Küreselleşme ve bilgi-iletişim teknolojilerinin gelişmesi, tüm dünyadaki benzer şehirlerin ve turistik
alanların ortaya çıkması üzerine aktif rol oynamaktadır. Bu süreçte, turizm kıyıları ve hinterlandı boyunca plansız
kentsel büyüme, özellikle ormanlar ve tarım arazileri olmak üzere, rağbet gören bir ekolojik sisteme sahiptir.
Böylece bu alanlar sürekli hasar gördü. Hızla değişen bir dünyada, turistik merkezler ve şehirler, ülkeler arasındaki
başlıca rekabet alanları haline geldi. Belli bir markala rekabet edebilecek ülkelerin diğerlerinden daha parlak bir
geleceğe sahip olacağı tartışılmaz bir gerçektir. Turistik bölgeler ve geziler her zaman ülkelerin sosyal ve ekonomik
refahını arttırır. Ancak, tüm dünyada homojen yapıyı temsil eden turistik alanlar, kentlerin özellikleri ve özellikleri
konusunda endişe duymadan oluşturulmuştur. Kentlerin kumaşı, renkleri, müziği, sanatı, yemek kültürü ve yaşam
tarzları, kentlerin kimliğini yaratan değerlerin hepsi kötüleşti. Tüketim ve tüketim odaklı yaşam tarzları halkları
memnun etmemeye başladı. Böylece, alternatif yaşam tarzları arayışı, Cittaslow hareketinin ortaya çıkmasına
neden olmuştur. Yavaş Şehirler, yerel kimlikleri koruyan şehirleri ve şehirleri içerir. Bu şehirler ve kasabalar,
küreselleşme ürünleri olarak homojen yerler olmayı tercih etmiyor. Yavaş şehirlerle ortaya çıkan yavaş turizmin
kâr amacı yoktur. Ayrıca, zengin kültürün korunması ve mevcut yapıların korunması, yavaş turizm felsefesindeki
temel konulardır. Turizm endüstrisi, Yavaş Kentlerin markalaşmasıyla ilerleme kapasitesine sahiptir. Themore
şehirleri Slow City markasını karşılar, turist akışı daha fazla olur. Sadece insanlar için daha yavaş sessiz yerlerde
yaşarlar ve büyük otellerdeki gibi doğal olmayan tatillerde tatil yapmak yerine daha doğal yiyecekler yediler. Bu
durum, “yavaş turizmi” daha da öne çıkarır. Bu çalışmada, turizm algısı ve yaşam felsefesi ile yavaş şehirlerin
bölge ülkelerindeki reklamcılıktaki rolü ve önemi ile turizme katkısı değerlendirilmiştir. Türkiye’deki Yavaş Şehir
Haritaları ve bu uygulamaların yerel turizm, bölge ve ülke reklamları üzerindeki etkileri de değerlendirilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |