Research Article
BibTex RIS Cite

Analyzing Türkiye’s Migration Governance Based on Public Diplomacy: The Case of Gaziantep Province

Year 2025, Volume: 10 Issue: 26, 349 - 361, 28.02.2025
https://doi.org/10.25204/iktisad.1581599

Abstract

In a globalized world, public diplomacy has become essential for countries to engage effectively with diverse populations. Public diplomacy is often defined as building relationships with people, and migration plays a significant role in its intercultural and interpersonal dimensions. Migrants, as carriers of cultural values and knowledge, have historically been key agents of intercultural interaction. This process involves not only the unilateral transmission of cultural values but also dynamic cultural negotiations. Consequently, migration has been a critical phenomenon facilitating social interaction within the framework of public diplomacy. This study aims to analyze migration governance in the context of public diplomacy, using the province of Gaziantep as a case study, and to propose a sustainable model for Türkiye, a country significantly impacted by migration, asylum seekers, and refugees. To achieve this objective, a qualitative research method was employed to gather in-depth data. Content analysis was conducted using the qualitative data analysis software MAXQDA. Based on the findings, a “Circular Approach Model for Sustainable Migration Governance” is proposed for local governments. This model aims to enhance the effectiveness of Türkiye’s migration policies, offering a strategic framework to address migration-related challenges and improve social cohesion.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. baskı). Pegem Yayınevi.
  • Coşkun, A. (2021). Göç yönetiminden göç yönetişimine: Bir model önerisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İstanbul Medeniyet Üniversitesi.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (3rd ed.). Sage.
  • Creswell, J. W. (2015). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Pearson Education Inc.
  • Creswell, J. W., ve Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (5th ed.). SAGE Publications.
  • Cull, N. J. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past. Figueroa Press.
  • Çoban, O. ve Çoban, A. (2023). Dünya’da ve Türkiye’de göç hareketleri ve göç hareketlerinin emek piyasasına etkisi: Türkiye örneği. Z. Özlü, Y. Karadaş ve İ. Özhazar (Ed.), Türkiye-Suriye ortak kültür, ortak tarih ve göç içide (s. 724-741). Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Yayınevi.
  • Çoban, O. ve Kartal, M. (2014). Türkiye de istikrar ve büyüme için yeni bir tehdit mülteci sorunu. 4. International Conference on Economics of The Turkish Economic Association (ICE-TEA 2014) (ss 121-132). Antalya.
  • Çoban, O., Çoban, A. ve Ece, M. (2023). Göç hareketlerinin illerin sosyo-ekonomik göstergelerine etkisi: Gaziantep örneği. 9th Eurasian Conference on Economics and Social Sciences içinde (s. 600-608). Girne, KKTC.
  • Çoban, O., Kartal, M., Ketenci, S. T. ve Çoban, A. (2021). Suriyeli mülteci öğrencilerinin eğitim problemleri ve çözüm önerileri: Konya-Selçuklu örneği. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Erder, S. (2000). Uluslararası göçte yeni eğilimler: Türkiye göç alan ülke mi?. Mübeccel B. Kıray için yazılar, içinde (s. 61-72). Bağlam Yayınları.
  • Gonesh, A., ve Melissen, J. (2005). Public diplomacy: Improving practice. Clingendael Diplomacy Papers No. 5. Institute of International Relations Clingendael. https://tinyurl.com/4nxrsxpe
  • Hollifield, J. F. (2000). The politics of international migration: How can we “bring the state back in”? C. B. Brettell ve J. F. Hollifield (Ed.), Migration theory: Talking across disciplines içinde (s. 137-185). Routledge.
  • İletişim (T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Dairesi Başkanlığı) (2022). Kamu diplomasisi nedir? (1. Baskı). İstanbul: Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Anı Yayıncılık.
  • Signitzer, B. ve Wamser, C. (2006). Public diplomacy: A specific governmental public relations function. C. H. Botan ve V. Hazleton (Ed.), Public relations theory II içinde (s. 347-359). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Silverman, D. (2010). Doing qualitative research (3rd ed.). Sage.
  • Szondi, G. (2009). Central and Eastern European public diplomacy: A transitional perspective on national reputation management. N. Snow ve P. M. Taylor (Ed.), Routledge handbook of public diplomacy içinde (s. 292-313). Routledge.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.

Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği

Year 2025, Volume: 10 Issue: 26, 349 - 361, 28.02.2025
https://doi.org/10.25204/iktisad.1581599

