Sürekli değişim post-modern dönemin kaçınılmaz bir özelliğidir. Kurumların bu değişimin dışında kalarak hayatta kalmaları mümkün değildir. Bu değişimin dışında kalmak istemeyen kamu kurum ve özel sektör yöneticilerinin, kurumsal performansı, karlılığı, etkililiği, verimliliği, müşteri memnuniyetini ve kaliteyi artırma iddiasında olan bir dizi değişim modellerini uygulamaya geçtiğine şahit oluyoruz. Planlı örgütsel değişim çabalarının popülerliğine karşın, çoğu zaman uygulamada işler planlandığı gibi gitmemektedir. Değişim süreci tamamen başarısızlıkla sonuçlanabildiği gibi, kurum ve kişiler için istenmeyen sonuçlar da ortaya çıkabilmektedir. Uygulamada yaşanan başarısızlık oranlarının çok yüksek olduğu yapılan çalışmalarda ortaya konmuştur. Bu yüksek başarısızlık zaman ve moral kaybına, maddi zarara, hatta kurumun yok olmasına dahi neden olabilmektedir. Bu nedenle, örgütsel değişimi amaçlayan modellerin nasıl hayata geçirileceğine ilişkin farklı uygulama yaklaşımlarının ve uygulama aşamasında yaşanması muhtemel sorunların bilinmesi hayati önem arz etmektedir. Bu makalede, planlı örgütsel değişim kavramına, neden değişime ihtiyaç duyulduğuna, değişim sürecinin aşamalarına, değişim modellerinin farklı uygulama yaklaşımlarına ve uygulama aşamasının başarısını etkileyen temel faktörlere değinilecektir. Bu makalede sıralanan faktörleri anlamak ve değişimi buna göre yönetmek başarılı bir değişim süreci yaşanması olasılığını artıracaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Humanities, Multidisciplinary |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020, Volume 3, Issue 2 |