Bu araştırma, fen bilgi ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan
öğretmen adaylarının sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarını incelemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 Eğitim- Öğretim döneminde Gazi
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde eğitim görmekte olan 342 fen bilgisi ve 324
sınıf öğretmeni adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde kişisel bilgi formu ve
“Sürdürülebilir Çevre Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22
paket programı ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre
öğretmen adaylarının genel anlamda sürdürülebilir çevreye yönelik tutumları
yüksek düzeyde bulunmuştur. Ayrıca bölümler arasında fen bilgisi öğretmenliği
bölümünde okuyan öğretmen adayları lehine, cinsiyete göre ise kız öğretmen
adayları lehine anlamlı fark vardır. Bunun dışında fen bilgisi öğretmen
adaylarının sınıf düzeyleri arasında fark olup olmadığına bakıldığında sınıf
düzeyleri arasında fark bulunamamıştır. Sınıf öğretmenliği sınıf düzeylerine
bakıldığında 1-2 ve 2-4. sınıflar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca
öğretmen adaylarının anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, aile gelir
durumları, mezun oldukları lise ve yaşadıkları yerleşim birimine göre de
aralarında anlamlı fark bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 21 |