Research Article
BibTex RIS Cite

Goffman'da Benliğin Sunumu ve İdeal Yaşam Algısı: Pandemi Döneminde Instagram Üzerine Bir Araştırma

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 169 - 182, 09.07.2021

Abstract

Dünyayı sarsan Covid-19 salgınıyla birlikte bireylerin sosyal medyada geçirdiği zaman artmış, dijital iletişim yüzyüze iletişim kadar önemli hale gelmiştir. Bireyin yaşamını her yönden kuşatan dijital iletişim yeni olanaklar aracılığıyla gün be gün gelişmektedir. Bu yeni olanaklardan biri olan "influencer" ideal yaşam algısının bireylere empoze edilmesi, görülenin gerçek yaşam algısını oluşturması ve bireylerin psikolojik olarak baskılanması gibi eleştirilerle tartışılmaktadır. Bu çalışmada, milyonlarca kullanıcısı olan fotoğraf ve video içerikleri paylaşmayı sağlayan Instagram’da ideal yaşam algısının irdelenmesi ve Goffman’ın benlik sunumu kavramının influencerlara uyarlanarak ideal yaşam algısının sadece algı yönetimi olduğu savı üzerinde durulacaktır. Bu doğrultuda, Görsel İletişim Tasarımı bölümü öğrencilerinin Instagram’da takip ettiği influencerlardan ne kadar etkilendikleri ve ideal yaşam algıları anket tekniği aracılığıyla analiz edilecektir.

References

  • Cevizci, A.(2013). Paradigma Felsefe Sözlüğü.İstanbul: Paradigma Yayıncılık
  • Erslan, L. (2020). Sosyal Medya ve Algı Yönetimi: Sosyal Medya İstihbaratına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Fuchs, C. (2020). Sosyal Medya - Eleştirel Bir Giriş. (D. Saraçoğlu ve İ. Kalaycı Çev.).İstanbul: Notabene Yayınları
  • Göksu, O. (2021). Algı Yönetimi - Siyasal ve Dijital İletişim, Sosyal Medya ve Kitle İletişimi. Konya: Literatürk Academia
  • Goffman, E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (B. Cezar Çev.).İstanbul: Metis Yayınları
  • Ritzer G. ve Stepnisky J. (2013). Çağdaş Sosyoloji Kuramları ve Klasik Kökleri. Ankara: De ki Yayınları
  • Turner,J., Beeghley,L. ve Powers, C. (2013). Sosyolojik Teorinin Oluşumu. (Ü.Tatlıcan Çev.)Bursa: Sentez Yayıncılık
  • Erdoğan, H. Ve Özcan Mucan, B. (2020). Influencer Pazarlaması Kullanımının Tüketicilerin Satın Alma Niyetine Etkisi: Instagram Influencerları Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi Journal Of Busıness Research-Turk 2020, 12(4), 3813-3827
  • Göker, G. (2015). İletişimin McDonaldlaşması: Sosyal medya üzerine bir inceleme. Turkish Studies – International Periodical for the Languages, Literatureand History of Turkish or Turkic, 10(2), 389-410
  • Hülür, B. (2017). Erving Goffman: Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (Kitap Eleştirisi). Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR), Cilt 2, Sayı 4, 158-165
  • Kavut, S. (2018). Goffman’ın benlik sunumu kuramı bağlamında sosyal medyada kimlik inşası: Instagram üzerine bir araştırma. Nosyon: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi - Nosyon: International Journal of Society and Culture Studies 2018, 1, 1-12
Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 169 - 182, 09.07.2021

Abstract

References

  • Cevizci, A.(2013). Paradigma Felsefe Sözlüğü.İstanbul: Paradigma Yayıncılık
  • Erslan, L. (2020). Sosyal Medya ve Algı Yönetimi: Sosyal Medya İstihbaratına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Fuchs, C. (2020). Sosyal Medya - Eleştirel Bir Giriş. (D. Saraçoğlu ve İ. Kalaycı Çev.).İstanbul: Notabene Yayınları
  • Göksu, O. (2021). Algı Yönetimi - Siyasal ve Dijital İletişim, Sosyal Medya ve Kitle İletişimi. Konya: Literatürk Academia
  • Goffman, E. (2014). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (B. Cezar Çev.).İstanbul: Metis Yayınları
  • Ritzer G. ve Stepnisky J. (2013). Çağdaş Sosyoloji Kuramları ve Klasik Kökleri. Ankara: De ki Yayınları
  • Turner,J., Beeghley,L. ve Powers, C. (2013). Sosyolojik Teorinin Oluşumu. (Ü.Tatlıcan Çev.)Bursa: Sentez Yayıncılık
  • Erdoğan, H. Ve Özcan Mucan, B. (2020). Influencer Pazarlaması Kullanımının Tüketicilerin Satın Alma Niyetine Etkisi: Instagram Influencerları Üzerine Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi Journal Of Busıness Research-Turk 2020, 12(4), 3813-3827
  • Göker, G. (2015). İletişimin McDonaldlaşması: Sosyal medya üzerine bir inceleme. Turkish Studies – International Periodical for the Languages, Literatureand History of Turkish or Turkic, 10(2), 389-410
  • Hülür, B. (2017). Erving Goffman: Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (Kitap Eleştirisi). Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR), Cilt 2, Sayı 4, 158-165
  • Kavut, S. (2018). Goffman’ın benlik sunumu kuramı bağlamında sosyal medyada kimlik inşası: Instagram üzerine bir araştırma. Nosyon: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi - Nosyon: International Journal of Society and Culture Studies 2018, 1, 1-12
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Pelin Güler This is me 0000-0003-0212-2100

Publication Date July 9, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Güler, P. (2021). Goffman’da Benliğin Sunumu ve İdeal Yaşam Algısı: Pandemi Döneminde Instagram Üzerine Bir Araştırma. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 8(1), 169-182.