Son yıllarda nitel araştırmalarda olduğu kadar sanat temelli araştırma yöntemlerinin içerisinde de önemli yer tutan yürüme araştırmaları, duyusal deneyimlerle sanatçılara, eğitimcilere ve araştırmacılara düşünsel anlamda farklı olanaklar sunmaktadır. Yürüme araştırmalarının sanat eğitiminde sezgisel düşünme biçimlerinin şekillenmesindeki etkisinin, teori oluşturma ve uygulama pratiklerinde duyuların daha etkin kullanılarak farkındalık yaratmasının incelendiği bu çalışmada ilgili alan yazın tarandığında ülkemizde bu konu ile ilgili çalışmalarının çok az sayıda olduğu görülmüştür. Bu sebeple araştırmada yürüme araştırmalarının duyusal sorgulamalar üzerinden sezgisel farkındalığa etkisinin ilgili kaynaklar üzerinden sunulması amaçlanmıştır. Yürüme araştırmalarının araştırmacılara ve sürece katkılarının sunulmasına yönelik bir bakış açısı oluşturmak amacıyla alanyazın incelemesi yapılmış, veriler doküman incelemesi teknikleriyle toplanmıştır. Araştırma sonunda yürüme hareketinin birçok disiplinde düşünme, yazma ve yaratma eylemlerini tetikleyici bir rol üstlendiği, bireylerin düşüncelerinin derinleşmesinde ve sezgisel bağlantılar kurabilmesinde sanatsal ve yaratıcı bir olguya dönüştüğü keşfedilmiştir. Ülkemizde gerçekleştirilecek yürüme araştırmalarının özellikle sanat eğitimcilerine ve araştırmacılarına sağlayabileceği katkılar göz önünde bulundurulduğunda, geleneksel yöntemlerin aksine duyusal farkındalığın daha fazla araştırmalar içerisinde yer alması ve yaygınlaştırılması gerekliliği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2024 |
Submission Date | April 1, 2024 |
Acceptance Date | June 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |