The “Life Science” has been taught in Turkish elementary school grades 1-3 since 1926, having been
improved and having received criticism since then. Nonetheless, for the first time in the Republic’s history, the 2005
curriculum was abolished by the Council of State for not being suitable for the aims and principles of the Turkish National
Education, not featuring national values and being inadequate for establishing a democracy culture. Still, after the verdict, the
Ministry approved the very same curriculum. This study aims to compare the 2005/2009 “Life Science” curriculum with its
antecedent, 1998 curriculum regarding the above concerns, specifying that the 2005/2009 curriculum needs elaborate
restructuring regarding establishing national values and a democratic culture.
Türkiye Cumhuriyeti ilkokul programlarının 1. 2. ve 3. sınıflarında 1926’dan beri Hayat Bilgisi dersi yer almaktadır. 1926, 1936, 1948, 1968, 1998 ve 2005’te Hayat Bilgisi Ders Programları geliştirilmiştir. Her yeni program, bazı kesimler tarafından eleştirilmiştir. Ancak Cumhuriyet tarihinde ilk kez 2005 Hayat Bilgisi Ders Programı Türk Milli Eğitiminin Amaçlarına ve İlkelerine uymadığı, ulusal değerlere yeterince yer vermediği ve demokrasi kültürü oluşturmada yeterli olmadığı gerekçesiyle Danıştay 8. Dairesi tarafından iptal edilmiştir. Karardan 3 hafta sonra MEB Talim ve Terbiye Kurulu, İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi 2009 Öğretim Programını kabul etmiştir. Bu çalışmada, 2005/2009 Hayat Bilgisi Ders Programını bir önceki program olan 1998 Hayat Bilgisi Ders Programı ile karşılaştırma amaçlanmıştır. Karşılaştırmada üzerinde yoğun tartışma yaratan ulusal değerler, vatan sevgisi ve demokratik kültür kazandırma boyutları temel alınmıştır. 2005/2009 programının ulusal değerler kazandırma ve demokratik kültür oluşturma açılarından ciddi bir çalışmayla yeniden yapılandırılmaya muhtaç olduğu belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 2 |