Research Article

Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması

2128 - 2146, 15.12.2019
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.640615

Abstract

Bireyler toplum içerisindeki konumlarına ve sahip oldukları statülerine
göre olumlu ya da olumsuz yönde algılanmaktadır. Bu algılanma, değerlendirilme
ve görüşler saygınlıklarıyla da ilişkilidir. Bu araştırmanın temel amacı
okul yöneticilerinin saygınlıklarının çeşitli
açılardan incelenmesidir. Araştırmada okul yöneticilerinin saygınlıkları okul
yöneticileri, öğretmenler ve velilerin görüşleri doğrultusunda ortaya
konulmuştur. Araştırma nitel araştırma metodolojisine uygun olarak çoklu durum
çalışması yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Çalışma
Kastamonu’da farklı kademelerde ve farklı sosyoekonomik düzeye sahip yerlerde
bulunan toplam 29 okuldaki 36 okul yöneticisi, 33 öğretmen ve 33 velinin
katılımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme
formları yardımıyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz ve
içerik analizi yaklaşımları ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda okul
yöneticilerinin yarısına yakınının kendisini toplumda ve çalıştığı kurumda saygın
gördüğü, öğretmenlerin yarıdan fazlasının okul yöneticilerini toplumda saygın
görmediği, velilerin ise okul yöneticilerinin toplumda saygın bir yeri olduğunu
düşündükleri ortaya çıkmıştır. 

Thanks

Bu çalışma, birinci yazarın ikinci yazar danışmanlığında Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yürüttüğü yüksek lisans tezinden üretilmiş ve çalışma Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından KÜ-BAP03/2017-17 Proje Numarası ile desteklenmiştir.

