Bu çalışmanın temel amacı milliyetçilik literatürünü cumhuriyetçilik ve yurtseverlik kavramlarını parantez içerisine alarak değerlendirmeye tabii tutmaktır. Böylelikle hem milliyetçilik içerisindeki tarihsel ve ideolojik ayrımları bir ölçüde açıklığa kavuşturmak hem de liberal milliyetçilik düşüncesi için bir ön tartışma zemini oluşturmak amaçları karşılanmaya çalışılmıştır. Cumhuriyetçi ve yurtsever milliyetçilik üzerine tartışmalar ise Fransız Devrimi konjonktüründen Viroli ve Habermas gibi düşünürler tarafından ortaya konulan analiz çerçevesine kadar geniş bir yelpaze içerisinde değerlendirilmiştir. Bahsi geçen değerlendirmeler ışığında Atatürk milliyetçiliğin liberal bir milliyetçilik formu sayılmasına yönelik görüş ön plana çıkar. Ayrıca makale içerisinde milliyetçilikle kültür ve kimlik arasındaki ilişkilerin mahiyeti ve post-modern durum içerisindeki konumu da sorgulanmaya çalışılmıştır
The primary aim of this study is to evaluate the literature on nationalism by parenthesizing the concepts of republicanism and patriotism. It has thus been tried both to satisfy the purposes to clarify the historical and ideological divisions within nationalism to some extent and to provide a pre-discussion basis for the liberal nationalism thought. The discussions on the republican nationalism and the patriotic nationalism have been evaluated within a wide rarray from the French Revolution conjuncture to the analysis framework produced by thinkers such as Viroli and Habermas. In the light of the aforementioned evaluations, the view towards to count Atatürk nationalism as a form of liberal nationalism comes to the forefront. Besides it has also been tried to question the composition of the relationship between culture and identity and its position within the post-modern situation. Keywors: Nationalism Nationalism, Republicanism, Patriotism, Liberalism, Atatürk
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |