Araştırmanın amacı, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2018 öğretim programında yer alan okuryazarlık becerilerine yönelik uygulamada yapılanlar, sorun ve çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesinde nitel araştırma modeli, olgu bilim deseni kullanılarak veriler toplanmış ve verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenleri okuryazarlığı bilgiyi, verileri okuyabilme, kavrayabilme, analiz edip, yorumlayıp, değerlendirebilme olarak tanımlamışlardır. Sosyal bilgiler dersi açısından önemli olduğunu belirtmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenleri harita, politik, finansal, dijital, çevre, medya, hukuk okuryazarlık becerilerine yönelik görüşlerine göre; teorik olarak bilgi verme düzeyinin fazla olduğu, uygulama düzeyine daha az yer verildiği belirtilmektedir. Okuryazarlık becerisini geliştirmek için uygulama düzeyinin ve okul dışı gezilerin artırılması gerektiği önerilerde vurgulanmıştır.
YOK
YOK
-
The aim of the study is to demonstrate the views of social studies teachers on the functioning (what is done), problems and solution suggestions at the theoretical-application level in the lesson for the literacy skills in the 2018 curriculum. In determining the views of social studies teachers, data were collected using qualitative research model, phenomenology design and descriptive analysis technique was used to analyze the data. The study group consisted of 20 social studies teachers and the data were obtained through a semi-structured interview form. Social studies teachers defined literacy as being able to read, comprehend, analyze, interpret and evaluate information and data. They stated that it is important for the social studies course. They stated that it is important for the social studies course. According to the views of social studies teachers on map, political, financial, digital, digital, environmental, media, and legal literacy skills, it is stated that the level of theoretical information is high and the level of application is less. In order to improve literacy skills, it was emphasized in the suggestions that the level of application and out-of-school trips should be increased.
YOK
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | YOK |
Early Pub Date | October 3, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 4 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.