This study is designed to determine the relationship between self-esteem of pre-school teacher candidates and their liking of children. The study group of this study is composed of 339 pre-school teacher candidates studying at early childhood education departments of Mevlana, Necmettin Erbakan and Selcuk Universities located in Konya. In this study, in order to measure the self-esteem of pre-school teacher candidates, ‘‘Coopersmith Self-Esteem Scale’’ developed by Coopersmith in 1967 and to measure love of children, ‘‘Barnett Liking of Children Scale’’ developed by Barnett and Sinisi in 1990 were used. Questionnaire results were analyzed by SPSS/WINDOWS 16.0 statistical toolbox. Based on the analysis results, gender and class have a positive effect on self-esteem and liking of children. In addition, a mid-level positive correlation is determined between self-esteem and liking of children
Betimsel bir çalışma olarak tasarlanan bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının benlik saygıları ile çocuk sevmeleri arasındaki ilişkiyi açıklamaktır. Bu amaç doğrultusunda Konya İlinde bulunan Mevlana, Necmettin Erbakan ve Selçuk Üniversitelerinin okul öncesi öğretmenliği programında öğrenimine devam etmekte olan toplamda 339 öğretmen adayı örneklem kapsamına alınmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının benlik saygılarını ölçmek için Stanley Coopersmith (1967) tarafından geliştirilen ‘‘Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği’’ ve çocuk sevmelerini ölçmek için ise Barnett ve Sinisi (1990) tarafından geliştirilmiş olan ‘‘Barnett Çocuk Sevme Ölçeği’’ (Barnett Liking of Children Scale-BLOCKS) kullanılmış, veriler SPSS/WINDOWS 16.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçları doğrultusunda cinsiyet ve öğrenim görülen sınıfın çocuk sevme durumu ve benlik saygısı üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu, bunun yanı sıra da benlik saygısı ile çocuk sevme arasında pozitif yönlü orta düzeyde korelasyon olduğu saptanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 1 |