BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 14 Issue: 1, 13 - 28, 05.01.2015

Abstract

The aim of the study was to investigate first year students’ success on reading-writing. Using the maximum sampling method, the research was carried out in 2010-2011 school year and an equal number of fifty first year students selected randomly from the classes of the school, with different socio-economic levels. In the study, such scales were developed as the scales for the faculty of reading-writing in first- term and second- term, test for assessing the comprehension of reading-writing in first- term and second-term. The results obtained from the study indicate that reading, writing and comprehension skills of the students were adequate

References

  • Aksan, D.(2000). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim I. Ankara: Özkan Matbaacılık Ltd.
  • Akyol, H., Temur, T. (2006). İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeyleri ve Sesli
  • Okuma Hataları. Ekev Akademi Dergisi, 29 (25),9-274. Alperen, N. (2001).Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Alston, J. ve Taylor, J. (1987). Handwriting: Theory, Research and Practice. New York: Nichols Publishing
  • Bay, Y.( 2010). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi.
  • Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181
  • Baydık, B., Ergül C. ve Kudret Z.(2012). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı
  • Sorunları ve Öğretmenlerinin Bu Sorunlara Yönelik Öğretim Uygulamaları. İlköğretim Online, 11(3), 778-789. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar.
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelenk, S. (1993). İlkokuma yazma öğretiminde aşamalı bireşim tekniğinin etkinliği. Yayınlanmamış
  • Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çoşkun, N. (2003). İlkokuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Demirel, Ö. (1996). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Farris, P.J. (1997). Language arts process, product, and assessment (2nd edition). Madison, WI: Brown & Benchmark.
  • Göğüş, B. (1993). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Kılavuzu, İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2001). Türkçe Programlandırılmış İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları
  • Kuhl, D., and P. Dewitz (1994). The effect of handwriting style on alphabet recognition. New Orleans:
  • Paper presented at the American Educational Research Association Meeting. Montessori, M. (1997). Çocuk Eğitimi, Montessori Metodu. (çeviri: Güler Yücel). (5.Basım)
  • İstanbul: Özgür Yayınları MEB. (2005). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Rosenblum, S., Weiss, P. L. ve Parush, S. (2003). Product and process evaluation of handwriting difficulties. Educational Psychology Review, 15(1).
  • Rubin, N. ve Henderson, S. E. Two sides of the same coin: variations in teaching methods and failure learn to write. Special Education: Forward Trends, 9, 17-24. Sever, S. (2000). Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme. (3. Baskı) Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Taşer, S.(1992). Konuşma Eğitimi. İzmir: İleri Kitapevi Yayınları.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etkililiği. Yayınlanmamış

İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi

Year 2015, Volume: 14 Issue: 1, 13 - 28, 05.01.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma becerileri başarı düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla Bolu ili merkez ilçesine bağlı 37 ilköğretim okulundan Maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla 5 okul seçilmiştir. Araştırma bu okullardan eşit sayılarda şans yoluyla seçilen 50 birinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin okuma-yazma başarı düzeylerini belirlemek için okuma, yazma ve okuduğunu anlama ölçme araçları geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma, yazma ve okuduğunu anlama becerileri başarı düzeyinin yeterli olduğu sonucu elde edilmiştir.

References

  • Aksan, D.(2000). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil Bilim I. Ankara: Özkan Matbaacılık Ltd.
  • Akyol, H., Temur, T. (2006). İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeyleri ve Sesli
  • Okuma Hataları. Ekev Akademi Dergisi, 29 (25),9-274. Alperen, N. (2001).Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Alston, J. ve Taylor, J. (1987). Handwriting: Theory, Research and Practice. New York: Nichols Publishing
  • Bay, Y.( 2010). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi.
  • Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181
  • Baydık, B., Ergül C. ve Kudret Z.(2012). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı
  • Sorunları ve Öğretmenlerinin Bu Sorunlara Yönelik Öğretim Uygulamaları. İlköğretim Online, 11(3), 778-789. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Bayraktar, Ö. (2006). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaptıkları hatalar.
  • Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çelenk, S. (1993). İlkokuma yazma öğretiminde aşamalı bireşim tekniğinin etkinliği. Yayınlanmamış
  • Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Çoşkun, N. (2003). İlkokuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Demirel, Ö. (1996). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Farris, P.J. (1997). Language arts process, product, and assessment (2nd edition). Madison, WI: Brown & Benchmark.
  • Göğüş, B. (1993). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Kılavuzu, İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2001). Türkçe Programlandırılmış İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları
  • Kuhl, D., and P. Dewitz (1994). The effect of handwriting style on alphabet recognition. New Orleans:
  • Paper presented at the American Educational Research Association Meeting. Montessori, M. (1997). Çocuk Eğitimi, Montessori Metodu. (çeviri: Güler Yücel). (5.Basım)
  • İstanbul: Özgür Yayınları MEB. (2005). Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Rosenblum, S., Weiss, P. L. ve Parush, S. (2003). Product and process evaluation of handwriting difficulties. Educational Psychology Review, 15(1).
  • Rubin, N. ve Henderson, S. E. Two sides of the same coin: variations in teaching methods and failure learn to write. Special Education: Forward Trends, 9, 17-24. Sever, S. (2000). Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme. (3. Baskı) Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Taşer, S.(1992). Konuşma Eğitimi. İzmir: İleri Kitapevi Yayınları.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma yazma öğretiminde çoklu ortam uygulamalarının etkililiği. Yayınlanmamış
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Seher Bayat This is me

Süleyman Çelenk

Publication Date January 5, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Bayat, S., & Çelenk, S. (2015). -. İlköğretim Online, 14(1), 13-28.
AMA Bayat S, Çelenk S. -. İOO. January 2015;14(1):13-28.
Chicago Bayat, Seher, and Süleyman Çelenk. “-”. İlköğretim Online 14, no. 1 (January 2015): 13-28.
EndNote Bayat S, Çelenk S (January 1, 2015) -. İlköğretim Online 14 1 13–28.
IEEE S. Bayat and S. Çelenk, “-”, İOO, vol. 14, no. 1, pp. 13–28, 2015.
ISNAD Bayat, Seher - Çelenk, Süleyman. “-”. İlköğretim Online 14/1 (January 2015), 13-28.
JAMA Bayat S, Çelenk S. -. İOO. 2015;14:13–28.
MLA Bayat, Seher and Süleyman Çelenk. “-”. İlköğretim Online, vol. 14, no. 1, 2015, pp. 13-28.
Vancouver Bayat S, Çelenk S. -. İOO. 2015;14(1):13-28.