Amaç: Bu çalışma, ergenlerin beslenme-egzersiz davranışları ile internet bağımlılığı arasındaki ilişkiyi, ergenlerin beslenme-egzersiz davranışları ve internet bağımlılığını etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel, tanımlayıcı, korelasyonel çalışma Fethiye'de yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 11 ortaokulda eğitimine devam eden 421 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Tanımlayıcı Veri Formu, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Beslenme Egzersiz Davranışı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veriler etik kurul ve kurum izinleri alındıktan sonra araştırmacı tarafından toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin psikolojik/bağımlı yeme davranışı alt boyutu puan ortalamaları 38,9±8,8; sağlıklı beslenme/egzersiz davranışı alt boyutu puan ortalamaları 47,6±9,4; sağlıksız beslenme/egzersiz davranışı alt boyutu puan ortalamaları 49,0±7,0; öğün düzeni alt boyutu puan ortalamaları 23,4±4,5 olarak bulunmuştur. İnternet Bağımlılığı Ölçeği puan ortalamaları 19,6±7,5’tir. Yapılan regresyon analizinde internet bağımlılığını, öğrencilerin psikolojik/ bağımlı yeme davranışı, öğün düzeni, sağlıksız beslenme/egzersiz davranışı, interneti sosyal medya ve diğer amaçlı kullanım, sınıf ve Covid-19 pandemisinde beslenme şekline dikkat etme değişkenlerinin %35,8’inin açıkladığı bulunmuştur ve modelin anlamlı olduğu görülmektedir. Psikolojik/bağımlı yeme, öğün düzeni, sağlıksız yeme/egzersiz ve Covid-19 pandemisinde beslenme şekline dikkat etme değişkenleri arasında ters yönde, sosyal medya için internet kullanma ve sınıf değişkenleri arasında pozitif yönde ilişki bulunmuştur.
Sonuç: Adölesanın sağlıklı gelişimine destek vermek için sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik programların oluşturulması ve öğrencilere ulaştırılması konusunda çocuk sağlığı hemşirelerine önemli roller düşmektedir.
yok
yok
Objective: This study aims to determine the relationship between adolescents' nutritionexercise behaviors and internet addiction, as well as identify the factors affecting their eating-exercise behaviors and internet addiction.
Material and Method: This cross-sectional descriptive correlational study was performed in Fethiye. The sample of the study consisted of 421 students attending 11 secondary schools. Data were collected using a descriptive data form, the Internet Addiction Scale and the Nutrition Exercise Behavior Scale. The data were collected by the researcher after obtaining ethical committee and institutional permissions.
Results: The students' psychological/addictive eating behavior subscale mean score was 38.9±8.8, their healthy eating/exercise subscale mean score was 47.6±9.4, the unhealthy eating/exercise behavior subscale mean score was 49.0±7.0, and the meal pattern subscale mean score was 23.4±4.5. The internet addiction scale mean score was 19.6±7.5. The regression analysis showed that variables pertaining to the students’ psychological/ addictive eating behavior, meal patterns, unhealthy nutrition/exercise behavior, their use of the internet for social media and other purposes, their class, and their consciousness of eating during the COVID-19 pandemic explained 35.8% of internet addiction, meaning that the model was statistically significant. An inverse correlation was found between the variables of psychological/addictive eating, meal patterns, unhealthy nutrition/exercise and being conscious of what one was eating during the COVID-19 pandemic, while a positive correlation was found between the variables of using the internet for social media and class.
Conclusion: Pediatric nurses play an important role in supporting the healthy development of adolescents by creating programs to instill healthy lifestyle habits
yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | October 8, 2023 |
Publication Date | October 8, 2023 |
Submission Date | February 16, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 3 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.