Research Article
BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 79 - 95, 11.06.2020

Abstract

Sosyal bilgiler dersi ortaokul dönemindeki öğrenciler için toplumsal kaynaşma, vatandaşlık bilinci, haklar, ulusal değerler gibi kazanımların aktarıldığı önemli bir disiplinler arası çalışma alanıdır. Bu nedenle bu alanda yapılan çalışmalar, sosyal bilgiler dersinin hedeflerini içinde bulunduğumuz çağın şartlarını göz önüne alarak gerçekleştirmeli, yeni eğitim anlayışlarını sosyal bilgiler dersine yansıtmalıdır. 21. yüzyıl teknolojideki gelişmeler ile hayatın her alanında insanları etkilemektedir. İnsanlığın en önemli uğraşlarından biri olan eğitim özellikle teknolojinin getirdiği yeni imkânlar ile yeni bir boyut kazanmıştır. Sosyal bilgiler dersi, içeriğinde sunduğu tarihi ve soyut kazanımlar ile diğer derslerden görece farklı bir muhtevaya sahiptir. Fatih projesi kapsamında geliştirilen Eğitim Bilişim Ağı sosyal bilgiler dersi kazanımlarının aktarılmasında öğretmenlere kolaylık sağlayabilir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA kullanımı, karşılaşılan zorluklar, öneriler ve EBA hakkındaki görüşleri bu çalışmanın temel konusudur. Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin EBA kullanımına ilişkin görüşlerinden elde edilen sonuçlar doğrultusunda durum tespiti gerçekleştirilmiştir.

References

  • Alpar, D.&Batdal, G.& Avcı, Y. (2007). ''Öğrenci Merkezli Eğitimde Eğitim Teknolojileri Uygulamaları'', Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 7, 19-31.
  • Banar, K. & Fırat, M. (2015). Bütüncül bir bakıştan açık ve uzaktan eğitim: Türkiye özeli, Yeğitek Uzaktan Eğitim Özel Sayısı, 18-23. Ankara:MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
  • Bozkurt, A. (2017).’’Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü Ve Yarını’’ Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş.&Kılıç-Çakmak E, &Diğerleri (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • Çakmak, Z.&Taşkıran, C.(2017).''Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Perspektifinden Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Platformu'', Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl:5, Sayı:9, Ekim, 284-295.
  • Çubukçu, Z.&Tosuntaş, Ş.& B. (2016). ''Teknoloji Destekli Eğitim Ortamlarında İletişim: Bir Sınıf Etkileşim Analizi Çalışması'', Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Aralık, Cilt:5, 192-199.
  • Durmuşçelebi, M. &Temircan, S. (2017). ''Eğitim Bilişim Ağın’daki Eğitim Materyallerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi'', Opus – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 632-652.
  • EBA, (2018). http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden 13.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Erenyasın, E.& Güler, Ç. (2017). ''EBA Platformundaki Ders Materyallerinin Eğitsel Yazılım Değerlendirme Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi'', Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 18, Sayı 1, Nisan, 657-678.
  • Europen School Net (2017). http://www.eun.org/documents/411753/839549/alleuropco untry+report_finland_2017.pdf/ adresinden 28.10.2018 tarihinde alınmıştır. Geçer-Kolburan, A.& Topal-Deveci, A.& Solmaz, İ. (2016).''Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağını Kullanmaya Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi: Kocaeli İli Örneği'', Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (1), 69-92.
