BibTex RIS Cite

A comparison of primary school teachers and special primary school teachers' job satisfaction levels

Year 2010, Volume: 9 Issue: 1, 150 - 169, 01.03.2010

References

  • AltFnFEFk, S. (1997). Hizmet çi e itime kat lman n okul yöneticilerinin i doyumuna etkisi. YayFmlanmamFE Doçentlik Tezi, Ankara.
  • Ataman, A. (2003). Özel e itimde ö retmen yeti tirme sisteminin genel de erlendirilmesi ve bir yeti tirme program önerisi. 13. Ulusal Özel E itim Kongresi’de sunulmuEtur, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • BalcF, A. (1985). E itim yöneticisinin i doyumu. YayFnlanmamFE Doktora Tezi, S.BE, Ankara: A.Ü.
  • BaE, T. & ArdFç, K. (2002). Yüksek ö retimde iE tatmini ve tatminsizli i. ktisat letme ve Finans,
  • nceleme-Ara t rma, 17.YFl, 72-81.
  • BaEal, M. & Batu, E.S. (2002) Zihin özürlü ö rencilere okuma yazma ö retme konusunda alt özel sFnFf ö retmenlerinin görüE ve önerileri. Ankara Üniversitesi E itim Fakültesi Özel E itim Dergisi, 3 (2) 85-98
  • Büyüköztürk, \. (2003) Sosyal Bilimler çin Veri Analizi El Kitab . Ankara: Pegem A yayFnlarF.
  • Cavkaytar, A. (2000). Zihinsel engellilerin e itim amaçlarF. Anadolu Üniversitesi E itim Bilimleri Dergisi, 10, 1, 115-121.
  • Cribbin, J. (1972). Effective managerial leadership. NewYork: American Management Association Inc.
  • ÇalFk, T. (2003). Egörenlerin örgüte uyumu (örgütsel sosyalizasyon). Türk E itim Bilimleri Dergisi, 1, 2, 163-177.
  • Çetinkanat, C.P. (1988). Örgütsel iklim ve i doyumu. Doktora Tezi, S.B.E. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Çilenti, M. (1984). E itim Teknolojisi ve Ö retim. Ankara: KadFo lu MatbaasF.
  • Çiftçi, H.F. (1987). Alt özel s n f ö retmenlerinin durum ve sorunlar . YayFnlanmFE Yüksek Lisans Tezi, S.B.E, EskiEehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Davis, K. (1988). letmede insan davran . (Çev. Kemal Tosun vd.,), Üçüncü BaskF, YayFn No.199,
  • stanbul: .Ü. Eletme Fakültesi.
  • Erjem, Y. (2005). E itimde yabancFlaEma olgusu ve ö retmen: lise ö retmenleri üzerine sosyolojik bir araEtFrma. Türk E itim Bilimleri Dergisi. 3, 4, 395-417.
  • Gürsel, M., Izgar, H., AltFnok, V. & Kesici, \. (2003). Endüstri ve örgüt psikolojisi i doyumu. Konya: Star Ofset BasFm.
  • GünbayF, . (1999). lkö retim okulu ö retmenlerinin i doyumu. Doktora Tezi, S.B.E. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Hair, J.F. Anderson, R.E., Tahtam, R. L. & Black, W.C. (1998). Multivariate data analysis. Fifth Edition, Pearson Education.
  • Kaptan, S. (1993). Bilimsel ara t rma ve istatistik teknikleri. Ankara: Set Ofset.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel ara t rma yöntemi. 3A AraEtFrma E itim DanFEmanlFk Ltd. \ti, 8.BaskF, Ankara: Nobel YayFm Da FtFm.
