Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma

Year 2010, Volume: 9 Issue: 2, 749 - 763, 26.06.2010

Abstract

Bu çalışmada, öğretmen adaylarının, öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile tutumlarının, öğrenme stillerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubunu, Muğla Üniversitesi İlköğretim Öğretmenliği Bölümü, 1. sınıfta öğrenim gören 163 kız, 143 erkek, toplam 306 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmada, betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stilini daha çok tercih ettiği; öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutum geliştirdikleri belirlenmiştir. (ort.=135.22). Öğretmen adaylarının tutum puanı ortalamalarının, kız adayların lehine anlamlı farklılık gösterdiği, öğrenim türlerine ve öğrenme stillerine göre değişmediği görülmüştür. Ayrıca Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanı ortalamaları Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretmen adaylarının ortalamalarından anlamlı farklılık göstermiştir

References

  • Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). Đlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin akademik başarı düzeyi, cinsiyet ve yaş ile ilişkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 35-48
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47.
  • Aşkar, P. ve Erden M. (1987). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği. Çağdaş Eğitim, 121, 8-11.
  • Babadoğan, C. (2000) Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, 147, 6163. 25 Haziran 2008, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/147/babadogan.htm
  • Başaran, Đ.E. (1990). Eğitim psikolojisi: modern eğitimin psikolojik temelleri. Ankara:Gül Yayınevi.
  • Bordens, K. S., & Horowitz, I. A. (2002). Social Psychology (Second Edition). Mawah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Brandt, R. (1990). On learning styles: a conversation with pat guild. Educational Leadership, 48(2), 10-13.
  • Bulut, H. ve Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 13-27.
  • Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 67-73.
  • Çaycı, B., Ünal, E.(2007). Sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Üniversite ve Toplum, 7(3), 28 Şubat 2009 http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=328
  • Çetinkaya, R. (2007). Türkçe ögretmeni adaylarının yeterlilik algıları ve ögretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çiçek Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi.5(1), 59-69
  • Çimen, M. (1988). Cinsiyet ve bazı sosyo-ekonomik değişkenlerin, lise öğrencilerinin mesleki ilgilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dunn, R. Griggs, S.A. (1995). Multiculturalism And Learning Style. Teaching And Counsaling Adolescents. London: Prager, Westport.
  • Eickmann, P., Kolb, A., ve D. Kolb. (2002). Designing Learning. Managing As Designing: Cerating A New Vocabulary For Management Education And Research. Weatherhead School of Management, Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, June 14-15.
  • Demir, T. (2008). Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4) 129-148, 01 Şubat 2009 http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt1/sayi4/sayi4pdf/demir tazegul.pdf
  • Demirbas, O. ve Demirkan, H. (2007). Learning styles of design students and the relationship of academic performance and gender in design education .Learning and Instruction, 17, 345-359.
  • Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1). 203224, 25 Şubat 2009, http://sosyalbilimler.cu.edu.tr/dergi/dosyalar/2008.17.1.482.pdf
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24) 48-55.
  • Erdem, A.R. ve Anılan, H. (2000). Paü eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (IV. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildirileri)
  • Erdem, E,. ve Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık anlayışı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23) 81-87.
  • Feldman, R.S. (1993). Understanding psychology. Newyork:McGraw-Hill Inc.
  • Freedman, J.L., D.O. Sears, ve Carlsmith J.M. (2003) Sosyal psikoloji. (A. Dönmez, Çev.). Ankara: Đmge Kitabevi.
  • Gürbüz, H., Kışoğlu, M. (2007). Tezsiz yüksek lisans programına devam eden fen-edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Atatürk Üniversitesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 71-83.
  • Jonassen, H. ve Grobowski, B. (1999). Handbook of ındividual differences, learning and ınstruction. USA: Lawrance Erlbaum Associates.
  • Joy, S. & Kolb, D. A. (2007). Are There Cultural Differences Đn Learning Style? Working Paper. Department of Organizational Behavior Case Western Reserve University
  • Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: çukurova üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25, 18 Haziran 2008 http://eku.comu.edu.tr/index/2/1/okhasirci.pdf
