Social media is one of today's most important communication tools. Social media today is defined as highly accessible and can be generated through social interaction, communication tools and
platforms and sharing environments. Due to the place where a large majority of the people spend their time during the days social media is a new private enterprises and public enterprises for advertising and promotional media, and for a new communication space. Providing the opportunity to reach many more people than traditional media and due to cost much less, and businesses that treat this work seriously have succeded. In particular, it is noteworthy that utilization rate of social media consciously is low in local governments and some of local governments haven’t got any social media account. In public structuring such as municipiality social media is regarded as Picture where drawn in public meeting. But it is reality that social media means more than this situation. The municipal government unit which is closest to citizens at the local level, should benefit from a more actively social media application and the web page about recognition and promation activities in terms of development the communication with target groups for public relations.
In this study better ways it is aimed to determine how municipals use the social media and how they develop. For this aim, Burdur Municipality and Burdur district municipalities made a content investigation was fulfilled, results were compared and solutions were offered.
Günümüzün en önemli iletişim araçlarından birisi sosyal medyadır. Sosyal medya günümüzde, yüksek erişilebilir iletişim araçları ve platformlar üzerinden oluşturulan sosyal etkileşim ve paylaşım ortamları olarak tanımlanmaktadır. Sosyal medyanın insanların büyük bir kısmının gün içinde büyük bir vaktini harcadığı yer olması nedeniyle özel işletmeler ve kamu işletmeleri için yeni bir reklam ve tanıtım mecrası, yeni bir iletişim alanı olarak ortaya çıkmaktadır. Geleneksel medya araçlarından çok daha fazla kişiye ulaşma imkanı sağlaması, bununla birlikte çok daha az maliyetli olmasından dolayı işletmeler tarafından da artık tercih edilmektedir. Bu yüzden işletmeler sosyal medya alanında uzman olan kişilerle çalışmaya başlamış ve bu işi ciddiye alanlar başarıya ulaşmışlardır. Özellikle yerel yönetimlerde sosyal medyanın bilinçli olarak kullanım oranının düşük olmasının yanında bazı yerel yönetimlerin henüz hiçbir sosyal medya hesabının bulunmaması da bu açıdan dikkat çekicidir. Belediyecilik gibi kamu yapılanmalarında sosyal medya genel olarak halkla buluşulduğu zaman çekilen fotoğraflardan ileriye gitmemektedir. Ancak sosyal medyanın bundan daha çok şey ifade ettiği de bir gerçektir. Yerel düzeyde vatandaşa en yakın yönetim birimi olan belediyelerin, halkla ilişkiler açısından hedef kitleleriyle iletişimi geliştirmede tanıma ve tanıtma faaliyetlerinde web sayfalarından dolayısıyla da sosyal medya uygulamalarından daha aktif faydalanması gerekmektedir. Bunun yanı sıra halka ulaşma, sorunlara çözüm bulma, alternatif yollar geliştirme gibi birçok faaliyeti profesyonel sosyal medya yönetimi ile çok daha hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirebilirler.Bu çalışmada belediyelerin sosyal medyayı nasıl kullandıkları tespit edilerek daha iyi kullanım yolları geliştirilmeye çalışılmıştır. Bunun için Burdur Belediyesi ve Burdur ilçe belediyeleri üzerinde bir içerik araştırması yapılmış, sonuçlar karşılaştırılarak çözümler sunulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.