  • Kayao lu, H. (1999). Bilgilendirme program n n normal s n f ö retmenlerinin kayna t rma ortam ndaki i itme engelli çocuklara yönelik tutumlar na etkisi. YayFnlanmamFE Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • KitapçF, H. & Sezen, B. (2002). ÇalFEanlarFn tatminini belirleyici unsurlar üzerine bir araEtFrma: kariyer süreci örne i. F rat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 1, 219-230.
  • KFrel, Ç. (1999). Örgütsel davran . EskiEehir: Anadolu Üniversitesi Yay.
  • MEB, (2007). E itim istatistikleri 2007. Strateji GeliEtirme BaEkanlF F, http://sgb.meb.gov.tr /istatistik/main2.htm adresinden 10 A ustos 2007 tarihinde indirilmiEtir.
  • MEM (2007). Emekli s n f
  • ö retmenlerine özel e itim ö retmeni yeti tirme kursu.
  • http://antalya.meb.gov.tr/web/ index.php?option= com _ content &task=
  • view&id=385&Itemid=108 adresinden 15 A ustos 2007 tarihinde indirilmiEtir.
  • Ramayah, T., Jantan, M. & Tadisina, S.K. (2001). Job satisfaction: emprical evidence for alternatives to JDI. Annual Meeting of Decision Sciences Institute Conference Track OB2, San Francisco: USA.
  • Resmi Gazete (2006). Özel e itim hizmetleri yönetmeli i. 31.05.2006/26184, Tebli ler Dergisi, Haziran 2006/2585-Ek.
  • Rinehart, J.S. & Short P. (2003). Job satisfaction and empowerment among teacher leaders, reading recovery teachers and regular classroom teachers. Education, 114, 4, 570-580.
  • Sevimli, F. & Ecan Ö.F. (2005). Bireysel ve iE ortamFna iliEkin faktörler açFsFndan iE doyumu. Ege Akademik Bak Dergisi, 5, 1–2, 55–64.
  • Stempien, L. R. & Loeb, R. C. (2002). Differences in job satisfaction between general education and special education teachers: implication for retention. Remedial and Special Education, 23, 5, 258- 268.
  • Sung S. (1999). Job satisfaction among special education teachers of special schools for severe grade mentally handicapped children in Hong Kong., Hong Kong University.
  • \imEek L. (1995). E tatmini. Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi, 2, 91–102.
  • Tan, N. (2003). Anadolu lisesi ö retmenlerinin i doyumunu etkileyen etmenler. YayFnlanmamFE Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • TezbaEaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek geli tirme klavuzu. kinci BaskF, Ankara. Türk Psikologlar Derne i YayFnF.
  • T.C. AnayasasF 1982 (1989). Veb Ofset BaskF, stanbul: Serhat YayFncFlFk.
  • Uras, M. & Kunt, M. (2005). Ö retmen adaylarFnFn ö retmenlik mesle inden beklentileri ve beklentilerinin karEFlanmasFnF Dergisi, 19.
  • umma düzeyleri, Pamukkale Üniversitesi E itim Fakültesi
  • Uyguç, N., Arbak, Y., Duygulu, E. & ÇFraklar N.H. (1998). E ve yaEam doyumu arasFndaki iliEkinin üç temel varsayFm altFnda incelenmesi, D.E.Ü. .B.F. Dergisi, 13, 2, , 193-204.
  • Williams, K. & Poel, E.W. (2006). Stress management for special educators: the self administered tool for awareness and relaxtion (Star), Teaching Exceptional Children Plus, 3, 1, 1-12.

