Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 184 - 193, 03.01.2019

Abstract

References

  • B. Rızaoğlu, Turizm Pazarlaması (4. Baskı). Detay Yayıncılık: Ankara, 2004.
  • B.G. Kerry, “Tourism alternatives” potentials and soundsin the development of tourism”, Journal of Travel Research, University of Pennsylvania, 1992, ss.:34.52.
  • Ç. Ünüsan, S.Mete S. (2005). Turizm Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Konya, 2005.
  • Harun ERDOĞAN, Uluslar Arası Turizm, İkinci Baskı, Bursa.
  • M. Erol,(2003). Turizm Pazarlaması, Ekin Kitapevi, İstanbul, 2003.
  • N. Hacıoğlu, C. Avcıkurt , (2008), Turistik Ürün Çeşitlendirmesi, ( 1.Baskı ), Nobel Yayın, Ankara, 2008, s.3.
  • Nazmi Kozak, Meryem A. Kozak, Metin Kozak, Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, Detay Yayıncılık, İstanbul 2010.
  • Nazmiye Özgüç, Turizm Coğrafyası. Çantay Kitabevi. İstanbul.1998.
  • Necdet Hacıoğlu, Turizm Pazarlaması, 4. Baskı, Bursa, 2000.
  • Ö. Usta, Genel Turizm, Anadolu Matbaacılık, İzmir, 2001.
  • S. Karaman, K. Usta, İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması, III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Balıkesir, 2006, ss:473-489
  • Saime ORAL, Türk Turizm Pazarlamasında Dağıtım – Fiyat Politikaları ve Turist Profili Analizi, İstiklal Matbaası, İzmir. 1988.
  • Suna Doğaner, Türkiye Turizm Coğrafyası. Çantay Kitabevi. İstanbul, 2001.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Kocaeli Bölge Müdürlüğü, Turizm İstatistikleri, I. Çeyrek: Ocak - Mart, 2018.
  • Türkiye Turizm Stratejisi (2023), Kültür ve turizm Bakanlığı Ankara, 2007.
  • TÜRSAB Ar-Ge Departmanı, Haziran 2003
  • W.R. Cohen, Alternative Tourism. A Critique Tourism Recreation, 1987, 125 (2).
  • http://www.kartepe.bel.tr/haber/1/7166/kartepe-devler-liginde ; Erişim Tarihi: 13 Ağustos 2018
  • http://tuyap.com.tr/kocaeli/fuar-takvimi; Erişim:20 Ağustos 2018

KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 184 - 193, 03.01.2019

Abstract

9. Kalkınma Planı (2007–2013) hedefleri arasında; Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan

“Türkiye Turizm Eylem 2007-2013” planı: turizm sektöründe, kamu ve özel sektörün yönetişim ilkesi çerçevesinde

işbirliğini gündeme taşıyan ve stratejik planlama çalışmaları hedefleyen bir çalışmadır. “Türkiye Turizm Stratejisi

– 2023” çalışması ile uyum içindedir. Ülkemizin doğal, kültürel, tarihi ve coğrafi değerlerini koruma-kullanma

dengesi içinde kullanmayı ve turizm alternatiflerini geliştirerek ülkemizin turizmden alacağı payı arttırmayı hedef

almaktadır.

Türkiye Turizm Stratejisi–2023 Belgesi’nde belirlenen stratejik yaklaşımlar arasında; Turizmin

çeşitlendirilmesi kısmında, önümüzdeki dönemde, öncelikle geliştirilmesi planlanan (sağlık ve termal turizm, kış

turizmi, golf turizmi, deniz turizmi, eko-turizm ve yayla turizmi, kongre ve fuar turizmi) turizm çeşitlendirmesi

içinde ayrı ayrı ele alınarak, hedefe ulaşmak adına atılacak adımları turizm strateji 2023 içinde yer verilmiştir.

2023 Bakanlığın bu hedeflerini Kocaeli’nde turizmi çeşitlendirmek, turizm çeşitlerinden bölge turizminde

ön plana çıkanları belirlemek, Türkiye Turizminde Kocaeli’nin turizm rekabet koşullarına ayak uydurması, turizm

faaliyetlerini yılın on iki ayına yayılması, turizm gelirlerinde artış ve istihdama olan katkısı, “makro açıdan ülke

ekonomisine yadsınamayacak ölçüde katkılar sağlaması”, çalışmanın vizyon hedeflerine ulaşması için ele almayı

uygun gördük.

