Bu çalışmada Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitülerine bağlı olarak Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları (OFMA) Eğitimi ile Ortaöğretim Sosyal Alanlar (OSA) Eğitimi Anabilim Dallarında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin çoklu zekâ türlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Seber (2001) tarafından geliştirilen “Çoklu Zekâ Kendini Değerlendirme Ölçeği”nin yeniden düzenlenmesi ile oluşturulan ölçek, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlarında Fizik, Kimya, Biyoloji ve Matematik Öğretmenliği; Ortaöğretim Sosyal Alanlarında Tarih, Coğrafya ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği programlarında lisansüstü eğitim yapan toplam 290 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin sekiz farklı zekâ türünde orta ve ileri seviyede gelişmiş oldukları açığa çıkmıştır. Ayrıca lisansüstü öğrencilerin zekâ türlerinin dağılımı alanlarına göre de değişiklikler göstermiştir
This article is aimed to examine the multiple intelligence types of graduate students pursuing their
degrees at the Secondary Science and Mathematics Education and Secondary Social Education main fields
connected to Karadeniz Technical University (KTU) Graduate School of Natural Science and Social Science. For
this purpose, “Multiple Intelligence Self Evaluation Scale” developed by Seber (2001) was modified and used as a
data collection tool. The sample of the study was comprised of total 290 graduate students educated at the programs
of Physics, Chemistry, Biology, and Mathematics Education in Secondary Science and Mathematics Education
Field; History, Geography, Turkish Language and Literature in Secondary Social Education Field. According to the
results, multiple intelligence areas of graduate students have mostly developed at medium and advanced level. The
distribution of the intelligence types of the graduate students have also changed based on their areas.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 2 |