Model oluşturma süreçlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan daha büyük bir çalışmanın bir parçası olarak bu araştırma ilköğretim öğretmen adaylarının model oluşturma etkinlikleri ve bunların matematik öğrenimine etkisi hakkında görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Etkinliklerin hemen ardından küçük odak gruplarıyla video yardımıyla görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin yazılı dökümü nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adayları: (a) model oluşturma etkinliklerinin belirsizliğini, (b) matematik öğrenimine pozitif katkılarını, (c) ilköğretim ve diğer seviyelerde kullanılabilirliğini ve (d) etkili şekilde kullanılma biçimlerini ifade ederek hem yararlılıklarını hem de sınırlılıkları ve zorluklarını ortaya koymuşlardır.
As part of a larger body of research designed to explore the modeling processes of
prospective mathematics teachers, this study aims to investigate the perceptions of prospective elementary
mathematics teachers on model eliciting activities and their effects on mathematics learning. After
activities completed, two focus groups of three have been interviewed and videotaped. The transcription of
conversation of each group was examined and qualitatively analyzed for the common themes. Findings
indicated that prospective mathematics teachers’ perceptions toward working through a model eliciting
activity are as follows: (1) ambiguity of model eliciting activities, (2) positive effects on mathematical
learning, (3) their usability in any age and grade-level, and (4) ways to effectively use them
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 1 |