Bu çalışmanın amacı, sınıf içi dönüt-düzetme sağlamada mobil teknoloji kullanımının öğrenci görüşlerine bağlı bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaçla, tasarlanan sistem üniversite seviyesinde öğrencilerle kullanılmıştır. Çalışma grubu, Fen-Edebiyat Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü, birinci sınıfa kayıtlı öğrencilerden oluşmaktadır. Fizik I dersinde kullanılan sistem ile ilgili öğrenci görüşleri odak grup görüşme formu ile alınmıştır. Form; sistemin etkili olduğu yönü, zayıf olduğu yönü, başarıya ve motivasyona olan etkisi, hissiyat ve öneriler gibi faktörlerde etki boyutunu belirlemeye yönelik açık uçlu sorular içermektedir. Nitel araştırma yaklaşımın kullanıldığı bu çalışmada, öğrenci görüşleri yazılı metin haline çevrilmiş ve metin içerik analizi ile öğrenci görüşlerine bağlı betimsel temalar oluşturulmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda, sistemin aktif katılım, tekrar ve karşılaştırmada etkili olduğu, başarıya katkı sağladığı, öğrencilerin derse yönelik motivasyonlarında etkili olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, sistemin daha etkili bir şekilde kullanılmasında dönüt-düzeltme ile sınıf içi tartışma ve değerlendirmelerin önemli olduğu; bu ortamın oluşturulmasında ise ders öğretmenin özel bir yeri olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study is to investigate the usability of mobile technology for making an in-class formative feedback and evaluation system. For this purpose, the designed system was used by students at the university level. The system was used by freshmen students who have enrolled Physics I course in the Department of Me-chanical Engineering in Faculty of Arts and Sciences. The students' opinions about the system were gathered with focus group interview form. It includes open-ended questions to determine the extent to which the system is effective, its weakness, its impact on success and motivation, feelings and suggestions. In this study using qualitative research approach, students' opinions were transcribed to text, and content analysis was used to describe the themes. As a result of the findings, it was found that the system was effective on students' active in participation, repetition, comparison, and contributing to the success. But, it’s not effective on student motivation. In addition, feedback based on in-class discussions and evaluations are important for the more effective use of the system; the course teacher has a special place in the designing of this environment.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 5 S |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.