2023 Türkiye Turizm Stratejisinde özellikle “Türkiye’de iç turizm pazarından 20 milyon kişinin

yararlanması ve Türkiye’de seyahat alışkanlığı olmayan vatandaşların da tercihlerine uygun turistik ürünlerin

pazara sunulması ve bunların tanıtılması ile seyahat alışkanlığının yaygınlaşması” adına, turizmi tabana yayma

hedeflerini bizde Kocaeli turizmine ivedili olarak kazandırmak adına bu çalışmaya yöneldik.

Sonuç olarak; “turistik ürün çeşitlendirmesi” üretim faktörlerini, potansiyel kaynakları ve üretici güçleri harekete

getirmek suretiyle büyüme hızına, başka bir anlatımla gayri safi milli hasılanın artışına katkıda bulunacağını bu

çalışmada ele alarak değerlendirmeyi hedefledik.

References

  • B. Rızaoğlu, Turizm Pazarlaması (4. Baskı). Detay Yayıncılık: Ankara, 2004.
  • B.G. Kerry, “Tourism alternatives” potentials and soundsin the development of tourism”, Journal of Travel Research, University of Pennsylvania, 1992, ss.:34.52.
  • Ç. Ünüsan, S.Mete S. (2005). Turizm Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Konya, 2005.
  • Harun ERDOĞAN, Uluslar Arası Turizm, İkinci Baskı, Bursa.
  • M. Erol,(2003). Turizm Pazarlaması, Ekin Kitapevi, İstanbul, 2003.
  • N. Hacıoğlu, C. Avcıkurt , (2008), Turistik Ürün Çeşitlendirmesi, ( 1.Baskı ), Nobel Yayın, Ankara, 2008, s.3.
  • Nazmi Kozak, Meryem A. Kozak, Metin Kozak, Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, Detay Yayıncılık, İstanbul 2010.
  • Nazmiye Özgüç, Turizm Coğrafyası. Çantay Kitabevi. İstanbul.1998.
  • Necdet Hacıoğlu, Turizm Pazarlaması, 4. Baskı, Bursa, 2000.
  • Ö. Usta, Genel Turizm, Anadolu Matbaacılık, İzmir, 2001.
  • S. Karaman, K. Usta, İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması, III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, Balıkesir, 2006, ss:473-489
  • Saime ORAL, Türk Turizm Pazarlamasında Dağıtım – Fiyat Politikaları ve Turist Profili Analizi, İstiklal Matbaası, İzmir. 1988.
  • Suna Doğaner, Türkiye Turizm Coğrafyası. Çantay Kitabevi. İstanbul, 2001.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Kocaeli Bölge Müdürlüğü, Turizm İstatistikleri, I. Çeyrek: Ocak - Mart, 2018.
  • Türkiye Turizm Stratejisi (2023), Kültür ve turizm Bakanlığı Ankara, 2007.
  • TÜRSAB Ar-Ge Departmanı, Haziran 2003
  • W.R. Cohen, Alternative Tourism. A Critique Tourism Recreation, 1987, 125 (2).
  • http://www.kartepe.bel.tr/haber/1/7166/kartepe-devler-liginde ; Erişim Tarihi: 13 Ağustos 2018
  • http://tuyap.com.tr/kocaeli/fuar-takvimi; Erişim:20 Ağustos 2018
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yüksel Güngör

Publication Date January 3, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Güngör, Y. (2019). KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 184-193.
AMA Güngör Y. KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR. IJTEBS. January 2019;2(2):184-193.
Chicago Güngör, Yüksel. “KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME Ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (January 2019): 184-93.
EndNote Güngör Y (January 1, 2019) KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 184–193.
IEEE Y. Güngör, “KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR”, IJTEBS, vol. 2, no. 2, pp. 184–193, 2019.
ISNAD Güngör, Yüksel. “KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME Ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (January 2019), 184-193.
JAMA Güngör Y. KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR. IJTEBS. 2019;2:184–193.
MLA Güngör, Yüksel. “KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME Ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 184-93.
Vancouver Güngör Y. KOCAELİ’NDE TURİZMİ ÇEŞİTLENDİRME ve ALTERNATİF TURİZMDE ATILACAK ADIMLAR. IJTEBS. 2019;2(2):184-93.