Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 354 - 366, 03.01.2019

Abstract

References

  • Ağaç, S., & Harmankaya, H. (2009). İlköğretim birinci kademe öğrencilerin giysi tercihleri ve giysi satın alma davranışlarına etki eden faktörler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 1-13.
  • Ak, T. (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri. Karaman: İşletme Ana Bilim Dalı.
  • Akyüz, N. (2006). Farklı Eğitim Düzeyindeki Kadın Tüketicilerin Giyim Eşyası Satın Alma Davranışaları Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Aile Ekonomisi ve Beslenme Eğitimi Ana Bilim Dalı.
  • Aslan, M. (2012). Tüketici Davranışları Ve Tüketici Bilinci. Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksek Okulu.
  • Babaoğlu, M., Şener, A., & Buğday, E. B. (2016). Tüketici profili, eğilimleri ve davranışlaının analizi. Tüketici Akademisi Projesi, s. 8.
  • Bardakçı, H., Özçelik, O., & Kılıç, S. (2015). Cinsiyet ve tüketici davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve ampirik bir uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 620-627.
  • Cüceloğlu, D. (1993). İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları (Cilt 4. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çetin, İ. (2017). Otel İşletmelerinde Marka Değeri ve Değer Yaratma (1. Baskı b.). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çetin, K. (2016). Kadın tüketicilerin satın alam davranışları ve marka bağımlılığı. Ahi Evren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 22-40.
  • Darıcı, B., Öcal, F., & Okyar, M. (2010). Düş Toplumu ve Tüketim İli,şkisi, Şırnak Fenomeni. Ankara.
  • Dölarslan, E. Ş. (2013). Pazarlama Yönetimi. İstanul: Renk Matbaası.
  • Dursun, Y. (1993). Gençlerin Tüketicilik Rolünü Kazanmaları Doktora Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdinç, İ. (2011). Müşteri İlişkileri Açısından Alışveriş Merkezlerinde Akıllı Teknoloji Kullanımı. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, 3.
  • Ersoy, E. (2009). Cinsiyet Kültürü İçerisinde Kadın ve Erkek Kimliği Malatya Örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(19(2)), 213.
  • Eru, O. (2007). Marka Bağımlılığını Etkileyen Faktörler: Adnan Menderes Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Aydın:
  • Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme AnaBilim Dalı.
  • Fettahoğlu, H. S. (2008). Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Özel Markaların Tüketici Tutumları Üzerindeki Etkileri. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • İlgüner, M. (2006). Türkiyede Marka Yaratma ve Yaşatmanın Altın Kuralları. 69.
  • Karafakıoğlu, M. (2005). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Kılıç, S., & Göksel, A. (2004). Tüketici davranışları: İndirim kartlarının tüketici satın alma karar süreci üzerindeki etkisine dair ampirik bir çalışma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 147-163.
  • Kıygır, G. (2007). Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Giyimde Marka Yaklaşımları Yüksek Lisan Tezi. Konya.
  • Mucuk, İ. (2009). Pazarlama İlkeleri (Cilt Onyedinci Basım). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Odabaşı, Y., & Gülfidan, B. (2003). Tüketici Davranışalrı.
  • Özdemir, E., & Tuncel, T. (2009). Kadın Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri (Cilt 1). Bursa: Dora Yyayınları.
  • Sarıkaya, N., & Altunışık, R. (2011). Kişisel bakım olgusu ve kişisel bakım ürünlerine yönelik tüketici tutum ve tercihlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(2), 389-413.
  • Şeker, A. (2016). Kadın Tüketiciler, Kadın Tüketicilerin Satın alma Davranışları ve Kadınlara Yönelik Pazarlama Stratejileri.
  • Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2202-2214.
  • TokolT, & Özdemir, E. (2008). Kadın Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 58- 66.
  • Tosun, B. (2006). Reklam Aracı Olarak Kadın. Kadın Çalışmaları Dergisi(1), 58- 89.
  • TUIK. (Erişim tarihi: 21.10.2018). http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=27594.
  • Türedi, S. (2007). Duyguların Kadın Alışveriş Davranışlarındaki Rolü Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi İşletme Üretim Yönetim ve Pazarlama, s. 40.
  • Uğur, M. (2006). Tüketicilerin Giysi Alışverişinde Yaşadıkları Problemlerin Ergonomik Açıdan İncelenmesi. AnkaraGazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ve Moda Tasarımı Eğitimi Bölümü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği , A.-G. (2017). Hazır Giyim Sektöründe Marka ve Markalaşmanın Önemi. Bursa.
  • Vatandaş, C. (2015). Modern çöküş: insanın modern halleri. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Yılmaz, M. K., & Erciş, A. (2012). Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8.
  • (TUIK, Erişim tarihi: 21.10.2018)
  • (http://ka-der.org.tr/kadin-istatistikleri/)
  • (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/kadinlar-12-trilyon-dolarla-dunyada-harcama-lideri-cikti-12539004)

SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 354 - 366, 03.01.2019

Abstract

Son yıllarda pazarlama dünyasında kadın tüketicilerin davranışları oldukça önemli bir olgu olarak

karşımıza çıkmaktadır. Bu anlamda işletmelerin kadın tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının neler olduğunu tespit

etmesi ve bu doğrultuda belirli stratejiler geliştirerek neyi, nereden satın aldığını ve neden satın aldığının yanında

hangi faktörlerin etkili olduğunu öğrenmesi planlama bakımından önemlidir. Genel olarak kadın tüketicilerin satın

alma davranışları farklılık gösterir. Bu bakımdan hazır giyim sektöründe pazarlama yöneticilerinin değişen çevre

koşulları ve rekabet ortamında tüketicilerin satın alma kararlarını ve onları etkileyen faktörlerin neler olduğunu çok

iyi anlamaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı satın alma davranışlarında kadınların giysi markası tercihlerini

etkileyen faktörleri tespit etmektir. Bu nedenle tüketicilerin satın alma davranışları ile ilgili genel bir literatür

taraması yapılmış, daha sonrasında kadınların marka giysi satın almalarını etkileyen çeşitli faktörlerin olabileceği

öngörülemesi yapılarak, literatür bilgilerine bağlı beşli Likert ölçeği şeklinde geliştirilen anket formu aracılığıyla

birincil kaynaktan bilgiler toplanmıştır. Çalışmanın evrenini Lefke Avrupa Üniversitesi ve Çanakkale 18 Mart

Üniversitesinde öğrenim gören 280 üniversiteli kadın oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda tüketici ekonomik

şartlara göre ve beklediği faydayı bulacağı markaları tercih ederek satın alma davranışı gösterdiği,en uygun fiyata,

faydalı, güvenilir ve kaliteli giysileri satın alma amacını güttüğü tespit edilmiştir.