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1985). Đnsan ve insanlar. Đstanbul: Sermet Matbaası. Karasar, N.(2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. Baskı). Ankara Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Kaya, H. ve Akçin, E. (2002). Öğrenme biçemleri / stilleri ve hemşirelik eğitimi. Cumhuriyet. Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6 (2), 31-36.
  • Kolb, D.A. (1981). Learning Styles And Disciplinary Differences. In A. Chickering (Ed.), The modern american college. San Francisco, CA: Jossey Bass
  • Kolb, D.A. (1981). Experiential learning theory and the learning style ınventory: a reply to freedman and stumpf. The Academy of Management Review, 6, 289-296, 18 Haziran 2008 http://www.jstor.org/pss/257885
  • Kolb, D. A., Boyatzis, R. E., & Mainemelis, C. (2000). Experiential Learning Theory: Previous Research And New Directions. In R. J. Sternberg, & L. Zhang (Eds.), Perspectives on cognitive, learning, and thinking styles (228–247). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 18 Haziran 2008 http://www.learningfromexperience.com/images/uploads /experiential-learning-theory.pdf
  • Kolb, A. Y., ve Kolb, D. A. (2005). Learning Styles And Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning Đn Higher Education. Academy of Management Learning and Education, 4, 193-212,18 Haziran 2008, http://www.learningfromexperience.com/images/uploads/Learning-stylesand-learning-spaces.pdf
  • Kolb, A. Y. & Kolb, D. A. (2005). The Kolb Learning Style Inventory 3.1: Technical Specifications. Boston, MA: Hay Resources Direct . 18 Haziran 2008, http://www.haygroup.com/ tl/Downloads/LSI_ Technica lManual.pdf
  • Kolb, A. Y., ve Kolb, D. A. (2008). The Learning Way: Meta-Cognitive Aspects Of Experiential Learning. Simulation And Gaming: An Interdisciplinary Journal., October, 18 Haziran 2008, http://sag.sagepub.com/cgi/content/abstract/1046878108325713v1
  • Küçükahmet, L. (1976). Öğretmen yetiştiren kurum öğretmenlerinin tutumları (program geliştirme açısından bir yorum). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları:55
  • Mainemelis, C., Boyatzis, R., Kolb, D.A. (1999). Learning styles and adaptive flexibility: testing experiential learning theory. Department of Organizational Behaviour. Working Paper Series, 18 Haziran 2008, http://www.learningfromexperience.com/images/uploads/Adaptiveflexibility2000 .pdf
  • Mutlu, M., ve Aydoğdu, M. (2003) Fen bilgisi eğitiminde kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.13, 15–29
  • Oğuz, A. (2004).Bilgi çağında yüksek öğretim programları. Milli Eğitim Dergisi. Güz- 164, 15 Haziran 2008 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/oguz.htm
  • Peker, M. ve Yalın, H.Đ. (2002). Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Uygun Öğretim Yapma Düzeyleriyle Đlgili Öğrenci Görüşleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül. Peker, M. ve Aydın, B. (2003). Anadolu ve fen liselerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 167-172.
  • Prawat, R.S. (2008). Constructivism. In N. Salkind (Ed.) Encyclopedia of educational psychology. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Şaşan, H.(2002). Yapılandırmacı öğrenme. Yaşadıkça Eğitim, 49-52.
  • Şen, B. (2006). Sınıf ögretmeni adaylarının ögretmenlik tutumları ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (3), 461-486
  • Tuna, S. (2008). Resim-Đş Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7(25). 252-261, 27 Şubat 2009, http://www.esosder.org/dergi/25252-261.pdf
  • Ülgen, G. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara, Alkım Yayınevi.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 45, 109-127.
  • Yamazaki, Y. (2005). Learning Styles And Typologies Of Cultural Differences: A Theoretical And Empirical Comparison. International Journal of Intercultural Relations, 29(5): 521-548.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 68-75.

A Study On Prospective Teachers' Learning Styles and Their Attitudes Toward Teaching Profession

Year 2010, Volume: 9 Issue: 2, 749 - 763, 26.06.2010

Abstract

Learning styles of prospective teachers, their attitudes towards teaching profession and whether there is
a difference in their attitudes according to their learning style were tried to be examined. Study group composed by
total 306 (163 female and 143 male) prospective teachers who are studying their first year in Muğla University.
Descriptive method used in this study. According to research findings, prospective teachers predominantly prefer
accomodating and diverging learning styles. Learning styles prospective teachers do not show differences depending
their disciplines or study fields. Attitudes of prospective teachers towards teaching profession have been found
considerably high (mean= 135.22). According to findings of the study, the average points of attitude scale are showed
that there is no significant difference depending fields of study and learning styles while there is a positive difference
for girls. Besides, it is found that there is a difference between the average points of attitude scale of prospective
teachers in the department social science and science.

