Eğitim fakültesi 4. sınıf öğrencilerin eğitim fakültelerini ne kadar tanıdıklarını örgüt kültürünün bileşenleri çerçevesinde ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’de yer alan bir devlet üniversitesinin, Eğitim Fakültesi 141 son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Nitel yöntemin kullanıldığı bu araştırmada desen olarak durum çalışması tercih edilmiştir. Veriler, açık uçlu soruların yer aldığı “Eğitim Fakültemizi ne kadar tanıyoruz?” anketi ile Google formlar aracılığı ile web üzerinden toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi kullanılmıştır. “MAXQDA 2020” paket programı ile kodlanan verilerin analizi yapılmış, veriler yüzde frekans değerleriyle tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarına göre eğitim fakültesi süreç içinde insanı geliştiren, eğitim ve öğretmenliğin temeli olan, aydınlatan insanları amaçlarına ulaştıran bir yer olarak tanımlanmıştır. Eğitim fakültesinin, öğretmen adaylarının beklentilerini genel anlamda karşıladığını ve bunu da hocalar ve eğitim açısından karşılamasıyla ilişkilendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının bulundukları eğitim fakültesinde en çok sızlandıkları durumun fiziki yapı olduğu, eğitim fakültesi dekan ve dekan yardımcılarının kim olduklarını, görev tanımlarını ve odalarının nerede olduğunu bilmediklerini ifade etmişlerdir.
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
SBA-2019-2934
SBA-2019-2934 nolu “Eğitim Fakültesinin Örgütsel Semboller Yönetsel Uygulamalar ve Ruhani Örgütler Bağlamında Bir Çözümlemesi” isimli bu araştırmanın gerçekleşmesinde maddi imkan (11463,78 TL) sağlayan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) birimine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
SBA-2019-2934
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | SBA-2019-2934 |
Publication Date | October 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.