Every SME aims to achieve a sustainable and continuing business growth. SMEs use various marketing tools to increase market awareness of their products, branding and to reach out their maximum potential of target customers. Digital media marketing is one of these tools. In spite of the short term marketing techiques are used to increase the sales, to be a recognised Brand it is needed to have a good story and a strong business structure behind. While digital media marketing is a key tool towards being a recognised Brand, the power and effectiveness of traditional media is still at considerable extent. On the other hand, it is highly neccessary for SMEs to use digital marketing methods to compete in the current marketing era
In this study, it is researched how the authomotive industry uses digital marketing tools. In this extent, the employees working for a prominent digital marketing agency in Istanbul are observed for the duration of 2 weeks, and and a detailed analysis has been provided by having one-to-one customer meetings with ten people from the automotive industry.
Kobiler istikrarlı ve sürekli bir büyüme hedefler. Bu hedef doğrultusunda bilinirliklerini arttırmak, markalaşmak ve hedefledikleri müşteri potansiyeline ulaşmak için çeşitli pazarlama araçlarından yararlanırlar. Bu araçlardan biri de dijital medya pazarlamasıdır. Satışları arttırmak için kısa süreli pazarlama teknikleri kullanılsa da marka olabilmek için iyi bir hikâyeye ve güçlü bir yapıya ihtiyaç duyulmaktadır. Dijital medya pazarlaması marka olma yolunda önemli bir araç olsa da geleneksel medyanın gücü azımsanmayacak boyuttadır. Öte yandan günümüz pazarlama dünyasında rekabet edebilmek için Kobilerin dijital medyanın pazarlama yöntemlerini kullanmaları elzem görünmektedir.
Bu çalışmada otomotiv sektörünün geleneksel ve dijital medyanın pazarlama araçlarını kullanım durumları araştırılmıştır. Bu kapsamda İstanbul’da yer alan önemli bir dijital pazarlama ajansında iki hafta boyunca çalışanlar gözlemlenmiş ve otomotiv sektörü temsilcilerinden oluşan ona yakın müşteri ile birebir görüşülerek derinlemesine inceleme yapılmıştır. Bu çalışmamızda tüm bu konular derinlemesine incelenmiş olup ölçekler detaylı bir başlık altında sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |