The purpose of this study is to put forth to what extent the issues of the consumer rights have been given place in elementary school Life Studies and Social Studies student textbooks. Qualitative research method was preferred in the study and all the themes and the units of the textbooks were studied by use of the content analysis method. The analysis category was determined as “Consumer Rights”. This analysis category falls into three sub-categories within themselves as “The Rights before the Consumption”, “The Rights during the Consumption” and “The Rights after the Consumption”. Frequencies and percentages were used in the analysis of data. In all the textbooks, the topic of the “The Rights during the Consumption” was given the most places.
Elementary school Life Studies Social studies textbook consumer rights Purpose and significance: The purpose of this study is to put forth to what extent the issues of the consumer rights have been given place in elementary school 1st 2 nd and 3rd
Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılında okutulmak üzere basılan ve okullara dağıtılan ilköğretim 1., 2. ve 3. sınıf Hayat Bilgisi (HB) öğrenci ders kitapları ile 4., 5., 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler (SB) öğrenci ders kitaplarında tüketici hakları konusuna ne düzeyde yer verildiğini ortaya koymaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiş olup ilköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders kitaplarının tüm tema ve üniteleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada analiz kategorisi “Tüketici Hakları” olarak belirlenmiştir. Bu analiz kategorisi kendi içinde “Tüketim Öncesindeki Haklar”, “Tüketim Sırasındaki Haklar” ve “Tüketim Sonrasındaki Haklar” olarak üç alt kategoriye ayrılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Ders kitaplarının tümünde tüketicilerin “Tüketim Sırasındaki Hakları” ile ilgili anlatımlara en fazla yer verildiği görülmüştür. Tüketici hakları ile ilgili anlatımlara Hayat Bilgisi ders kitapları içinde en fazla ve birbirine çok yakın oranlarda HB2 ve HB3 ders kitaplarında, Sosyal Bilgiler ders kitapları içinde ise en fazla SB4 ders kitabında yer verilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 12 Issue: 3 |