Bu araştırmada, Türkçe dersi için hazırlanmış farklılaştırılmış öğretim
uygulamalarının, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akıl yürütme becerilerine
yönelik olarak dili kullanmaya, bilişsel beceri gelişimine ve başarıya etkisinin olup
olmadığı incelenmiştir. Araştırmada çalışma grubu olarak Düzce BİLSEM’e devam
eden, 10–11 yaş grubunda üstün yetenekleri belirlenmiş 11 deney, 11 kontrol grubu
öğrencileri yer almaktadır. Deney grubu ve kontrol grubunu denkleştirmede RAM’ın
uyguladığı WISC-R, Kaliforniya Başarı Testleri, Bilişsel Beceri Ölçeği puanları
kullanılmıştır. Grupların denkleştirilmesinden sonra deney grubu öğrencilerine
farklılaştırılmış öğretim etkinlikleri araştırmacı tarafından uygulanırken, kontrol
grubu müdahale edilmeyen öğretim programı ile derslerine devam etmişlerdir.
Araştırma kapsamında testlerin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının çözümü ve
yorumlanması için TAP programı; öğretim uygulamalarının etkililiğini sınamak için
uygulanan son testlerden sonra elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Mann
Whitney-U Testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre üstün zekâlı ve
yetenekli öğrencilere uygulanan farklılaştırılmış Türkçe öğretim uygulamaları,
öğrencilerin bilişsel beceri düzeylerini, başarı düzeylerini anlamlı düzeyde
etkilemiştir.
In this research, it is analysed if differentiated Turkish teaching applications effect reasoning skills such as language usage, development of cognitive abilities and success in gifted and talented children. The research includes 11 experimental and 11 control group students with high abilities who are 10 and 11 years old and attend Düzce BİLSEM (Science and Art Center in Düzce). WISC-R applied by RAM (Counseling and Research Centers), California Achievement Tests (CAT-5) and Cognitive Abilities Scale (TCS-2) are used in equalizing experimental and control
groups. After the equalization of the groups, while experimental group students are
presented with differentiated teaching activities, control group students continue their
lessons within an uninterrupted instruction schedule. Within the context of the
research, the TAP is applied to analyse and to interpret validity and reliability studies
of the tests and Mann Whitney-U Test is used to statistically analyse the data
collected from the latest tests implemented to prove the efficiency of teaching
applications. In the light of the research findings, differentiated Turkish teaching
applications reasonably effect the level of cognitive abilities and the success of the
gifted and talented students.
Other ID | JA84HG93CP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 2 |