Bu nitel çalışmada, “İlköğretim Çağındaki Çocuklarda Problem Çözme Gelişiminin İncelenmesi” projesi** kapsamında ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencileri ile yapılan deneysel çalışmadan elde edilen öğrenci çalışmaları ve gözlemlerden bazılarına yer verilmektedir. 18 ders saati süren deneysel çalışmada, öğrencilere rutin olmayan problem çözme stratejilerinden tahmin ve kontrol, şekil çizme, bağıntı bulma, problemi basitleştirme, sistematik liste yapma ve geriye doğru çalışma stratejileri ile ilgili toplam 41 soru sorulmuştur. Yazılı çalışmaları ve sözlü açıklamaları kullanılarak, öğrencilerin bu sorular için geliştirdikleri çözüm stratejileri ortaya çıkarılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin rutin olmayan problemler için özgün stratejiler geliştirebildiklerini ve böylece problem çözmeye karşı olumlu tutum geliştirebildiklerini göstermektedir. Ayrıca bazı öğrenci çözümlerinin, Herr ve Johnson (2002)’ın çalışmasında yer verilen öğrenci çözümleri ile benzerliği dikkat çekmektedir
In this study, some of the student works and observations collected from an experimental study
carried out with fourth and fifth graders under the scope of a project called “Examination of Problem Solving
Development of Elementary School Students” project∗∗ were presented. Experimental study lasted 18 lessons
and students were asked total of 41 problems related to strategies of guess and check, draw a picture, look for a
pattern, simplify the problem, make a systematic list and work backward. By using written and verbal
explanations, strategies that students put forth for these problems were revealed. Findings obtained from study
shows that students can develop original strategies and they can build up positive attitude toward problem
solving. Moreover, it was interesting to find out the similarity between answers of some of the students in this
study and the answers reported in the book written by Herr and Johnson’s (2002).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 2 |