-
Teknoloji destekli/yardımlı matematik öğretimi bakış noktasından her türlü hesap makinesi
(HeMa)’ni, matematik öğretimi ve öğrenme etkinliklerinde yararlı ve etkin kullanma, yalnızca
günümüzde ilginç bir araştırma alanı değil, okullarda matematik eğitimini iyileştirmek ve geliştirmek için
yararlı bir uğraş, ayrıca sahip olduğu gizil güç nedeniyle gözardı edilmemesi gereken bir araçtır.
Belirtilen uğraşılar için kağıt-kalem başta olmak üzere bazı kayıt araçlarına gereksinim duyulur; her türlü
araçın yerinde, uygun koşullarda ve etkin kullanılması gerekir. Bunun en önemli bir nedeni, sözkonusu
araçların kolaylıkla kayıtedilebilen ve yitmeyen bellek özelliklerinin olmasıdır. Ayrıca, sözkonusu
konularda etkileşimli ve yararlı etkinlikleri düzenleme, edinilen bilgi ve becerilerden yararlanarak gerçek
dünya problemlerini çözmede ileri HeMa’ni etkin kullanma, vd matematik eğitiminin temel amaçlarından
biridir. İki kısımdan oluşan bir dizi çalışmanın birinci kısmında konuyla ilgili gelişmeler kısaca
özetlenmekte; teknoloji destekli/yardımlı matematik öğretimi çerçevesinde başta HeMa’nin matematik
öğretme-öğrenme etkinliklerinde ne sıklıkta kullanıldığı başta olmak üzere teknolojinin matematik
öğretim programıyla bütünleştirilmesinin bir takım yararları açıklanmakta; ayrıca ulaşılabilinecek grafik
HeMa ile ilgili kaynakların ekte bir listesi sunulmaktadır.
Bilişim teknolojisi (BiTe) Hesap makinesi (HeMa) Matematik öğretimi Matematik etkinlikleri Öğretmen eğitimi Öğretmen görüşleri ve istekleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 2 Issue: 2 |