Bu araştırmanın amacı, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasından sonra ilkokullarda izlenen ilköğretim programı olan, “1924 İlk Mektepler Müfredat Programı”nın, Türk Devrimi ve Türkiye Cumhuriyeti’nin eğitim tarihi içerisindeki konumunu belirlemek, böylece Türk Eğitim Tarihi ve İlköğretim alanında yapılacak olan araştırmalara katkıda bulunmaktır. Eğitimin içeriğini Tevhid-i Tedrisat Kanunu’na uygun hale getirmek üzere yeniden düzenlenen programda, Saltanat, Hilafet ve Padişah ile ilgili konular “Musahabat-ı Ahlâkiye ve Malumat-ı Vataniye”, “Tarih”, “Coğrafya”, “Kuran-ı Kerim” ve “Türkçe” derslerinden çıkarılmıştır. Yerine ulusalcılığı, laikliği ve demokratik cumhuriyeti hedefleyen konular eklenmiş, eğitimin amacı ve içeriği çocukları toplumsal yaşama hazır yurttaşlar olarak yetiştirecek biçimde yeniden yapılandırılmıştır. Araştırmada, 1924 İlk Mektepler Müfredat Programı’nda ilkokulların amaçları, ders içerikleri, öğretim yöntemleri ve araçlarının durumu işlenmiştir
The purpose of this research is to tackle the first primary school curriculum of Turkish
Republic in terms of the Turkish revolutions and the history of Turkish Republic and pave the way for the
further studies that will be conducted in the related field. In order to adjust the curriculum to the new
Educational Act ( Tevhid-i Tedrisat), the topics such as the “dynasty”, the “Caliphate” and the “Sultan”
were removed from the courses “Civics”,”History”, “Geography”, “Turkish”” and “Religion “. Instead the
new additional subjects promoting nationalism, secularism and democracy were placed and the purpose of
the education was restructured to raise the younger generation as the citizens for the new Republic. This is a
comprehensive study of the first curriculum of the republic with the in-depth analyses of the courses.
Curriculum development primary school education Turkish educational history education during Ataturk.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 2 |