Abstract

Küreselleşme süreci ile birlikte ülkeler açısından kamu diplomasisinden en verimli şekilde yararlanılmaya çalışılması önem arz etmektedir. Devlet ve devlet dışı aktörler tarafından diğer ülkelerin halkları ile kurulan pozitif ilişkiler bütünü olarak adlandırılan kamu diplomasisi, göç sorununun çözümünde de önemli bir araç haline gelmiştir. Göç eden insanlar, kültürel değerlerin ve bilgilerin aktarıcıları olarak tarihsel süreç içerisinde kültürlerarası etkileşimin aktif bir temsilcisi konumunda olduğunu söylemek mümkündür. Kültürlerarası iletişim, kültürel değerlerin tek taraflı taşıyıcısı değil aynı zamanda kültürel müzakereleri de içermektedir. Dolayısıyla tarihsel süreç içerisinde birçok göç, kamu diplomasisi açısından toplumsal etkileşimi sağlayan en belirgin olgu durumundadır. Bu çalışmanın amacı, kamu diplomasisi bağlamında Gaziantep ili örneğinden hareketle göç yönetişiminin analiz edilmesidir. Ayrıca elde edilen bulgulardan hareketle farklı coğrafyalardan göçe maruz kalan Türkiye özelinde bir model önerisi sunulması, çalışmanın diğer bir amacını teşkil etmektedir. Söz konusu amaçlara ulaşmak ve derinlikli veri toplayabilmek için nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Betimsel ve içerik analizi tekniğinin uygulandığı analizlerde MAXQDA adlı nitel veri analiz programından yararlanılmıştır. Yapılan analiz ve değerlendirmeler sonucu, Türkiye’nin göç sorununa yönelik uygulayacağı politikalarda daha iyi sonuçlar elde edebilmesi ve politika yapıcılar ve uygulayıcılar tarafından “Sürdürülebilir Göç Yönetişimi İçin Döngüsel Yaklaşım Modeli”ni referans alması önerilmektedir.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (19. baskı). Pegem Yayınevi.
  • Coşkun, A. (2021). Göç yönetiminden göç yönetişimine: Bir model önerisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İstanbul Medeniyet Üniversitesi.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (3rd ed.). Sage.
  • Creswell, J. W. (2015). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Pearson Education Inc.
  • Creswell, J. W., ve Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (5th ed.). SAGE Publications.
  • Cull, N. J. (2009). Public diplomacy: Lessons from the past. Figueroa Press.
  • Çoban, O. ve Çoban, A. (2023). Dünya’da ve Türkiye’de göç hareketleri ve göç hareketlerinin emek piyasasına etkisi: Türkiye örneği. Z. Özlü, Y. Karadaş ve İ. Özhazar (Ed.), Türkiye-Suriye ortak kültür, ortak tarih ve göç içide (s. 724-741). Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Yayınevi.
  • Çoban, O. ve Kartal, M. (2014). Türkiye de istikrar ve büyüme için yeni bir tehdit mülteci sorunu. 4. International Conference on Economics of The Turkish Economic Association (ICE-TEA 2014) (ss 121-132). Antalya.
  • Çoban, O., Çoban, A. ve Ece, M. (2023). Göç hareketlerinin illerin sosyo-ekonomik göstergelerine etkisi: Gaziantep örneği. 9th Eurasian Conference on Economics and Social Sciences içinde (s. 600-608). Girne, KKTC.
  • Çoban, O., Kartal, M., Ketenci, S. T. ve Çoban, A. (2021). Suriyeli mülteci öğrencilerinin eğitim problemleri ve çözüm önerileri: Konya-Selçuklu örneği. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Erder, S. (2000). Uluslararası göçte yeni eğilimler: Türkiye göç alan ülke mi?. Mübeccel B. Kıray için yazılar, içinde (s. 61-72). Bağlam Yayınları.
  • Gonesh, A., ve Melissen, J. (2005). Public diplomacy: Improving practice. Clingendael Diplomacy Papers No. 5. Institute of International Relations Clingendael. https://tinyurl.com/4nxrsxpe
  • Hollifield, J. F. (2000). The politics of international migration: How can we “bring the state back in”? C. B. Brettell ve J. F. Hollifield (Ed.), Migration theory: Talking across disciplines içinde (s. 137-185). Routledge.
  • İletişim (T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Dairesi Başkanlığı) (2022). Kamu diplomasisi nedir? (1. Baskı). İstanbul: Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları.
  • Saban, A. ve Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Anı Yayıncılık.
  • Signitzer, B. ve Wamser, C. (2006). Public diplomacy: A specific governmental public relations function. C. H. Botan ve V. Hazleton (Ed.), Public relations theory II içinde (s. 347-359). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Silverman, D. (2010). Doing qualitative research (3rd ed.). Sage.
  • Szondi, G. (2009). Central and Eastern European public diplomacy: A transitional perspective on national reputation management. N. Snow ve P. M. Taylor (Ed.), Routledge handbook of public diplomacy içinde (s. 292-313). Routledge.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543-559. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10372/126941
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cultural Studies (Other)
Journal Section Research Papers
Authors

Uğur Ünal 0000-0003-0294-0082

Early Pub Date February 28, 2025
Publication Date February 28, 2025
Submission Date November 8, 2024
Acceptance Date February 28, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 10 Issue: 26

Cite

APA Ünal, U. (2025). Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 10(26), 349-361. https://doi.org/10.25204/iktisad.1581599
AMA Ünal U. Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği. JEBUPOR. February 2025;10(26):349-361. doi:10.25204/iktisad.1581599
Chicago Ünal, Uğur. “Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 10, no. 26 (February 2025): 349-61. https://doi.org/10.25204/iktisad.1581599.
EndNote Ünal U (February 1, 2025) Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 10 26 349–361.
IEEE U. Ünal, “Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği”, JEBUPOR, vol. 10, no. 26, pp. 349–361, 2025, doi: 10.25204/iktisad.1581599.
ISNAD Ünal, Uğur. “Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği”. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 10/26 (February 2025), 349-361. https://doi.org/10.25204/iktisad.1581599.
JAMA Ünal U. Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği. JEBUPOR. 2025;10:349–361.
MLA Ünal, Uğur. “Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, vol. 10, no. 26, 2025, pp. 349-61, doi:10.25204/iktisad.1581599.
Vancouver Ünal U. Kamu Diplomasi Temelinde Türkiye’nin Göç Yönetişiminin İncelenmesi: Gaziantep İli Örneği. JEBUPOR. 2025;10(26):349-61.