References

  • Akar, H. (2016). Durum çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Editörler), içinde Eğitimde nitel araştırma desenleri (ss.113-149). Ankara: Anı Yayıncılık. Akyüz, Y. (2006). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin 160. yılında darülmuallimîn’in ilk yıllarına toplu ve yeni bir bakış. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 40, 17-58. Altınkurt, Y. ve Karaköse, T. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 269-280. Arpaçay, A. E. (2014). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul. Arslantaş, H. İ. (2014). Öğretmen ve yönetici gözüyle etkili okulda yönetici özelliklerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 26, 181-193. Aydın, İ. (2014). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Aygün, Ö. (2014). Okul yöneticilerinin görevlerini yaparken karşılaştığı olumsuz davranışlar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü. İstanbul. Bakioğlu, A. ve Demiral, S. (2013). Okul yöneticilerinin belirsizlik durumlarını algılama ve karar verme tarzları. Eğitim Bilimleri Dergisi, 38, 9-35. Balcı, A. (2014). Etkili okul ve okul geliştirme (7. Basım). Ankara: Pegem Akademi. Balyer, A. (2013). Okul yöneticilerinin kariyer gelişim kararlarını etkileyen kurumsal ve kişisel faktörler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 1-26. Bozkurt, Ö. ve Yurt, İ. (2015). Kurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Akademik personel üzerine bir araştırma. International Journal of Economic and Administrative Studies, 8(15), 59-76. Celkan, H. (2014). Eğitim ve toplum. M. Ç. Özdemir (Ed.). içinde Eğitim sosyolojisi (ss.39-66). Ankara: Pegem Akademi. Davies, G. & Chun, R. (2009). The leader's role in managing reputation. J. Klewes and R. Wreschniok (Eds.) in Reputation capital building and maintaining trust in the 21st century (pp.311-323). Berlin, Heidelberg: Springer-Verlag. Demirtaş, H. ve Özer, N. (2014). Okul müdürlerinin bakış açısıyla okul müdürlüğü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 1-24. Doğan, İ. (2014). Sosyoloji kavramlar ve sorunlar. (13. Basım). Ankara: Pegem Akademi. Dönmez, Ö. (2008). Türk eğitim sisteminde kullanılan yönetici metaforları (Kayseri ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kayseri. Duman, S. (2015). Hizmet sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri memnuniyeti: Tarsus’ta bir elektrik perakende dağıtım şirketinde inceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin. Erden, M. (2007). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Erdoğan, İ. (2006). Okul yöneticilerinin genel özellikleri ve yöneticilik tutumları ile ilgili bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 103-118. Ergün, M. (2017). İtibar yönetimi. S. Özdemir ve N. Cemaloğlu (Editörler), içinde Örgütsel davranış yönetimi (ss.149-178). Ankara: Pegem Akademi. Helvacı, M. A., ve Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 42-61. Hurn, C, J. (2016). Okulun imkan ve sınırları eğitim sosyolojine giriş (M. Sever, A. Kaysılı ve A. Soylu, çev.). Ankara: Pegem Akademi. Karaköse, T. (2008). Okul müdürlerini itibarlı kılan değerlerin belirlenmesine yönelik nitel bir çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 113-129. Karip, E. ve Köksal, K. (1999). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(18), 193-207. Küçükali, R. (2001). İlköğretim okulu müdürlerinin yöneticilik becerilerine ilişkin müdür ve öğretmen algı ve beklentileri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum. Özgözgü, S. ve Şahin, İ. (2017). Okul müdürlerine ilişkin öğretmen ve müdürlerin metaforik algılarının karşılaştırılması. S. Akbaba Altun, D. Örücü, K. Beycioğlu, Y. Kondakçı ve S. Koşar (Editörler), içinde Eğitim yönetimi araştırmaları (ss.156-172). Ankara: Pegem Akademi. Özkale, U. S. (2016). Öğretmenlik mesleğinin toplumdaki statü ve saygınlığının azalmasının nedenleri ve çözüm önerileri (Azize Abdulkadir Hamamcıoğlu Ortaokulu örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep. Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi. Recepoğlu, E. ve Kılınç, A. Ç. (2014). Türkiye’de okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesi, mevcut sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1817-1845. Saygınlık. (2019). Türk Dil Kurumu güncel Türkçe sözlük http://sozluk.gov.tr/ adresinden erişilmiştir. Şahin, İ., Kesik, F. ve Beycioğlu, K. (2017). Okul yöneticilerinin atanmasında kaotik dönem ve etkileri. İlköğretim online, 16(3), 1017-1021. Tanrıöğen, A. (2018). Örgütlerde etkili insan ilişkileri. Ankara: Anı Yayıncılık. Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2016). İşletmelerde halkla ilişkiler (4. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Tezcan, M. (2016). Sosyolojiye giriş (9. Basım). Ankara: Anı Yayıncılık. Tutar, H. (2016). Sosyal psikoloji kavramlar ve uygulamalar. (3. Basım). Ankara: Seçkin. Tüysüzoğulları, E. (2010). Orta öğretim kurumlarında yönetici ve öğretmenlerin kurumsal itibara ilişkin algılamaları: Kastamonu uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kütahya. Urun, Z. ve Toker Gökçe, A. (2015). Okul müdürlerinin baskı gruplarının istekleri ile başa çıkma taktikleri. Journal of Teacher Education and Educators, 4(1), 105-125. Varış, F. (1988). Eğitim bilimine giriş. (4. Basım). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Yalçın, M., ve Erginer, A. (2014). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul müdürü algılarına ilişkin yaptıkları çizimler. Eğitim ve Bilim, 39(171), 270-285. Yavaş, T., Aküzüm, C., Tan, Ç. ve Uçar, M. B. (2014). Günümüz okul müdürlerinin yeterliklerine yönelik veli görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(28), 123-137. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Basım). Ankara: Seçkin. Yıldırım, H. (2017). Okul müdürlerinin itibarını etkileyen bileşenlerin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya. Yıldırım, M. C. ve Alp, A. (2017). Okul müdürü görevlendirme politikası: Bir olgu bilim çalışması. S. Akbaba Altun, D. Örücü, K. Beycioğlu, Y. Kondakçı ve S. Koşar (Editörler), içinde Eğitim yönetimi araştırmaları (ss.335-347). Ankara: Pegem Akademi. Yılmaz, A. İ. ve Beycioğlu, K. (2017). Okullardaki bürokratik yapıya ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 1-23. Yirmibeş, S. (2010). Kurumsal itibar yönetimi ve kamuya bağlı bir kurumda itibar ölçülmesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. Yolcu, H. ve Bayram, A. (2015). Okul yöneticisi seçme sürecini deneyimleyen yönetici adaylarının sözlü sınav yöntemine ilişkin algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(3), 102-126.

