklarda çok yaygın olarak kullanılan BDT,
çocuklarda da kullanılmaktadır. Yetişkinlerde ve çocuklarda uygulama
farklılıkları gözlenmektedir. Çocukların gelişim süreçlerinin devam etmesi uygulamadaki
farklılıkların temelini oluşturmaktadır. Bu nedenle BDT uygulamasının
yapılabilmesi için gelişim süreçlerinin iyi bir şekilde özümsenmesi gerekliliği
doğmaktadır. Bu derlemede BDT’nin çocuklarda nasıl uygulandığı, yetişkinlerden
nasıl farklılaştığı, BDT teknikleri, yaşanan güçlükler ve uygulama örnekleri alanyazındaki
bilgiler ışığında tartışılmaktadır.
Cognitive Behavioral Therapy (CBT) has recently been the most promising therapy approach, as it yields rapid and lasting results. The goal of this therapy is to measure cognitive impairment level, test reality, cope with irrational thoughts and beliefs, replace them with rational thinking, and teach new skills (Grave and Blissett, 2004, Kendall and Braswell, 1993). Widely used in psychological disorders in adults, CBT can also be used in children, with differences in practice due to their continuing development. Thus, the development processes should be well understood to apply CBT in children. This review examines CBT applications in children, CBT techniques, and difficulties in practice through examples from the relevant literature.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 5 S |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.