Araştırmanın
amacı, Fen Bilgisi Öğretmenlerinin,
lisans eğitimleri sırasında almış oldukları Okul deneyimi ve Öğretmenlik
uygulaması dersleri ile ilgili düşüncelerini almak ve özellikle mesleği icra
ederken bu derslerde edindikleri bilgi ve deneyimleri ne kadar
yansıtabildiklerini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda çalışma, devlet
üniversitesinden mezun olup, Türkiye’nin farklı illerine bağlı devlet
okullarında kadrolu görev yapan 29 gönüllü Fen Bilgisi Öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırma nitel araştırma türünde olup veriler, literatür ve uzman görüşleri
alınarak araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu sorular ile elde
edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde
içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin
çoğunun okul deneyimi dersinde, doğru ve yeterli yönlendirme almadıkları ve
uygulama öğretmenlerinin engellemeleri, yetersiz bilgilendirmeleri ve yeni
yaklaşımları uygulamamalarından kaynaklı verimli bir süreç geçirmedikleri
tespit edilmiştir. Öğretmenlik uygulaması dersinin ise genelde sadece bir ders
anlatımı şeklinde uygulandığı ve değerlendirmeler konusunda yetersizlikler
yaşandığı belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin bu dersler kapsamında
edindikleri deneyimleri mesleğe yeterince aktaramadıkları tespit edilmiştir.