References

  • Ağaç, S., & Harmankaya, H. (2009). İlköğretim birinci kademe öğrencilerin giysi tercihleri ve giysi satın alma davranışlarına etki eden faktörler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 1-13.
  • Ak, T. (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri. Karaman: İşletme Ana Bilim Dalı.
  • Akyüz, N. (2006). Farklı Eğitim Düzeyindeki Kadın Tüketicilerin Giyim Eşyası Satın Alma Davranışaları Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Aile Ekonomisi ve Beslenme Eğitimi Ana Bilim Dalı.
  • Aslan, M. (2012). Tüketici Davranışları Ve Tüketici Bilinci. Harran Üniversitesi Birecik Meslek Yüksek Okulu.
  • Babaoğlu, M., Şener, A., & Buğday, E. B. (2016). Tüketici profili, eğilimleri ve davranışlaının analizi. Tüketici Akademisi Projesi, s. 8.
  • Bardakçı, H., Özçelik, O., & Kılıç, S. (2015). Cinsiyet ve tüketici davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve ampirik bir uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 620-627.
  • Cüceloğlu, D. (1993). İnsan ve Davranışı: Psikolojinin Temel Kavramları (Cilt 4. Baskı). İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çetin, İ. (2017). Otel İşletmelerinde Marka Değeri ve Değer Yaratma (1. Baskı b.). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Çetin, K. (2016). Kadın tüketicilerin satın alam davranışları ve marka bağımlılığı. Ahi Evren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 22-40.
  • Darıcı, B., Öcal, F., & Okyar, M. (2010). Düş Toplumu ve Tüketim İli,şkisi, Şırnak Fenomeni. Ankara.
  • Dölarslan, E. Ş. (2013). Pazarlama Yönetimi. İstanul: Renk Matbaası.
  • Dursun, Y. (1993). Gençlerin Tüketicilik Rolünü Kazanmaları Doktora Tezi. Kayseri: Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdinç, İ. (2011). Müşteri İlişkileri Açısından Alışveriş Merkezlerinde Akıllı Teknoloji Kullanımı. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü, 3.
  • Ersoy, E. (2009). Cinsiyet Kültürü İçerisinde Kadın ve Erkek Kimliği Malatya Örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(19(2)), 213.
  • Eru, O. (2007). Marka Bağımlılığını Etkileyen Faktörler: Adnan Menderes Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Aydın:
  • Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme AnaBilim Dalı.
  • Fettahoğlu, H. S. (2008). Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarında Özel Markaların Tüketici Tutumları Üzerindeki Etkileri. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • İlgüner, M. (2006). Türkiyede Marka Yaratma ve Yaşatmanın Altın Kuralları. 69.
  • Karafakıoğlu, M. (2005). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Kılıç, S., & Göksel, A. (2004). Tüketici davranışları: İndirim kartlarının tüketici satın alma karar süreci üzerindeki etkisine dair ampirik bir çalışma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 147-163.
  • Kıygır, G. (2007). Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Giyimde Marka Yaklaşımları Yüksek Lisan Tezi. Konya.
  • Mucuk, İ. (2009). Pazarlama İlkeleri (Cilt Onyedinci Basım). İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Odabaşı, Y., & Gülfidan, B. (2003). Tüketici Davranışalrı.
  • Özdemir, E., & Tuncel, T. (2009). Kadın Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri (Cilt 1). Bursa: Dora Yyayınları.
  • Sarıkaya, N., & Altunışık, R. (2011). Kişisel bakım olgusu ve kişisel bakım ürünlerine yönelik tüketici tutum ve tercihlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(2), 389-413.
  • Şeker, A. (2016). Kadın Tüketiciler, Kadın Tüketicilerin Satın alma Davranışları ve Kadınlara Yönelik Pazarlama Stratejileri.
  • Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2202-2214.
  • TokolT, & Özdemir, E. (2008). Kadın Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 58- 66.
  • Tosun, B. (2006). Reklam Aracı Olarak Kadın. Kadın Çalışmaları Dergisi(1), 58- 89.
  • TUIK. (Erişim tarihi: 21.10.2018). http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=27594.
  • Türedi, S. (2007). Duyguların Kadın Alışveriş Davranışlarındaki Rolü Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi İşletme Üretim Yönetim ve Pazarlama, s. 40.
  • Uğur, M. (2006). Tüketicilerin Giysi Alışverişinde Yaşadıkları Problemlerin Ergonomik Açıdan İncelenmesi. AnkaraGazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ve Moda Tasarımı Eğitimi Bölümü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği , A.-G. (2017). Hazır Giyim Sektöründe Marka ve Markalaşmanın Önemi. Bursa.
  • Vatandaş, C. (2015). Modern çöküş: insanın modern halleri. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Yılmaz, M. K., & Erciş, A. (2012). Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8.
  • (TUIK, Erişim tarihi: 21.10.2018)
  • (http://ka-der.org.tr/kadin-istatistikleri/)
  • (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/kadinlar-12-trilyon-dolarla-dunyada-harcama-lideri-cikti-12539004)
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kamile Çetin

Publication Date January 3, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Çetin, K. (2019). SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 354-366.
AMA Çetin K. SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. IJTEBS. January 2019;2(2):354-366.
Chicago Çetin, Kamile. “SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (January 2019): 354-66.
EndNote Çetin K (January 1, 2019) SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 354–366.
IEEE K. Çetin, “SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER”, IJTEBS, vol. 2, no. 2, pp. 354–366, 2019.
ISNAD Çetin, Kamile. “SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (January 2019), 354-366.
JAMA Çetin K. SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. IJTEBS. 2019;2:354–366.
MLA Çetin, Kamile. “SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 354-66.
Vancouver Çetin K. SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA KADINLARIN GİYSİ MARKASI TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. IJTEBS. 2019;2(2):354-66.