Conference Paper
BibTex RIS Cite

TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 390 - 394, 03.01.2019

Abstract

Küreselleşen dünyada işletmeler arasındaki rekabet ortamı giderek artmıştır. Faaliyetlerinde

sürdürülebilirliği sağlamak ve karını artırmak isteyen işletmeler, tüketicinin sahip olduğu özellikleri

dikkate alarak mal ve hizmetlerini sunmak zorunda kalmışlardır. Böylece tüketicinin davranışlarını iyi

tanımayabilen işletmeler, sadık müşteri oluşturarak başarılı sonuçlar elde edebileceklerdir. Bu çalışmada,

turizm sektöründe tüketici davranışını etkileyen faktörler teorik çerçevede açıklanacak olup; elde edilen

bulgular sonucunda sektörde yer alan paydaşlara yönelik çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılacaktır.

References

  • Balkan, E. (2014). Dünyada ve Türkiye’de Turizm. http://www.istemiparman.com.tr/du nyada-ve-turkiyede-turizm/ (Erişim Tarihi: 19.11.2018).
  • Correia, A. (2002). How Do Tourist Choose -A Conceptual Framework, Tourism An International Interdisciplinary Journal, 50 (1), 21-29.
  • Demir, Ş. Ş. ve Kozak, M. (2011). Turizmde Tüketici Davranışı Modelini Oluşturan Aşamalar Arasındaki İlişki. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (1), 19-34.
  • Engel, J. F., Kollat ,D. T. ve Blackwell, R. D. (1968). Consumer Behavior. Holt, Rinehart and Winston, New York. Fratu, D. (2011). Factors of Influence and Changes in the Tourism Consumer Behavıour. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, 4 (53), No. 1, 119-126.
  • Mathieson, A. ve Wall, G. (1982). Tourism: Economic, Physical and Social Impact. Harlow, Londra.
  • Moutinho, L. (1987). Consumer Behavior in Tourism. European Journal of Marketing, 21 (10), 1-44.
  • Önen, M. O. (2008). Dünyada ve Türkiye’de Turizm. Türkiye Kalkınma Bankası Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü, Ankara. Richardson, R. R. (2014). The Contribution of Tourism to Economic Growth and Food Security. United States Agency International Development, Mali.
  • Schmoll, G. A. (1977). Tourism Promotion. Tourism International Pres. London.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2018). Turizm Gelirleri ve Giderleri. http://yigm.kul turturizm.gov.tr/TR-201116/turizm-gelirleri-ve-giderleri.html (Erişim Tarihi: 19.11.2018).
  • TURSAB (2018a). https://www.tursab.org.tr/tr/tursabdan-haberler/kultur-ve-turizm-bakani-numan-kurtulmus-genel-merkezimizi-ziyaret-etti_17590.html (Erişim Tarihi: 19.11.2018)
  • TURSAB (2018b). Turizmin Ekonomideki Yeri. https://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turizmin-ekonomideki-yeri/gsmh-icindeki-payi-1963-_79.html (Erişim Tarihi: 19.11.2018).
  • UNWTO (2018). International Tourism Trends 2017. Tourism Highlights 2018 Edition.
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 390 - 394, 03.01.2019

Abstract

References

  • Balkan, E. (2014). Dünyada ve Türkiye’de Turizm. http://www.istemiparman.com.tr/du nyada-ve-turkiyede-turizm/ (Erişim Tarihi: 19.11.2018).
  • Correia, A. (2002). How Do Tourist Choose -A Conceptual Framework, Tourism An International Interdisciplinary Journal, 50 (1), 21-29.
  • Demir, Ş. Ş. ve Kozak, M. (2011). Turizmde Tüketici Davranışı Modelini Oluşturan Aşamalar Arasındaki İlişki. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22 (1), 19-34.
  • Engel, J. F., Kollat ,D. T. ve Blackwell, R. D. (1968). Consumer Behavior. Holt, Rinehart and Winston, New York. Fratu, D. (2011). Factors of Influence and Changes in the Tourism Consumer Behavıour. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, 4 (53), No. 1, 119-126.
  • Mathieson, A. ve Wall, G. (1982). Tourism: Economic, Physical and Social Impact. Harlow, Londra.
  • Moutinho, L. (1987). Consumer Behavior in Tourism. European Journal of Marketing, 21 (10), 1-44.
  • Önen, M. O. (2008). Dünyada ve Türkiye’de Turizm. Türkiye Kalkınma Bankası Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü, Ankara. Richardson, R. R. (2014). The Contribution of Tourism to Economic Growth and Food Security. United States Agency International Development, Mali.
  • Schmoll, G. A. (1977). Tourism Promotion. Tourism International Pres. London.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2018). Turizm Gelirleri ve Giderleri. http://yigm.kul turturizm.gov.tr/TR-201116/turizm-gelirleri-ve-giderleri.html (Erişim Tarihi: 19.11.2018).
  • TURSAB (2018a). https://www.tursab.org.tr/tr/tursabdan-haberler/kultur-ve-turizm-bakani-numan-kurtulmus-genel-merkezimizi-ziyaret-etti_17590.html (Erişim Tarihi: 19.11.2018)
  • TURSAB (2018b). Turizmin Ekonomideki Yeri. https://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turizmin-ekonomideki-yeri/gsmh-icindeki-payi-1963-_79.html (Erişim Tarihi: 19.11.2018).
  • UNWTO (2018). International Tourism Trends 2017. Tourism Highlights 2018 Edition.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Acar

Publication Date January 3, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Acar, A. (2019). TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 390-394.
AMA Acar A. TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. IJTEBS. January 2019;2(2):390-394.
Chicago Acar, Ali. “TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (January 2019): 390-94.
EndNote Acar A (January 1, 2019) TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 390–394.
IEEE A. Acar, “TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”, IJTEBS, vol. 2, no. 2, pp. 390–394, 2019.
ISNAD Acar, Ali. “TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (January 2019), 390-394.
JAMA Acar A. TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. IJTEBS. 2019;2:390–394.
MLA Acar, Ali. “TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 390-4.
Vancouver Acar A. TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. IJTEBS. 2019;2(2):390-4.