Determining the Reputation of School Administrators: A Case Study

2128 - 2146, 15.12.2019
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.640615

Abstract

Individuals are perceived positively or
negatively according to their position in society and their status. This
perception, evaluation and opinions are related to the reputation. The main
purpose of this research is to examine the reputation of school administrators
in various ways. In the research, the reputation of school administrators was
put forward based on the views of school administrators, teachers and parents.
The research was conducted in accordance with qualitative research methodology
with a multi-case study approach. The study group was determined by the maximum
diversity sampling which is one of the purposive sampling methods. Case study
was carried out with the participation of 33 teachers, 36 managers and 33
parents in 29 schools in Kastamonu at different levels and at different
socio-economic levels. The data of the study were collected with the help of
semi-structured interview forms. The data of the study were analyzed with
descriptive analysis and content analysis approaches. As a result of the study,
it was revealed that almost half of the school administrators considered
themselves respectable in the society and the institution they work in, and
that more than half of the teachers thought that the school administrators were
not respected in the society. The parents thought that school administrators
had a respectable place in the society.

References

  • Akar, H. (2016). Durum çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Editörler), içinde Eğitimde nitel araştırma desenleri (ss.113-149). Ankara: Anı Yayıncılık. Akyüz, Y. (2006). Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin 160. yılında darülmuallimîn’in ilk yıllarına toplu ve yeni bir bakış. Ankara Üniversitesi Osmanlı Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Dergisi, 40, 17-58. Altınkurt, Y. ve Karaköse, T. (2009). İlköğretim okulu müdürlerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 269-280. Arpaçay, A. E. (2014). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul. Arslantaş, H. İ. (2014). Öğretmen ve yönetici gözüyle etkili okulda yönetici özelliklerinin belirlenmesi. International Journal of Social Science, 26, 181-193. Aydın, İ. (2014). Yönetsel, mesleki ve örgütsel etik (7. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Aygün, Ö. (2014). Okul yöneticilerinin görevlerini yaparken karşılaştığı olumsuz davranışlar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü. İstanbul. Bakioğlu, A. ve Demiral, S. (2013). Okul yöneticilerinin belirsizlik durumlarını algılama ve karar verme tarzları. Eğitim Bilimleri Dergisi, 38, 9-35. Balcı, A. (2014). Etkili okul ve okul geliştirme (7. Basım). Ankara: Pegem Akademi. Balyer, A. (2013). Okul yöneticilerinin kariyer gelişim kararlarını etkileyen kurumsal ve kişisel faktörler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 1-26. Bozkurt, Ö. ve Yurt, İ. (2015). Kurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Akademik personel üzerine bir araştırma. International Journal of Economic and Administrative Studies, 8(15), 59-76. Celkan, H. (2014). Eğitim ve toplum. M. Ç. Özdemir (Ed.). içinde Eğitim sosyolojisi (ss.39-66). Ankara: Pegem Akademi. Davies, G. & Chun, R. (2009). The leader's role in managing reputation. J. Klewes and R. Wreschniok (Eds.) in Reputation capital building and maintaining trust in the 21st century (pp.311-323). Berlin, Heidelberg: Springer-Verlag. Demirtaş, H. ve Özer, N. (2014). Okul müdürlerinin bakış açısıyla okul müdürlüğü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 1-24. Doğan, İ. (2014). Sosyoloji kavramlar ve sorunlar. (13. Basım). Ankara: Pegem Akademi. Dönmez, Ö. (2008). Türk eğitim sisteminde kullanılan yönetici metaforları (Kayseri ili örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kayseri. Duman, S. (2015). Hizmet sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri memnuniyeti: Tarsus’ta bir elektrik perakende dağıtım şirketinde inceleme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin. Erden, M. (2007). Eğitim bilimlerine giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Erdoğan, İ. (2006). Okul yöneticilerinin genel özellikleri ve yöneticilik tutumları ile ilgili bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 103-118. Ergün, M. (2017). İtibar yönetimi. S. Özdemir ve N. Cemaloğlu (Editörler), içinde Örgütsel davranış yönetimi (ss.149-178). Ankara: Pegem Akademi. Helvacı, M. A., ve Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 42-61. Hurn, C, J. (2016). Okulun imkan ve sınırları eğitim sosyolojine giriş (M. Sever, A. Kaysılı ve A. Soylu, çev.). Ankara: Pegem Akademi. Karaköse, T. (2008). Okul müdürlerini itibarlı kılan değerlerin belirlenmesine yönelik nitel bir çalışma. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 113-129. Karip, E. ve Köksal, K. (1999). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(18), 193-207. Küçükali, R. (2001). İlköğretim okulu müdürlerinin yöneticilik becerilerine ilişkin müdür ve öğretmen algı ve beklentileri. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum. Özgözgü, S. ve Şahin, İ. (2017). Okul müdürlerine ilişkin öğretmen ve müdürlerin metaforik algılarının karşılaştırılması. S. Akbaba Altun, D. Örücü, K. Beycioğlu, Y. Kondakçı ve S. Koşar (Editörler), içinde Eğitim yönetimi araştırmaları (ss.156-172). Ankara: Pegem Akademi. Özkale, U. S. (2016). Öğretmenlik mesleğinin toplumdaki statü ve saygınlığının azalmasının nedenleri ve çözüm önerileri (Azize Abdulkadir Hamamcıoğlu Ortaokulu örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep. Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitapevi. Recepoğlu, E. ve Kılınç, A. Ç. (2014). Türkiye’de okul yöneticilerinin seçilmesi ve yetiştirilmesi, mevcut sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1817-1845. Saygınlık. (2019). Türk Dil Kurumu güncel Türkçe sözlük http://sozluk.gov.tr/ adresinden erişilmiştir. Şahin, İ., Kesik, F. ve Beycioğlu, K. (2017). Okul yöneticilerinin atanmasında kaotik dönem ve etkileri. İlköğretim online, 16(3), 1017-1021. Tanrıöğen, A. (2018). Örgütlerde etkili insan ilişkileri. Ankara: Anı Yayıncılık. Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2016). İşletmelerde halkla ilişkiler (4. Basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Tezcan, M. (2016). Sosyolojiye giriş (9. Basım). Ankara: Anı Yayıncılık. Tutar, H. (2016). Sosyal psikoloji kavramlar ve uygulamalar. (3. Basım). Ankara: Seçkin. Tüysüzoğulları, E. (2010). Orta öğretim kurumlarında yönetici ve öğretmenlerin kurumsal itibara ilişkin algılamaları: Kastamonu uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kütahya. Urun, Z. ve Toker Gökçe, A. (2015). Okul müdürlerinin baskı gruplarının istekleri ile başa çıkma taktikleri. Journal of Teacher Education and Educators, 4(1), 105-125. Varış, F. (1988). Eğitim bilimine giriş. (4. Basım). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Yalçın, M., ve Erginer, A. (2014). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul müdürü algılarına ilişkin yaptıkları çizimler. Eğitim ve Bilim, 39(171), 270-285. Yavaş, T., Aküzüm, C., Tan, Ç. ve Uçar, M. B. (2014). Günümüz okul müdürlerinin yeterliklerine yönelik veli görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(28), 123-137. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Basım). Ankara: Seçkin. Yıldırım, H. (2017). Okul müdürlerinin itibarını etkileyen bileşenlerin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya. Yıldırım, M. C. ve Alp, A. (2017). Okul müdürü görevlendirme politikası: Bir olgu bilim çalışması. S. Akbaba Altun, D. Örücü, K. Beycioğlu, Y. Kondakçı ve S. Koşar (Editörler), içinde Eğitim yönetimi araştırmaları (ss.335-347). Ankara: Pegem Akademi. Yılmaz, A. İ. ve Beycioğlu, K. (2017). Okullardaki bürokratik yapıya ilişkin öğretmen görüşleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 1-23. Yirmibeş, S. (2010). Kurumsal itibar yönetimi ve kamuya bağlı bir kurumda itibar ölçülmesi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. Yolcu, H. ve Bayram, A. (2015). Okul yöneticisi seçme sürecini deneyimleyen yönetici adaylarının sözlü sınav yöntemine ilişkin algıları. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(3), 102-126.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Authors

İhsan Yılmaz This is me

Ramazan Alabaş This is me

Publication Date December 15, 2019

Cite

APA Yılmaz, İ., & Alabaş, R. (n.d.). Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online2128-2146. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.640615
AMA Yılmaz İ, Alabaş R. Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması. İOO.:2128-2146. doi:10.17051/ilkonline.2019.640615
Chicago Yılmaz, İhsan, and Ramazan Alabaş. “Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Onlinen.d., 2128-46. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.640615.
EndNote Yılmaz İ, Alabaş R Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online 2128–2146.
IEEE İ. Yılmaz and R. Alabaş, “Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması”, İOO, pp. 2128–2146, doi: 10.17051/ilkonline.2019.640615.
ISNAD Yılmaz, İhsan - Alabaş, Ramazan. “Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online. n.d. 2128-2146. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.640615.
JAMA Yılmaz İ, Alabaş R. Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması. İOO.;:2128–2146.
MLA Yılmaz, İhsan and Ramazan Alabaş. “Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online, pp. 2128-46, doi:10.17051/ilkonline.2019.640615.
Vancouver Yılmaz İ, Alabaş R. Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması. İOO. :2128-46.