  • İMDA. (2018). https://www.imda.gov.sg/infocomm-and-media-news/buzz-central/2008/ 9/singapore-unveils-third-masterplan-for-ict-in-education adresinden 28.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Kana, F.&Aydın, V. (2017). ''Ortaokul Öğretmenleri Ve Öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı Hakkında Görüşleri'', Journal Of SocialAndHumanitiesSciencesResearch (Jshsr), Vol:4, Issue:13, 1494-1504.
  • Kapıdere, M., Çetinkaya, H., N. (2017). ''Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Mobil Uygulamasının Değerlendirilmesi'', International Journal Of Active Leraning, 2 (2), 1-14.
  • Koçoğlu, E.(2019). Virtualization İn SocialStudiesEducation. (Ed. Erol Koçoğlu). Ankara. Pegem Akademi Yayınları.
  • Koçoğlu, E. &Egüz, Ş. (2019). “Türkiye’de, Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Alan Eğitimcilerinin Sorunsal Tespitleri”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1/1): 27-38
  • MEB.(2011).https://www.meb.gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf adresinden 16.01.2019 tarihinde alınmıştır.
  • MEB.(2020)http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • MEB 1. (2020) https://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr
  • MEXT.(2011).http://www.mext.go.jp/component/a_menu/education/micro_detail/__icsfiles/afieldfile/2017/06/26/1305484_14_1.pdf adresinden 28.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • OECD.(2013).http://www.oecd.org/edu/ceri/ınnovation%20strategy%20working%20pa per%2090.pdf adresinden 28.11.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Öner, G. (2017). ''Sosyal Bilgiler Ve Tarih Dersleri İçin Alternatif Bir Kaynak: Eba.Gov.Tr'' Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl:5, Sayı:9, 227-257.
  • Özdemir, M., (2010). ''Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma'', Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran, Cilt: 11, Sayı: 1, 323-343.
  • Özen, Y.&Gül, A. (2010). ‘’Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Araştirmalarinda Evren-Örneklem Sorunu’’ Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (15), 394-422.
  • Saklan, H.& Ünal C.(2018) '' Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri'', NEF-EFMED Cilt 12, Sayı 1, Haziran 2018.
  • Sakowski, P. A. M.,&Tóvolli, M. H. (2016). ''Complexapproachesforeducation in Brazil'', http://repositorio.ipea.gov.br/bitstream/11058/6362/1/DiscussionPaper_210.pdf adresinden 17.03.2019 tarihinde alınmıştır.
  • WHO.(2020)https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020 14 Mart 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • YEĞİTEK.(2015).https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/06104516_FatihProjesi-Algi-Calismasi-2015_AtillaCemalettin_hoca.pdf adresinden 03.03.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • 2023 Eğitim Vizyonu. (2018). http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_egıtım_vızyon u.pdf adresinden 11.02.2019 tarihinde alınmıştır.
Year 2020, Volume: 9 Issue: 1, 79 - 95, 11.06.2020

