Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 395 - 401, 03.01.2019

Abstract

References

  • Akgül, Olcay. (2003), “Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Kültür Turizmi, Aphrodisias-Geyre Örneği”, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın.
  • Batman, O. Ve Oğuz, S. Ç. (2008). Kültür Turizmi. Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. (Ed: N. Hacıoğlu Ve C. Avcıkurt). Ankara: Nobel Yayınları. Ss. 189–208.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm Ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(1), 169–177.
  • Dogget, L. (1993). Multi-Cultural Tourism Development Offers A New Dimension İn Travel. Business America,114(18), 8–10.
  • Fladmark, J. M (1994)., Cultural Tourism, The Robert Gordon University Heritage Convention.
  • Gökbilgin, M. Tayyip, (1976) “Rakoczı Ferenc Iı. Ve Osmanlı Devleti Himayesinde Macar Mülteciler”,Türk Macar Kültür Münasebetleri Işığı Altında Iı. Rakoczı Ferenc Ve Macar Mülteciler Sempozyumu, İstanbul.
  • Günal, V. Aleeddinoğlu, F. , Şahinalp, M. S. (2009). Türkiye’ye Yönelik Kültürel Turizm Turları Ve Başlıca Güzergâhlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 275–298
  • Hausmann, A. (2007). Cultural Tourism: Marketing Challenges And Opportunities For German Cultural Heritage. International Journal Of Heritage Studies,13(2), 170–184
  • Hughes, H. (1987)“Culture As A Tourist Resource: A Theoretical Consideration”, Tourism Management, No. 8, (1987), 205–216.
  • Huh, J. (2002).Tourist Satisfaction With Cultural/Heritage Sites: The Virginia Historic Triangle, Yayınlanmamış, Yüksek Lisans Tezi, Virginia Polytechnic Institute And State University, Blacksburg, Virginia.
  • Karayar), H. (2009), Tanzimat’tan Günümüze İzmit Kenti (1839-1938), Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, Kocaeli .
  • Kozak, M. A. Ve Bahçe, A. S. (2009). Özel İlgi Turizmi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Markwick, M. (1999). Malta’s Tourism İndustry Since 1985: Diversification, Cultural Tourism And Sustainability. Scottish Geographical Journal, 115(3), 227–247.
  • Mckercher, B. Ve Cros H. (2002). Cultural Tourism, The Partnership Between Öter. Zafer – Özdoğan (2005), Osman N. Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Güz: 127-138, 2005.
  • Özbey, F. R. (2002), ‘Küreselleşme Sürecinde Sürdürülebilir Turizm Kalkınması’, Uluslararası Bilim Konferansı, Kitap:4, S.135-150.
  • Özkan, N. E. (2005). Koruma Ve Kültür Turizmi Bağlamında İstanbul Tarihi Yarımada’da Bizans Dönemi Mimari Mirasının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Öztürk, Y. , Yazıcıoğlu İ., (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 183-195.
  • Rıchards, G. (2001). The Development Of Cultural Tourism İn Europe. Ed: G. Richards, Cultural Attractions And Europan Tourism. (3-31). Uk: Cabı Publishing.
  • Tourism And Cultural Heritage Management, New York:The Hawort Pres.
  • Tunç, A., Ve Saç, F. (1998), Genel Turizm, Detay Yayınevi, Ankara.
  • Ulugün, Y. (2009) “Kendi Enerjisini Üreten İzmit Çuha (Aba Mensucat) Fabrikası (Çuhane)” Şehiriçi Dergisi , Kocaeli. 2009.

TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 395 - 401, 03.01.2019

Abstract

Literatürde “katılanların amacına göre turizm çeşitleri” kapsamında “tarih ve kültür turizmi” olarak

yer alan bir turizm çeşitlidir. Kültür, toplumun sahip olduğu maddi ve manevi değerleriyle tarih, felsefe, ahlâk,

bilim, sanat, teknik, spor, ekonomi, sanayi, eğitim, hukuk, sağlık, turizm vb. alanlardaki varlıkları ve bu varlıklara

bağlı gelişmelerinin oluşturduğu bir bütündür. Değişik kültürlerin ve kültür eserlerinin görülmesi için yapılan

seyahatler, tarih ve kültür turizmi olarak adlandırılır. Antik yerleşim yerleri, camiler, kiliseler, hanlar, hamamlar,

türbeler, su kemerleri, köprüler, kervansaraylar gibi örnekler ile arkeolojik eserler, ören yerleridir. Bu yerler,

araştırmacılar, mimarlar, sanat tarihçileri ve öğrenciler için önemli birer araştırma konusu olup bu kişileri yöreye

çeker. Bunun yanında, kültür- turizm ilişkisi incelenecek olursa eski sanat eserlerinin, tarihi yapıların, müzelerin,

eski uygarlıklara ait kalıntıların görülmesi amacıyla yapılan seyahatler, araştırma ve inceleme için yapılan geziler,

kişilerin ufuklarını açmakta ve kültür turizmini oluşturmaktadır.

