Research Article
BibTex RIS Cite

Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi

Year 2009, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 9, 26.06.2009

Abstract

-

References

  • Altun, M. (2002). lköretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. snflarda) matematik öretimi. stanbul: Alfa Bas,m Yay,n.
  • Altun, M. (2008). Eitim fakülteleri ve matematik öretmenleri için ortaöretimde matematik öretimi. Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eitimi. Ankara: Harf E itim Yay,nc,l, ,.
  • Delil, (2006). Saylar. (Ed., Kaçar, A., Temel matematik I-II). Ankara: PegemA Yay,nc,l,k.

Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi

Year 2009, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 9, 26.06.2009

Abstract

Bu öğretim uygulamasının yapılmasıma, resmi kurallara göre pozitif tamsayılarda bölünebilme kurallarına göre düşünmek. Öğrenme; sadece “Ne?” sorusuna cevap bulmak değil, “Niçin ?, Nasıl ?,… daha ne?” gibi soruları da sormak ve bunlara cevap bulmakla mümkündür. “Niçin?” Sorusuna göre cevap aranmıştır. Örnekle 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 24, 55 ile bölünebilme kurallarının nasıl ortaya çıktığı incelenmiştir. Bu kurallar niçinlendirilmiş bilinmenin ile diğer değerler tamsayısının bölünebilme kurallara kendimizin ulaşması için merak uyandırması, başka bir ifade ile çalışmayı okuyanların “… ise ne? ”sorusuna kendileri cevap aramaları beklenmektedir.

References

  • Altun, M. (2002). lköretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. snflarda) matematik öretimi. stanbul: Alfa Bas,m Yay,n.
  • Altun, M. (2008). Eitim fakülteleri ve matematik öretmenleri için ortaöretimde matematik öretimi. Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eitimi. Ankara: Harf E itim Yay,nc,l, ,.
  • Delil, (2006). Saylar. (Ed., Kaçar, A., Temel matematik I-II). Ankara: PegemA Yay,nc,l,k.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Murat Peker

Publication Date June 26, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Peker, M. (2009). Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İlköğretim Online, 8(1), 1-9.
AMA Peker M. Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İOO. March 2009;8(1):1-9.
Chicago Peker, Murat. “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”. İlköğretim Online 8, no. 1 (March 2009): 1-9.
EndNote Peker M (March 1, 2009) Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İlköğretim Online 8 1 1–9.
IEEE M. Peker, “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”, İOO, vol. 8, no. 1, pp. 1–9, 2009.
ISNAD Peker, Murat. “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”. İlköğretim Online 8/1 (March 2009), 1-9.
JAMA Peker M. Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İOO. 2009;8:1–9.
MLA Peker, Murat. “Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi”. İlköğretim Online, vol. 8, no. 1, 2009, pp. 1-9.
Vancouver Peker M. Tamsayılarda Bölünebilme Kurallarının Öğretimi. İOO. 2009;8(1):1-9.