Abstract

References

  • Alpar, D.&Batdal, G.& Avcı, Y. (2007). ''Öğrenci Merkezli Eğitimde Eğitim Teknolojileri Uygulamaları'', Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 7, 19-31.
  • Banar, K. & Fırat, M. (2015). Bütüncül bir bakıştan açık ve uzaktan eğitim: Türkiye özeli, Yeğitek Uzaktan Eğitim Özel Sayısı, 18-23. Ankara:MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
  • Bozkurt, A. (2017).’’Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Dünü, Bugünü Ve Yarını’’ Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş.&Kılıç-Çakmak E, &Diğerleri (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • Çakmak, Z.&Taşkıran, C.(2017).''Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Perspektifinden Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Platformu'', Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl:5, Sayı:9, Ekim, 284-295.
  • Çubukçu, Z.&Tosuntaş, Ş.& B. (2016). ''Teknoloji Destekli Eğitim Ortamlarında İletişim: Bir Sınıf Etkileşim Analizi Çalışması'', Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Aralık, Cilt:5, 192-199.
  • Durmuşçelebi, M. &Temircan, S. (2017). ''Eğitim Bilişim Ağın’daki Eğitim Materyallerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi'', Opus – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 632-652.
  • EBA, (2018). http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden 13.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Erenyasın, E.& Güler, Ç. (2017). ''EBA Platformundaki Ders Materyallerinin Eğitsel Yazılım Değerlendirme Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi'', Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 18, Sayı 1, Nisan, 657-678.
  • Europen School Net (2017). http://www.eun.org/documents/411753/839549/alleuropco untry+report_finland_2017.pdf/ adresinden 28.10.2018 tarihinde alınmıştır. Geçer-Kolburan, A.& Topal-Deveci, A.& Solmaz, İ. (2016).''Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağını Kullanmaya Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi: Kocaeli İli Örneği'', Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (1), 69-92.
  • İMDA. (2018). https://www.imda.gov.sg/infocomm-and-media-news/buzz-central/2008/ 9/singapore-unveils-third-masterplan-for-ict-in-education adresinden 28.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Kana, F.&Aydın, V. (2017). ''Ortaokul Öğretmenleri Ve Öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı Hakkında Görüşleri'', Journal Of SocialAndHumanitiesSciencesResearch (Jshsr), Vol:4, Issue:13, 1494-1504.
  • Kapıdere, M., Çetinkaya, H., N. (2017). ''Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Mobil Uygulamasının Değerlendirilmesi'', International Journal Of Active Leraning, 2 (2), 1-14.
  • Koçoğlu, E.(2019). Virtualization İn SocialStudiesEducation. (Ed. Erol Koçoğlu). Ankara. Pegem Akademi Yayınları.
  • Koçoğlu, E. &Egüz, Ş. (2019). “Türkiye’de, Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Alan Eğitimcilerinin Sorunsal Tespitleri”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1/1): 27-38
  • MEB.(2011).https://www.meb.gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf adresinden 16.01.2019 tarihinde alınmıştır.
  • MEB.(2020)http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr
  • MEB 1. (2020) https://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr
  • MEXT.(2011).http://www.mext.go.jp/component/a_menu/education/micro_detail/__icsfiles/afieldfile/2017/06/26/1305484_14_1.pdf adresinden 28.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • OECD.(2013).http://www.oecd.org/edu/ceri/ınnovation%20strategy%20working%20pa per%2090.pdf adresinden 28.11.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Öner, G. (2017). ''Sosyal Bilgiler Ve Tarih Dersleri İçin Alternatif Bir Kaynak: Eba.Gov.Tr'' Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl:5, Sayı:9, 227-257.
  • Özdemir, M., (2010). ''Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma'', Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran, Cilt: 11, Sayı: 1, 323-343.
  • Özen, Y.&Gül, A. (2010). ‘’Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Araştirmalarinda Evren-Örneklem Sorunu’’ Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (15), 394-422.
  • Saklan, H.& Ünal C.(2018) '' Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri'', NEF-EFMED Cilt 12, Sayı 1, Haziran 2018.
  • Sakowski, P. A. M.,&Tóvolli, M. H. (2016). ''Complexapproachesforeducation in Brazil'', http://repositorio.ipea.gov.br/bitstream/11058/6362/1/DiscussionPaper_210.pdf adresinden 17.03.2019 tarihinde alınmıştır.
  • WHO.(2020)https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020 14 Mart 2020 tarihinde erişilmiştir.
  • YEĞİTEK.(2015).https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/06104516_FatihProjesi-Algi-Calismasi-2015_AtillaCemalettin_hoca.pdf adresinden 03.03.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • 2023 Eğitim Vizyonu. (2018). http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_egıtım_vızyon u.pdf adresinden 11.02.2019 tarihinde alınmıştır.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Recep Dündar 0000-0002-0029-1739

Sedat Yeşilyurt 0000-0003-4445-332X

Publication Date June 11, 2020
Acceptance Date July 2, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Dündar, R., & Yeşilyurt, S. (2020). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. International Journal of Social Science Research, 9(1), 79-95.
AMA Dündar R, Yeşilyurt S. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. IJSSR. June 2020;9(1):79-95.
Chicago Dündar, Recep, and Sedat Yeşilyurt. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. International Journal of Social Science Research 9, no. 1 (June 2020): 79-95.
EndNote Dündar R, Yeşilyurt S (June 1, 2020) Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. International Journal of Social Science Research 9 1 79–95.
IEEE R. Dündar and S. Yeşilyurt, “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”, IJSSR, vol. 9, no. 1, pp. 79–95, 2020.
ISNAD Dündar, Recep - Yeşilyurt, Sedat. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. International Journal of Social Science Research 9/1 (June 2020), 79-95.
JAMA Dündar R, Yeşilyurt S. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. IJSSR. 2020;9:79–95.
MLA Dündar, Recep and Sedat Yeşilyurt. “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi”. International Journal of Social Science Research, vol. 9, no. 1, 2020, pp. 79-95.
Vancouver Dündar R, Yeşilyurt S. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Özelinde Uzaktan Eğitime Bakış Açılarının Değerlendirilmesi. IJSSR. 2020;9(1):79-95.