Dünya Turizm Örgütü (WTO),seyahat endüstrisinde yeni yüzyılın yükselen değerlerini açıklarken, kültür

turizminin yükseliş göstereceğini ve dünya insanlarının birbirlerini anlayarak ve kültürlerini keşfederek, etnik tatlar

aramalarının artarak devam edeceğini ve kültür turizmi merkezlerinin yüzyılın gözdeleri arasında yer alacağını

ortaya koymaktadır.Bu çalışmada Kartepe yöresinde tarih ve kültür turizmi kapsamında Macar tarihinde önemli

bir kahraman olarak yer bulan ve Macaristan Başkenti Budapeşte’de meydanlarda devasa heykelleri ile Macar

halk kahramanı olan İmreb Tökeli ve eşi Zirina Tökelinin bugün Kartepe İlçesi sınırlarında yer alan Karatepe’de

yaşanmış hayatına izlerini sürüp tarih ve kültür turizmi açısında sahip olunan bu arzı Kocaeli Turizminde nasıl

talep potansiyeline kazandırmak adına değerlendireceğiz.

References

  • Akgül, Olcay. (2003), “Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Kültür Turizmi, Aphrodisias-Geyre Örneği”, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Aydın.
  • Batman, O. Ve Oğuz, S. Ç. (2008). Kültür Turizmi. Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. (Ed: N. Hacıoğlu Ve C. Avcıkurt). Ankara: Nobel Yayınları. Ss. 189–208.
  • Ceylan, T. (2001). Turizm Ve Sürdürülebilir Gelişme. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12(1), 169–177.
  • Dogget, L. (1993). Multi-Cultural Tourism Development Offers A New Dimension İn Travel. Business America,114(18), 8–10.
  • Fladmark, J. M (1994)., Cultural Tourism, The Robert Gordon University Heritage Convention.
  • Gökbilgin, M. Tayyip, (1976) “Rakoczı Ferenc Iı. Ve Osmanlı Devleti Himayesinde Macar Mülteciler”,Türk Macar Kültür Münasebetleri Işığı Altında Iı. Rakoczı Ferenc Ve Macar Mülteciler Sempozyumu, İstanbul.
  • Günal, V. Aleeddinoğlu, F. , Şahinalp, M. S. (2009). Türkiye’ye Yönelik Kültürel Turizm Turları Ve Başlıca Güzergâhlar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 275–298
  • Hausmann, A. (2007). Cultural Tourism: Marketing Challenges And Opportunities For German Cultural Heritage. International Journal Of Heritage Studies,13(2), 170–184
  • Hughes, H. (1987)“Culture As A Tourist Resource: A Theoretical Consideration”, Tourism Management, No. 8, (1987), 205–216.
  • Huh, J. (2002).Tourist Satisfaction With Cultural/Heritage Sites: The Virginia Historic Triangle, Yayınlanmamış, Yüksek Lisans Tezi, Virginia Polytechnic Institute And State University, Blacksburg, Virginia.
  • Karayar), H. (2009), Tanzimat’tan Günümüze İzmit Kenti (1839-1938), Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, Kocaeli .
  • Kozak, M. A. Ve Bahçe, A. S. (2009). Özel İlgi Turizmi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Markwick, M. (1999). Malta’s Tourism İndustry Since 1985: Diversification, Cultural Tourism And Sustainability. Scottish Geographical Journal, 115(3), 227–247.
  • Mckercher, B. Ve Cros H. (2002). Cultural Tourism, The Partnership Between Öter. Zafer – Özdoğan (2005), Osman N. Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk-Efes Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 2, Güz: 127-138, 2005.
  • Özbey, F. R. (2002), ‘Küreselleşme Sürecinde Sürdürülebilir Turizm Kalkınması’, Uluslararası Bilim Konferansı, Kitap:4, S.135-150.
  • Özkan, N. E. (2005). Koruma Ve Kültür Turizmi Bağlamında İstanbul Tarihi Yarımada’da Bizans Dönemi Mimari Mirasının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Öztürk, Y. , Yazıcıoğlu İ., (2002). Gelişmekte Olan Ülkeler İçin Alternatif Turizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalışma, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 183-195.
  • Rıchards, G. (2001). The Development Of Cultural Tourism İn Europe. Ed: G. Richards, Cultural Attractions And Europan Tourism. (3-31). Uk: Cabı Publishing.
  • Tourism And Cultural Heritage Management, New York:The Hawort Pres.
  • Tunç, A., Ve Saç, F. (1998), Genel Turizm, Detay Yayınevi, Ankara.
  • Ulugün, Y. (2009) “Kendi Enerjisini Üreten İzmit Çuha (Aba Mensucat) Fabrikası (Çuhane)” Şehiriçi Dergisi , Kocaeli. 2009.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yüksel Güngör

Publication Date January 3, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Güngör, Y. (2019). TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 395-401.
AMA Güngör Y. TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE. IJTEBS. January 2019;2(2):395-401.
Chicago Güngör, Yüksel. “TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (January 2019): 395-401.
EndNote Güngör Y (January 1, 2019) TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 395–401.
IEEE Y. Güngör, “TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE”, IJTEBS, vol. 2, no. 2, pp. 395–401, 2019.
ISNAD Güngör, Yüksel. “TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (January 2019), 395-401.
JAMA Güngör Y. TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE. IJTEBS. 2019;2:395–401.
MLA Güngör, Yüksel. “TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2019, pp. 395-01.
Vancouver Güngör Y. TARİH KÜLTÜR TURİZMİ VE KARTEPE. IJTEBS. 2019;2(2):395-401.