This study examined whether the study habits of fourth year primary school students had an
effect on their success in Mathematics, Turkish, Social Sciences, English, Computer, Fine Arts, and Religion,
Culture & Moral Studies lessons. The model used for the research was relational scanning. The population of
the study was 478 fourth year primary school students. The results of this research showed that study habits
accounted for the success of the students as follows: about 11 % for Mathematics and Turkish; 11 % for
Social Sciences; 14 % for English; 0,26 % for Computers; 11 % for Religion, Culture & Moral Studies; and 0,
48 % for Fine Arts.
Bu araştırmada, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları puanları Matematik, English, Sosyal Bilgiler, İngilizce, Bilgisayar, Görsel Sanatlar, Din Kültürü ve Ahlak Bilimi dersleri akademik başarılarını yordayıp yordamadığı incelenmiştir. Araştırmanın modeli ilişkisel taramadır. ARAŞTIRMANIN çalışma grubu, 478 ilköğretim dördüncü sınıf öğrencisinden. Araştırmanın sonuçları neler; İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin çalışma alışkanlıkları puanları, Matematik ve İngilizce % 11'ini; Sosyal Hesaplar yaklaşık% 11'ini; % 14'ünü; Bilgisayar % 0,26'sını; Din Kültürü ve Ahlak Bilişim yaklaşık% 11'ini ve Görsel Sanatlar % 0,48 ni açıklamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 1 |