Bu çalışmada, öğretmen adaylarının, öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile tutumlarının, öğrenme stillerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubunu, Muğla Üniversitesi İlköğretim Öğretmenliği Bölümü, 1. sınıfta öğrenim gören 163 kız, 143 erkek, toplam 306 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmada, betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stilini daha çok tercih ettiği; öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutum geliştirdikleri belirlenmiştir. (ort.=135.22). Öğretmen adaylarının tutum puanı ortalamalarının, kız adayların lehine anlamlı farklılık gösterdiği, öğrenim türlerine ve öğrenme stillerine göre değişmediği görülmüştür. Ayrıca Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanı ortalamaları Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretmen adaylarının ortalamalarından anlamlı farklılık göstermiştir
Learning styles of prospective teachers, their attitudes towards teaching profession and whether there is
a difference in their attitudes according to their learning style were tried to be examined. Study group composed by
total 306 (163 female and 143 male) prospective teachers who are studying their first year in Muğla University.
Descriptive method used in this study. According to research findings, prospective teachers predominantly prefer
accomodating and diverging learning styles. Learning styles prospective teachers do not show differences depending
their disciplines or study fields. Attitudes of prospective teachers towards teaching profession have been found
considerably high (mean= 135.22). According to findings of the study, the average points of attitude scale are showed
that there is no significant difference depending fields of study and learning styles while there is a positive difference
for girls. Besides, it is found that there is a difference between the average points of attitude scale of prospective
teachers in the department social science and science.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 2 |