References

  • Arslan, B. ve Babadoğan, C. (2005). Đlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin akademik başarı düzeyi, cinsiyet ve yaş ile ilişkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 35-48
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri, Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47.
  • Aşkar, P. ve Erden M. (1987). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği. Çağdaş Eğitim, 121, 8-11.
  • Babadoğan, C. (2000) Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, 147, 6163. 25 Haziran 2008, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/147/babadogan.htm
  • Başaran, Đ.E. (1990). Eğitim psikolojisi: modern eğitimin psikolojik temelleri. Ankara:Gül Yayınevi.
  • Bordens, K. S., & Horowitz, I. A. (2002). Social Psychology (Second Edition). Mawah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Brandt, R. (1990). On learning styles: a conversation with pat guild. Educational Leadership, 48(2), 10-13.
  • Bulut, H. ve Doğar, Ç. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 13-27.
  • Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 67-73.
  • Çaycı, B., Ünal, E.(2007). Sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Üniversite ve Toplum, 7(3), 28 Şubat 2009 http://www.universite-toplum.org/text.php3?id=328
  • Çetinkaya, R. (2007). Türkçe ögretmeni adaylarının yeterlilik algıları ve ögretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çiçek Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi.5(1), 59-69
  • Çimen, M. (1988). Cinsiyet ve bazı sosyo-ekonomik değişkenlerin, lise öğrencilerinin mesleki ilgilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dunn, R. Griggs, S.A. (1995). Multiculturalism And Learning Style. Teaching And Counsaling Adolescents. London: Prager, Westport.
  • Eickmann, P., Kolb, A., ve D. Kolb. (2002). Designing Learning. Managing As Designing: Cerating A New Vocabulary For Management Education And Research. Weatherhead School of Management, Case Western Reserve University, Cleveland, Ohio, June 14-15.
  • Demir, T. (2008). Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi (Gazi Üniversitesi örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(4) 129-148, 01 Şubat 2009 http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt1/sayi4/sayi4pdf/demir tazegul.pdf
  • Demirbas, O. ve Demirkan, H. (2007). Learning styles of design students and the relationship of academic performance and gender in design education .Learning and Instruction, 17, 345-359.
  • Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1). 203224, 25 Şubat 2009, http://sosyalbilimler.cu.edu.tr/dergi/dosyalar/2008.17.1.482.pdf
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (24) 48-55.
  • Erdem, A.R. ve Anılan, H. (2000). Paü eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (IV. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Bildirileri)
  • Erdem, E,. ve Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık anlayışı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (23) 81-87.
  • Feldman, R.S. (1993). Understanding psychology. Newyork:McGraw-Hill Inc.
  • Freedman, J.L., D.O. Sears, ve Carlsmith J.M. (2003) Sosyal psikoloji. (A. Dönmez, Çev.). Ankara: Đmge Kitabevi.
  • Gürbüz, H., Kışoğlu, M. (2007). Tezsiz yüksek lisans programına devam eden fen-edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Atatürk Üniversitesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 71-83.
  • Jonassen, H. ve Grobowski, B. (1999). Handbook of ındividual differences, learning and ınstruction. USA: Lawrance Erlbaum Associates.
  • Joy, S. & Kolb, D. A. (2007). Are There Cultural Differences Đn Learning Style? Working Paper. Department of Organizational Behavior Case Western Reserve University
  • Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: çukurova üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 15-25, 18 Haziran 2008 http://eku.comu.edu.tr/index/2/1/okhasirci.pdf
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1985). Đnsan ve insanlar. Đstanbul: Sermet Matbaası. Karasar, N.(2005). Bilimsel araştırma yöntemi (14. Baskı). Ankara Nobel Yayın ve Dağıtım.
  • Kaya, H. ve Akçin, E. (2002). Öğrenme biçemleri / stilleri ve hemşirelik eğitimi. Cumhuriyet. Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6 (2), 31-36.
  • Kolb, D.A. (1981). Learning Styles And Disciplinary Differences. In A. Chickering (Ed.), The modern american college. San Francisco, CA: Jossey Bass
  • Kolb, D.A. (1981). Experiential learning theory and the learning style ınventory: a reply to freedman and stumpf. The Academy of Management Review, 6, 289-296, 18 Haziran 2008 http://www.jstor.org/pss/257885
