Bu araştırma ile tarih öğretmenlerinin derslerde kullandıkları yöntem - tekniklerin neler olduğunu ortaya koymak ve kullandıkları yöntem - teknikler hakkındaki görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel bir yaklaşım benimsenmiş olup, öğretmen görüşlerini ortaya koyabilmek için görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini Erzurum il merkezinde görev yapan lise tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada maksimum çeşitliliğe dayalı bir örneklem oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler yazıya geçirilmiş ve verilerin çözümlenmesi için içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda genel olarak; öğretmenlerin tarih dersinin daha çok geleneksel amaçlar için öğretildiği görüşünde oldukları, lisans eğitimlerinde ve pedagojik formasyon sertifika programında aldıkları öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili dersleri yetersiz buldukları belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada tarih öğretmenlerinin derslerinde ağırlıklı olarak geleneksel öğretim yöntem-tekniklerine yer verdikleri, çağdaş öğretim yöntem-tekniklerine ise nispeten yer verdikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin yöntem-teknikleri uygularken karşılaştıkları sorunların ise öğrencilerin ilgi ve isteksizliği, müfredatın yoğunluğu ve zaman sıkıntısı, öğrenci seviyesinin istenilen düzeyde olmaması olduğu anlaşılmıştır. Tarih öğretmenlerinin öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili çalışma ve gelişmeleri yeterince takip etmedikleri de araştırmayla elde edilen bulgular arasında yer almaktadır.
The aim of this research is to reveal the methods - techniques used by the history teachers and to determine their views on the methods - techniques they use. In this context, a qualitative approach was adopted in the research and interview method was used to reveal the views of teachers.The population of this study consists of high school history teachers working in Erzurum city center. In the study, a sample based on maximum diversity was created. In the research, semi-structured interview form was used as data collection tool. The data obtained as a result of the research was transcribed and content analysis method was used to analyze the data. According to the findings of the research; It was determined that the teachers thought that the history course was taught for traditional purposes and found the courses related to the teaching methods and techniques they took in undergraduate education and pedagogical formation certificate program insufficient.In addition, it has been found that history teachers mostly use traditional teaching methods and techniques, while contemporary teaching methods and techniques are relatively included. It was understood that the problems faced by the teachers when applying the methods and techniques were not interest and desire of the students, the intensity of the curriculum and time shortage.As a result of the research, it was understood that history teachers did not follow the studies and developments related to teaching methods and techniques adequately.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 18 |