Teknolojideki
ilerlemeler, her alanda olduğu gibi eğitim alanında da önemli değişikliklere
yol açmaktadır. İlkokul öğrencileri, teknolojik araçları iyi bir düzeyde
kullanabilmektedirler. Bu durum, eğitim-öğretim sürecini de etkilemektedir.
Artık öğrenciler ve öğretmenler teknolojiden daha çok yararlanmakta ve
eğitimdeki geleneksel anlayışlar teknolojiye dayalı yeni öğretim yöntemlerinin
ortaya çıkmasıyla değişmektedir. Bu araştırmada öğretmenlerin, eğitimde
teknoloji kullanımı, tersine çevrilmiş sınıf ve işbirlikli öğrenme hakkındaki
görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma
olup, 7 soruluk görüşme formu ile İzmir ilinde sınıf öğretmeni olarak görev
yapan ve amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiş 23 öğretmenden elde edilen
görüşler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler,
eğitimde teknoloji kullanımını desteklediklerini fakat öğrencilerin teknolojik
araçları kullanımının izlenmesi ve denetlenmesi gerektiğini ifade etmişlerdir
Öğretmenler teknolojinin eğitim-öğretim sürecinde pek çok fayda doğrultusunda
çeşitli amaçlarda kullanılabileceğini belirtmişlerdir. Devlet tarafından
desteklenen teknoloji temelli projelerin olumlu bir politika olduğu ancak
özellikle ilkokullarda bu projelerin henüz uygulamaya geçirilmediği ve hizmet
içi eğitim noktasında çeşitli eksiklerin mevcut olduğu öğretmenler tarafından
vurgulanmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğunun tersine çevrilmiş sınıf hakkında
bilgi sahibi olmadığı gözlemlenmiştir. Kavram kendilerine açıklandıktan sonra
öğretmenler, tersine çevrilmiş sınıfın öğrenciler açısından faydalı olacağı
yönünde görüş belirtmişlerdir. İşbirlikli öğrenme ve işbirlikli öğrenmenin
teknolojik araçlar yardımıyla kullanımı hakkındaki görüşleri sonucunda,
öğretmenlerin işbirlikli öğrenme konusunda kavram yanılgılarına sahip oldukları
görülmektedir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin eğitsel teknoloji kullanım
yeterlik düzeylerini artırmak için hizmet içi eğitimlerin verilmesi,
teknolojiye dayalı öğretim yöntemlerinin (tersine çevrilmiş sınıf, mobil
öğrenme, harmanlanmış öğrenme vb.) öğretim programlarında yer alması, öğretim
programlarının teknolojik yeniliklere uygun hale getirilmesi, okul ve
sınıfların teknolojik altyapılarının iyileştirilmesi ve işbirlikli öğrenme
yönteminin uygulanmasında teknolojiden yararlanılmasına yönelik çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.