İlköğretim Okulu Sınıf ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması

Year 2010, Volume: 9 Issue: 1, 150 - 169, 01.03.2010

References

  • AltFnFEFk, S. (1997). Hizmet çi e itime kat lman n okul yöneticilerinin i doyumuna etkisi. YayFmlanmamFE Doçentlik Tezi, Ankara.
  • Ataman, A. (2003). Özel e itimde ö retmen yeti tirme sisteminin genel de erlendirilmesi ve bir yeti tirme program önerisi. 13. Ulusal Özel E itim Kongresi’de sunulmuEtur, Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • BalcF, A. (1985). E itim yöneticisinin i doyumu. YayFnlanmamFE Doktora Tezi, S.BE, Ankara: A.Ü.
  • BaE, T. & ArdFç, K. (2002). Yüksek ö retimde iE tatmini ve tatminsizli i. ktisat letme ve Finans,
  • nceleme-Ara t rma, 17.YFl, 72-81.
  • BaEal, M. & Batu, E.S. (2002) Zihin özürlü ö rencilere okuma yazma ö retme konusunda alt özel sFnFf ö retmenlerinin görüE ve önerileri. Ankara Üniversitesi E itim Fakültesi Özel E itim Dergisi, 3 (2) 85-98
  • Büyüköztürk, \. (2003) Sosyal Bilimler çin Veri Analizi El Kitab . Ankara: Pegem A yayFnlarF.
  • Cavkaytar, A. (2000). Zihinsel engellilerin e itim amaçlarF. Anadolu Üniversitesi E itim Bilimleri Dergisi, 10, 1, 115-121.
  • Cribbin, J. (1972). Effective managerial leadership. NewYork: American Management Association Inc.
  • ÇalFk, T. (2003). Egörenlerin örgüte uyumu (örgütsel sosyalizasyon). Türk E itim Bilimleri Dergisi, 1, 2, 163-177.
  • Çetinkanat, C.P. (1988). Örgütsel iklim ve i doyumu. Doktora Tezi, S.B.E. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Çilenti, M. (1984). E itim Teknolojisi ve Ö retim. Ankara: KadFo lu MatbaasF.
  • Çiftçi, H.F. (1987). Alt özel s n f ö retmenlerinin durum ve sorunlar . YayFnlanmFE Yüksek Lisans Tezi, S.B.E, EskiEehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Davis, K. (1988). letmede insan davran . (Çev. Kemal Tosun vd.,), Üçüncü BaskF, YayFn No.199,
  • stanbul: .Ü. Eletme Fakültesi.
  • Erjem, Y. (2005). E itimde yabancFlaEma olgusu ve ö retmen: lise ö retmenleri üzerine sosyolojik bir araEtFrma. Türk E itim Bilimleri Dergisi. 3, 4, 395-417.
  • Gürsel, M., Izgar, H., AltFnok, V. & Kesici, \. (2003). Endüstri ve örgüt psikolojisi i doyumu. Konya: Star Ofset BasFm.
  • GünbayF, . (1999). lkö retim okulu ö retmenlerinin i doyumu. Doktora Tezi, S.B.E. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Hair, J.F. Anderson, R.E., Tahtam, R. L. & Black, W.C. (1998). Multivariate data analysis. Fifth Edition, Pearson Education.
  • Kaptan, S. (1993). Bilimsel ara t rma ve istatistik teknikleri. Ankara: Set Ofset.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel ara t rma yöntemi. 3A AraEtFrma E itim DanFEmanlFk Ltd. \ti, 8.BaskF, Ankara: Nobel YayFm Da FtFm.
  • Kayao lu, H. (1999). Bilgilendirme program n n normal s n f ö retmenlerinin kayna t rma ortam ndaki i itme engelli çocuklara yönelik tutumlar na etkisi. YayFnlanmamFE Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • KitapçF, H. & Sezen, B. (2002). ÇalFEanlarFn tatminini belirleyici unsurlar üzerine bir araEtFrma: kariyer süreci örne i. F rat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 1, 219-230.
  • KFrel, Ç. (1999). Örgütsel davran . EskiEehir: Anadolu Üniversitesi Yay.
  • MEB, (2007). E itim istatistikleri 2007. Strateji GeliEtirme BaEkanlF F, http://sgb.meb.gov.tr /istatistik/main2.htm adresinden 10 A ustos 2007 tarihinde indirilmiEtir.
  • MEM (2007). Emekli s n f
  • ö retmenlerine özel e itim ö retmeni yeti tirme kursu.
  • http://antalya.meb.gov.tr/web/ index.php?option= com _ content &task=
  • view&id=385&Itemid=108 adresinden 15 A ustos 2007 tarihinde indirilmiEtir.
  • Ramayah, T., Jantan, M. & Tadisina, S.K. (2001). Job satisfaction: emprical evidence for alternatives to JDI. Annual Meeting of Decision Sciences Institute Conference Track OB2, San Francisco: USA.
  • Resmi Gazete (2006). Özel e itim hizmetleri yönetmeli i. 31.05.2006/26184, Tebli ler Dergisi, Haziran 2006/2585-Ek.
  • Rinehart, J.S. & Short P. (2003). Job satisfaction and empowerment among teacher leaders, reading recovery teachers and regular classroom teachers. Education, 114, 4, 570-580.
  • Sevimli, F. & Ecan Ö.F. (2005). Bireysel ve iE ortamFna iliEkin faktörler açFsFndan iE doyumu. Ege Akademik Bak Dergisi, 5, 1–2, 55–64.
  • Stempien, L. R. & Loeb, R. C. (2002). Differences in job satisfaction between general education and special education teachers: implication for retention. Remedial and Special Education, 23, 5, 258- 268.
  • Sung S. (1999). Job satisfaction among special education teachers of special schools for severe grade mentally handicapped children in Hong Kong., Hong Kong University.
  • \imEek L. (1995). E tatmini. Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi, 2, 91–102.
  • Tan, N. (2003). Anadolu lisesi ö retmenlerinin i doyumunu etkileyen etmenler. YayFnlanmamFE Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • TezbaEaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek geli tirme klavuzu. kinci BaskF, Ankara. Türk Psikologlar Derne i YayFnF.
  • T.C. AnayasasF 1982 (1989). Veb Ofset BaskF, stanbul: Serhat YayFncFlFk.
  • Uras, M. & Kunt, M. (2005). Ö retmen adaylarFnFn ö retmenlik mesle inden beklentileri ve beklentilerinin karEFlanmasFnF Dergisi, 19.
  • umma düzeyleri, Pamukkale Üniversitesi E itim Fakültesi
  • Uyguç, N., Arbak, Y., Duygulu, E. & ÇFraklar N.H. (1998). E ve yaEam doyumu arasFndaki iliEkinin üç temel varsayFm altFnda incelenmesi, D.E.Ü. .B.F. Dergisi, 13, 2, , 193-204.
  • Williams, K. & Poel, E.W. (2006). Stress management for special educators: the self administered tool for awareness and relaxtion (Star), Teaching Exceptional Children Plus, 3, 1, 1-12.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İlhan Günbayı

