Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Ayrıca, çalışmada bu faktörlerin öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre değişip değişmediği de sorgulanmıştır. Çalışma, 2009–2010 akademik yılı güz döneminin başında ilköğretim bölümlerinde bulunan Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Okulöncesi Öğretmenliği programlarına kayıtlı öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri 509’u kız, 346’sı erkek toplam 855 öğretmen adayından toplanmıştır. Öğretmenlik mesleğini tercih etmede etkili olan faktörleri belirlemek için bilinç, güvence, ideal, etkilenme faktörlerinden oluşan Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel; frekans ve yüzde analizi ve çıkarımsal istatistik; ilişkisiz ölçümlerde t-testi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, bilinç, güvence ve ideal faktörlerinde kız ve erkek öğretmen adayları arasında kızların lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir
The aim of this study was to find out the factors affecting pre-service teachers’ choice
of teaching as a profession. Besides, whether the factors change with respect to pre-service teachers’
gender was also investigated. The study was carried out at the beginning of the fall semester of
2009-2010 academic year with pre-service teachers enrolling to programs including primary
teaching, science teaching, social sciences teaching, English teaching, Turkish teaching and preschool
teaching. Data of the study were gathered from 855 pre-service teachers; 509 females and 346
males, with a Likert type questionnaire consisting of four factors; consciousness, assurance, ideal
and influence. Descriptive; frequency distributions and percentages, and inferential statistics;
independent samples t-test were used to analyze the data obtained. Results revealed that significant
differences exist between females and males in terms of consciousness, assurance and ideal factors
in favor of females.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 3 |