Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 8 Issue: 2, 126 - 140, 31.12.2019

Abstract

References

  • Aksu, M. (2008). Toplum destekli polislik organizasyonu ve Türkiye’deki gelişmeler (Community Policing organization and developments in Turkey). Yayınlanmamış Doktora Tezi, Beykent University, İstanbul, Turkey.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Doğan, İ. (2005). Vatandaşlık demokrasi ve insan hakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • İlhan, G., İçen, M., Oruç, Ş. (2017). The social studies student teachers’ perceptions of global citizenship, International Symposıum on Social Studies Education VI., Eskişehir, Türkiye.

Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları

Year 2019, Volume: 8 Issue: 2, 126 - 140, 31.12.2019

Abstract

Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin emniyet hizmetlerine yönelik algılarını belirlemeye çalışan bu araştırma İstanbul ili Üsküdar ve Kadıköy ilçelerinde yürütülmüştür. Sosyo-ekonomik olarak düşük mahallelerde okullara giden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Üsküdar ve Kadıköy ilçelerinden ve devlet ortaokuluna devam eden öğrencilerden elde edilmiştir. Çalışma grubunu oluşturan ortaokul öğrencilerinin 154'ü (%44,0) erkek, 196'sı (%56,0) kız olmak üzere toplamda 350 öğrenci bulunmaktadır. Araştırma nicel araştırma olarak tasarlanmış ve değişkenlere ilişkin betimsel bir çalışma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bazı sonuçlarına bakıldığında, araştırmaya katılan öğrencilerin “polis halk ilişkisi ve iletişimi boyutu”, “polisin görünürlüğü”, “Toplum Destekli Polislik faaliyetlerinden haberdarlık” düzeyi, “polisin “TDP faaliyetlerinden beklentiler” düzeyi ve “polis algısı genel” düzeyi yüksek olarak saptanmıştır. “Polisin davranış özellikleri” düzeyinin ise orta derecede olduğu belirlenmiştir. Kız öğrencilerin Toplum Destekli Polislik faaliyetlerinden beklentilerinin erkek öğrencilere göre Toplum Destekli Polislik faaliyetlerinden beklentilerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Polisin görünür olmasının öğrencilerin polis olma fikrini olumlu anlamda etkilediği, polis olma fikrini taşıyan öğrencilerin polis algısı daha pozitiftir. Araştırmaya katılan öğrencilerin yarısından fazlası polis olma fikrini de taşımamaktadır. Vatandaşlık eğitimini de ilgilendiren bu konularda daha çeşitli araştırmalar yapılabilir ve masumiyet çağında olan çocuk ve gençlerin algıları ve beklentileri belirlenebilir. Belirlenen bu durumlar vatandaşlık eğitimi çerçevesinde veya çocuk ve gençleri suçtan ve zararlı alışkanlık ve maddelerden korumak amacıyla kullanılabilir.

References

  • Aksu, M. (2008). Toplum destekli polislik organizasyonu ve Türkiye’deki gelişmeler (Community Policing organization and developments in Turkey). Yayınlanmamış Doktora Tezi, Beykent University, İstanbul, Turkey.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Doğan, İ. (2005). Vatandaşlık demokrasi ve insan hakları. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • İlhan, G., İçen, M., Oruç, Ş. (2017). The social studies student teachers’ perceptions of global citizenship, International Symposıum on Social Studies Education VI., Eskişehir, Türkiye.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa İçen 0000-0002-3289-6097

Vesile Alkan 0000-0002-8630-3357

Publication Date December 31, 2019
Acceptance Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA İçen, M., & Alkan, V. (2019). Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları. International Journal of Social Science Research, 8(2), 126-140.
AMA İçen M, Alkan V. Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları. IJSSR. December 2019;8(2):126-140.
Chicago İçen, Mustafa, and Vesile Alkan. “Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları”. International Journal of Social Science Research 8, no. 2 (December 2019): 126-40.
EndNote İçen M, Alkan V (December 1, 2019) Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları. International Journal of Social Science Research 8 2 126–140.
IEEE M. İçen and V. Alkan, “Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları”, IJSSR, vol. 8, no. 2, pp. 126–140, 2019.
ISNAD İçen, Mustafa - Alkan, Vesile. “Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları”. International Journal of Social Science Research 8/2 (December 2019), 126-140.
JAMA İçen M, Alkan V. Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları. IJSSR. 2019;8:126–140.
MLA İçen, Mustafa and Vesile Alkan. “Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları”. International Journal of Social Science Research, vol. 8, no. 2, 2019, pp. 126-40.
Vancouver İçen M, Alkan V. Öğrencilerin Emniyet (Polis) Hizmetlerine Yönelik Algıları. IJSSR. 2019;8(2):126-40.