Durak Toprak This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Günbayı, İ., & Toprak, D. (2010). İlköğretim Okulu Sınıf ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 9(1), 150-169.
AMA Günbayı İ, Toprak D. İlköğretim Okulu Sınıf ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması. EEO. March 2010;9(1):150-169.
Chicago Günbayı, İlhan, and Durak Toprak. “İlköğretim Okulu Sınıf Ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 9, no. 1 (March 2010): 150-69.
EndNote Günbayı İ, Toprak D (March 1, 2010) İlköğretim Okulu Sınıf ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması. İlköğretim Online 9 1 150–169.
IEEE İ. Günbayı and D. Toprak, “İlköğretim Okulu Sınıf ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması”, EEO, vol. 9, no. 1, pp. 150–169, 2010.
ISNAD Günbayı, İlhan - Toprak, Durak. “İlköğretim Okulu Sınıf Ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması”. İlköğretim Online 9/1 (March 2010), 150-169.
JAMA Günbayı İ, Toprak D. İlköğretim Okulu Sınıf ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması. EEO. 2010;9:150–169.
MLA Günbayı, İlhan and Durak Toprak. “İlköğretim Okulu Sınıf Ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması”. İlköğretim Online, vol. 9, no. 1, 2010, pp. 150-69.
Vancouver Günbayı İ, Toprak D. İlköğretim Okulu Sınıf ve Özel Sınıf Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması. EEO. 2010;9(1):150-69.