Bu araştırmanın amacı, uluslararası TEDS-M
çalışması için geliştirilmiş Çok Kültürlü Sınıflarda Öğretim ve Kendi Öğretme
Uygulamaları Üzerinde Düşünme Fırsatları Ölçeği’nin (Tatto vd., 2008) Türkçe
formunun geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırma Türkiye’nin yedi
farklı bölgesinden rastgele seçilen birer üniversiteden toplam 583 ilköğretim
matematik öğretmeni adayı üzerinde yürütülmüştür. Açımlayıcı faktör analizi
sonucunda toplam açıklanan varyansın %72 olduğu ve maddelerin iki faktör altında
toplandığı görülmüştür. Doğrulayıcı faktör analizinde iki boyutlu modelin iyi
uyum verdiği görülmüştür (χ2=192.37, sd=34, RMSEA=0.07,
CFI=0.97, GFI=0.93, AGFI=0.88). Türkçe formda bulunan maddeler ile toplam
arasındaki korelasyon katsayılarının 0.77 ile 0.91 arasında değiştiği
bulunmuştur. Ölçeğin iç tutarlılık güvenirlik katsayıları çok kültürlü
sınıflarda öğretim alt boyutu için 0.90 ve kendi öğretme uygulamaları üzerinde
düşünme için 0.92 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar ölçeğin Türkçe formunun geçerli
ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
Çok Kültürlü Sınıflarda Öğretim Kendi Öğretme Uygulamaları Üzerinde Düşünme Ölçek Uyarlama Geçerlik
Journal Section | Araştırma Articlesi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 4 |