Bu çalışmada, Ermenistan eğitim müfredatında aktif olarak kullanılan üç farklı kitabın incelenmesi hedeflenmiştir. İlkokul düzeyindeki öğrencilere yönelik bu kaynaklarda Osmanlı Devleti'nde terör faaliyetleri yürütmüş olan Garagin Njdeh, Sbarabed Dro ve General Andranik figürleri kahraman olarak tanıtılmakta ve örnek alınmaları gerektiği vurgulanmaktadır. Bu kitaplarda ayrıca, Türk düşmanlığı açık bir şekilde ifade edilmekte ve Ağrı Dağı figürü yoğun bir şekilde öğrencilerin karşısına çıkarılmaktadır. Bu durumun küçük yaştaki bireylerin dünya görüşlerini olumsuz etkileyerek, ilerleyen dönemlerde düşmanlık yaratma potansiyeline sahip olduğu belirtilmektedir.
Çalışmanın amacı doğrultusunda incelenen üç kaynak tek tek ele alınacak ve ilgili bölümler çevrilecektir. Bu analizler Ermenistan'ın eğitim sistemindeki tarafsızlık ilkesini ihlal ederek, ideolojik öğretilerin birinci sınıftan itibaren öğrencilere aşıladığını ortaya koymayı hedeflemektedir. Çalışma, Ermenistan eğitim sisteminde kullanılan ders kitaplarının öğrencilere ideolojik ve düşmanca tutumlar aşılamakta olduğunun altını çizmekle birlikte, bu durumun bölgesel barış ve iş birliği açısından olumsuz sonuçlara yol açabileceğini vurgulayacaktır. Elde edilen veriler doğrultusunda, Ermenistan’ın eğitim politikalarının yeniden değerlendirilmesi gerektiği ve daha tarafsız, barışçıl bir eğitim yaklaşımının benimsenmesi gerektiği üzerinde durulacaktır.
This study aims to examine three different textbooks actively used in the Armenian education curriculum. These resources, intended for primary school students, portray figures such as Garagin Njdeh, Sbarabed Dro, and General Andranik, who conducted terrorist activities within the Ottoman Empire, as heroes and emphasize that they should be emulated. Additionally, these textbooks explicitly express hostility towards Turks and frequently present the figure of Mount Ararat to students. This situation is noted to potentially negatively influence the worldviews of young individuals, fostering enmity in later stages of life.
In line with the study's objective, each of the three sources will be individually analyzed, and relevant sections will be translated. These analyses aim to reveal that the Armenian education system violates the principle of neutrality by instilling ideological teachings in students from the first grade onwards. The study underscores that the textbooks used in the Armenian education system inculcate ideological and hostile attitudes in students, which may have adverse consequences for regional peace and cooperation. Based on the data obtained, it is emphasized that Armenia's educational policies should be reassessed, and a more neutral and peaceful educational approach should be adopted.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Contemporary World History (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2025 |
Submission Date | January 16, 2025 |
Acceptance Date | February 22, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 1 |
International Journal of Volga - Ural and Turkestan Studies
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.