  • Kolb, D. A., Boyatzis, R. E., & Mainemelis, C. (2000). Experiential Learning Theory: Previous Research And New Directions. In R. J. Sternberg, & L. Zhang (Eds.), Perspectives on cognitive, learning, and thinking styles (228–247). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 18 Haziran 2008 http://www.learningfromexperience.com/images/uploads /experiential-learning-theory.pdf
  • Kolb, A. Y., ve Kolb, D. A. (2005). Learning Styles And Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning Đn Higher Education. Academy of Management Learning and Education, 4, 193-212,18 Haziran 2008, http://www.learningfromexperience.com/images/uploads/Learning-stylesand-learning-spaces.pdf
  • Kolb, A. Y. & Kolb, D. A. (2005). The Kolb Learning Style Inventory 3.1: Technical Specifications. Boston, MA: Hay Resources Direct . 18 Haziran 2008, http://www.haygroup.com/ tl/Downloads/LSI_ Technica lManual.pdf
  • Kolb, A. Y., ve Kolb, D. A. (2008). The Learning Way: Meta-Cognitive Aspects Of Experiential Learning. Simulation And Gaming: An Interdisciplinary Journal., October, 18 Haziran 2008, http://sag.sagepub.com/cgi/content/abstract/1046878108325713v1
  • Küçükahmet, L. (1976). Öğretmen yetiştiren kurum öğretmenlerinin tutumları (program geliştirme açısından bir yorum). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları:55
  • Mainemelis, C., Boyatzis, R., Kolb, D.A. (1999). Learning styles and adaptive flexibility: testing experiential learning theory. Department of Organizational Behaviour. Working Paper Series, 18 Haziran 2008, http://www.learningfromexperience.com/images/uploads/Adaptiveflexibility2000 .pdf
  • Mutlu, M., ve Aydoğdu, M. (2003) Fen bilgisi eğitiminde kolb’un yaşantısal öğrenme yaklaşımı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.13, 15–29
  • Oğuz, A. (2004).Bilgi çağında yüksek öğretim programları. Milli Eğitim Dergisi. Güz- 164, 15 Haziran 2008 http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/oguz.htm
  • Peker, M. ve Yalın, H.Đ. (2002). Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Uygun Öğretim Yapma Düzeyleriyle Đlgili Öğrenci Görüşleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül. Peker, M. ve Aydın, B. (2003). Anadolu ve fen liselerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 167-172.
  • Prawat, R.S. (2008). Constructivism. In N. Salkind (Ed.) Encyclopedia of educational psychology. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Şaşan, H.(2002). Yapılandırmacı öğrenme. Yaşadıkça Eğitim, 49-52.
  • Şen, B. (2006). Sınıf ögretmeni adaylarının ögretmenlik tutumları ile öğrenme ve ders çalışma stratejileri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (3), 461-486
  • Tuna, S. (2008). Resim-Đş Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 7(25). 252-261, 27 Şubat 2009, http://www.esosder.org/dergi/25252-261.pdf
  • Ülgen, G. (1997). Eğitim psikolojisi. Ankara, Alkım Yayınevi.
  • Üstüner, M. (2006). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 45, 109-127.
  • Yamazaki, Y. (2005). Learning Styles And Typologies Of Cultural Differences: A Theoretical And Empirical Comparison. International Journal of Intercultural Relations, 29(5): 521-548.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme öğretme süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 68-75.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kevser Baykara Pehlivan This is me

Publication Date June 26, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Pehlivan, K. B. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online, 9(2), 749-763.
AMA Pehlivan KB. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma. İOO. June 2010;9(2):749-763.
Chicago Pehlivan, Kevser Baykara. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri Ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”. İlköğretim Online 9, no. 2 (June 2010): 749-63.
EndNote Pehlivan KB (June 1, 2010) Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online 9 2 749–763.
IEEE K. B. Pehlivan, “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”, İOO, vol. 9, no. 2, pp. 749–763, 2010.
ISNAD Pehlivan, Kevser Baykara. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri Ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”. İlköğretim Online 9/2 (June 2010), 749-763.
JAMA Pehlivan KB. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma. İOO. 2010;9:749–763.
MLA Pehlivan, Kevser Baykara. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri Ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma”. İlköğretim Online, vol. 9, no. 2, 2010, pp. 749-63.
Vancouver Pehlivan KB. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Çalışma. İOO. 2010;9(2):749-63.