Other
BibTex RIS Cite

Kültürlerarası Pazarlama İletişimi Farklılıkları: Azerbaycan Türkiye Örneği

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 113 - 132, 09.07.2021

Abstract

Günümüz piyasasında ürün çeşitliliğinin fazla olması ve rekabetin her geçen gün artmasından
dolayı pazarlamacıların müşterilerini elde tutması zorlaşmaktadır. Pazarlamacıların
müşterilerini memnun etmek için yeni stratejiler bulmakla beraber, firmalarının kârlarını
artırma amaçlı uluslararası pazarlara girmeyi hedefledikleri görülmektedir. Bu çalışma,
tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yer alan çalışma
grubunu, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan Hazar Üniversitesi ve Türkiye’deki
İstanbul Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde eğitim gören, 3. ve 4. sınıf öğrencileri
arasından seçilen 181’i kadın, 99’u erkek olmak üzere toplam 280 öğrenci oluşturmaktadır.
Yapılan çalışmanın sonucunda ankete katılan öğrencilerin, LC Waikiki ve Zara markasını
tercih etme nedenlerinin iki ülkeye göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.

References

  • Akta, Ö. (1996 ). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin kitapevi yayınları 1.baskı.
  • Erdoğan, T. (2012). Uluslar arası Pazarlama: Güncel Uygulamalar Yaklaşımlar. İstanbul: Türkmen Kitap Evi .
  • Gudykunst, W. B. (1988). CultureandIntepsonal Communication. NewYork .
  • Kaplan, B. (2011). Kol Saati Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezi,
  • Karahasan, F. (2014). Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları . İstanbul : CEO plus yayınları (1.baskı)
  • Mutlu, E. C. (1999). Uluslararası işletmecilik. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım
  • Mucuk, İ. (2000). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen kitapevi s.3
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. İstanbul: Beta Yayıncılık
  • Özdemir, İ. (2011/2). Kültürlerarası İletişimin önemi. CYPRUS INTERNATIONAL UNIVERSITY Folklor/Edebiyat, 37
  • Özcan, M. (2008). Uluslar arası Pazarlama Türkmen Kitapevi. İstanbul: Türkmen Kitapevi
  • Sezgin, N. (2007). Bir popüler kültür örneği olarak Kurtlar Vadisinde Karakterler (1. b.). istanbul: Siyah Beyaz Yayın Dağıtım.
  • Türkoğlu, N. (2004). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal iletişim . İstanbul: Babil Yayınları
  • Tuna, P. (2012). “Marka Değeri İle Tüketici Satın Alma Davranışları Arasındaki. Düzce: Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünver, A. (2013). HAZIR GİYİMDE GELENEKSEL PAZARLAMA İLE İNTERNETTEN PAZARLAMANIN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK ALAN ÇALIŞMASI. İsatnbul: Mamramara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Yavuz, B. (2014). Yeni İletişim Ortamı Olarak Mobil İletişim Teknolojilerinin Pazarlama İletişimi Etkinliğini Arttırmada Bağlam Temelli Kullanım . İstanbu: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi
Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 113 - 132, 09.07.2021

Abstract

References

  • Akta, Ö. (1996 ). Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin kitapevi yayınları 1.baskı.
  • Erdoğan, T. (2012). Uluslar arası Pazarlama: Güncel Uygulamalar Yaklaşımlar. İstanbul: Türkmen Kitap Evi .
  • Gudykunst, W. B. (1988). CultureandIntepsonal Communication. NewYork .
  • Kaplan, B. (2011). Kol Saati Satın Alma Davranışını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezi,
  • Karahasan, F. (2014). Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları . İstanbul : CEO plus yayınları (1.baskı)
  • Mutlu, E. C. (1999). Uluslararası işletmecilik. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım
  • Mucuk, İ. (2000). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen kitapevi s.3
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları. İstanbul: Beta Yayıncılık
  • Özdemir, İ. (2011/2). Kültürlerarası İletişimin önemi. CYPRUS INTERNATIONAL UNIVERSITY Folklor/Edebiyat, 37
  • Özcan, M. (2008). Uluslar arası Pazarlama Türkmen Kitapevi. İstanbul: Türkmen Kitapevi
  • Sezgin, N. (2007). Bir popüler kültür örneği olarak Kurtlar Vadisinde Karakterler (1. b.). istanbul: Siyah Beyaz Yayın Dağıtım.
  • Türkoğlu, N. (2004). İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal iletişim . İstanbul: Babil Yayınları
  • Tuna, P. (2012). “Marka Değeri İle Tüketici Satın Alma Davranışları Arasındaki. Düzce: Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünver, A. (2013). HAZIR GİYİMDE GELENEKSEL PAZARLAMA İLE İNTERNETTEN PAZARLAMANIN KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK ALAN ÇALIŞMASI. İsatnbul: Mamramara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
  • Yavuz, B. (2014). Yeni İletişim Ortamı Olarak Mobil İletişim Teknolojilerinin Pazarlama İletişimi Etkinliğini Arttırmada Bağlam Temelli Kullanım . İstanbu: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Sahıl Naghızada

Yalçın Kırdar 0000-0002-1417-244X

Publication Date July 9, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Naghızada, S., & Kırdar, Y. (2021). Kültürlerarası Pazarlama İletişimi Farklılıkları: Azerbaycan Türkiye Örneği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8(1), 113-132.